Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Belgische pralines

Discussie gestart

Dante

Hallo iedereen,

Wij zijn momenteel bezig met het ambachtelijk produceren van belgische pralines. Momenteel doen we dit nog op kleine schaal, maar we willen graag uitbreiden. Hiervoor zijn we op zoek naar mensen die zich momenteel in de USA bevinden en die interesse zouden hebben om daar onze producten aan de man/vrouw te brengen.
Meer details kunnen gegeven worden aan personen die kontakt met ons opnemen.

#1 - 06-05-2011, 20:41 uur

Johan

Kijk eens aan: Europese etenswaren in Amerika aan de man brengen is niet al te simpel! Dat wil zeggen dat je een hoop vergunningen nodig hebt om dat succesvol te kunnen doen. Dus alvorens je mensen gaat ronselen om je producten aan de man te brengen dien je eerst zeker te weten dat je alle vergunningen hebt op zowel federaal- als staats niveau. Dus mijn vraag is: heb je dat rond?
#2 - 06-05-2011, 22:46 uur

ned in MO

Ik wil wel testkonijn zijn om te proeven ;D
#3 - 07-05-2011, 03:53 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Dante

Hallo Johan,

Het antwoord is neen. Momenteel hebben we niets van vergunningen. De bedoeling is ook niet om morgen te beginnen met exporteren. Voordat we ons toeleggen op het verkrijgen van deze vergunningen moeten we eerst weten of er mogelijke kandidaten zijn die met ons willen samenwerken.

Zodra dit rond is kunnen we verder.
Het lijkt mij ook weinig zinvol om eerst vergunningen aan te vragen zonder te weten of we kunnen leveren. Een beetje zoals een rijbewijs halen zonder dat je een wagen kan kopen.
#4 - 07-05-2011, 22:42 uur

Freddytex

Ik heb vrienden van mij die in het verleden geprobeerd hebben om pralines te verkopen in Las V egas met een vergunning van Leonidas.Na 3 maanden wisten zij reeds dat dit kwasi onmogelijk was .Godiva is een van de merken die vaste voet hebben in de states.En om die van hun troon te stoten zal je wel moeilijkheden hebben.Je moet ook met de temperatuur rekening houden.Er zijn plaatsen waar het 3/4 van het jaar boven de 25°C is en niet iedereen lust pralines uit de ijskast.
#5 - 08-05-2011, 00:24 uur

Johan

Het antwoord is neen. Momenteel hebben we niets van vergunningen. De bedoeling is ook niet om morgen te beginnen met exporteren. Voordat we ons toeleggen op het verkrijgen van deze vergunningen moeten we eerst weten of er mogelijke kandidaten zijn die met ons willen samenwerken.

Zodra dit rond is kunnen we verder.
Het lijkt mij ook weinig zinvol om eerst vergunningen aan te vragen zonder te weten of we kunnen leveren. Een beetje zoals een rijbewijs halen zonder dat je een wagen kan kopen.

In dit geval is echter het rijbewijs niet de mensen die je zoekt maar de vergunningen die je moet rond hebben of in ieder geval moet je minimaal weten of je ze kunt krijgen. Ik gun je alle succes van de wereld maar het feit dat je dit op deze manier start laat zien dat je niet echt weet waar je over praat. Wat heeft het voor zin om mensen te gaan ronselen (het makkelijkste onderdeel van je hele proces in dit geval) alvorens je überhaupt weet hoeveel kans je maakt. En dat die kans al klein is is een feit. Je moet het zelf weten maar in mijn ogen draai je het nu om. Als jij een goed product op de markt kunt zetten met een juiste prijs/kwaliteits verhouding dan is het verkrijgen van de juiste contacten om dit te doen niet al te moeilijk. Maar jij weet nog niet of je een goed product op de markt kunt zetten want je weet niet eens wat er bij komt kijken tot op heden!

Wat moet jij nu tegen die mensen zeggen die mogelijk interesse hebben en daar vragen over hebben> Mijn vragen aan jou, alvorens ik zou bepalen of ik interesse zou hebben, zouden zijn (ik heb overigens geen interesse dus begrijp me niet verkeerd): wat moeten de pralines kosten, per hoeveel wil je ze importeren, wat is mijn minimale afzetverplichting of andersom wat verwacht ik wellicht van jou om het lucratief te maken, etc etc. Immers 1 doosje pralines of 1 pallet zelfs, opsturen naar Amerika heeft niet zoveel zin want dan moeten die doosjes van jou 30 dollar per stuk kosten.

Ik heb hier in Florida contacten met een lokale chocolade maker en zelfs hier lokaal wordt hij al helemaal gek van de eisen en vergunningen die hij moet hebben, en das lokaal! Succes!
#6 - 08-05-2011, 02:00 uur
« Laatst bewerkt op: 08-05-2011, 02:10 uur door Johan »

Dante

Ik heb vrienden van mij die in het verleden geprobeerd hebben om pralines te verkopen in Las V egas met een vergunning van Leonidas.Na 3 maanden wisten zij reeds dat dit kwasi onmogelijk was .Godiva is een van de merken die vaste voet hebben in de states.En om die van hun troon te stoten zal je wel moeilijkheden hebben.Je moet ook met de temperatuur rekening houden.Er zijn plaatsen waar het 3/4 van het jaar boven de 25°C is en niet iedereen lust pralines uit de ijskast.

We zijn ons terdege bewust van de sterke aanwezigheid van Godiva in de US. Het is ook niet de bedoeling om tegen Godiva te concurreren, wat trouwens niet mogelijk is volgens mij. Dit brengt me bij het verhaal van de mensen die u kent die hebben geprobeerd pralines van Leonidas te verkopen wat niet gelukt is. Heeft u een keer het verschil geproefd tussen Leonidas en Godiva? Het antwoord waarom het niet gelukt is zal snel duidelijk worden indien u dit een keertje doet. Wat betreft de temperatuur: daar bestaat klimatisatie voor, deze gebruikt Godiva ook.
#7 - 09-05-2011, 21:51 uur

Dante

Ik gun je alle succes van de wereld maar het feit dat je dit op deze manier start laat zien dat je niet echt weet waar je over praat. Wat heeft het voor zin om mensen te gaan ronselen (het makkelijkste onderdeel van je hele proces in dit geval) alvorens je überhaupt weet hoeveel kans je maakt.

Bedankt voor het toegewenste succes. Dat we niet weten waarover we praten wil ik best aannemen. Daarom ook dat we reeds sterke contacten hebben met mensen die op meerdere professionele sociale netwerken interesse hebben in ons product. Toevallig mensen die reeds jaren import en export regelen tussen de US en de rest van de wereld. Dit dat komt wel in orde vermoed ik.

Als jij een goed product op de markt kunt zetten met een juiste prijs/kwaliteits verhouding dan is het verkrijgen van de juiste contacten om dit te doen niet al te moeilijk. Maar jij weet nog niet of je een goed product op de markt kunt zetten want je weet niet eens wat er bij komt kijken tot op heden!

Ik zie het verband niet tussen weten wat er bij komt kijken en tussen een goed product hebben. Volgens mij is de volgorde om te werken, eerst een goed product hebben, daarna voldoende mensen dit product laten testen, vervolgens geinteresseerden vinden in de US die willen samenwerken, vervolgens de nodige vergunningen regelen. Meningen hierover kunnen verschillen, met alle respect voor ieder zijn mening.
#8 - 09-05-2011, 22:06 uur

Dante

Mijn vragen aan jou, alvorens ik zou bepalen of ik interesse zou hebben, zouden zijn (ik heb overigens geen interesse dus begrijp me niet verkeerd): wat moeten de pralines kosten.

Dit zijn vaste prijzen per gewicht.

Per hoeveel wil je ze importeren, wat is mijn minimale afzetverplichting

Geen minimum vereist. Hoe minder pralines er besteld worden hoe lager de winstmarge voor de verkoper. Dit systeem wordt overigens wereldwijd gebruikt. Hoe kleiner de afname, hoe duurder het is in verhouding tot grotere afnames.

Immers 1 doosje pralines of 1 pallet zelfs, opsturen naar Amerika heeft niet zoveel zin want dan moeten die doosjes van jou 30 dollar per stuk kosten.

Dit is niet noodzakelijk zo. Bovendien, wat is er mis met 30 dollar per 500 gram?
#9 - 09-05-2011, 22:13 uur

Johan

Bedankt voor het toegewenste succes. Dat we niet weten waarover we praten wil ik best aannemen. Daarom ook dat we reeds sterke contacten hebben met mensen die op meerdere professionele sociale netwerken interesse hebben in ons product. Toevallig mensen die reeds jaren import en export regelen tussen de US en de rest van de wereld. Dit dat komt wel in orde vermoed ik.

Ik zie het verband niet tussen weten wat er bij komt kijken en tussen een goed product hebben. Volgens mij is de volgorde om te werken, eerst een goed product hebben, daarna voldoende mensen dit product laten testen, vervolgens geinteresseerden vinden in de US die willen samenwerken, vervolgens de nodige vergunningen regelen. Meningen hierover kunnen verschillen, met alle respect voor ieder zijn mening.

Uiteraard doel ik, als ik zeg dat je niet weet waarover je praat, dat je nog niet weet hoe het met de vergunningen zit. En jazeker ieder zijn eigen mening over hoe dat aan te pakken! Jij vraagt hier advies en dat is het advies dat je krijgt. Ik wens jou verder veel succes toe het te bewerkstelligen, in welke volgorde dan ook ;-) Hou ons op de hoogte hoe het je vergaat met dit idee! En je hebt al een proever begreep ik!
#10 - 10-05-2011, 02:34 uur

ned in MO

Wat voor vergunningen moet je hebben om pralines in amerika te mogen verkopen.
Ik zie winkels als de dutchshoppe etc ook pralines etc verkopen die door een importeur worden ingekocht.
Er zit alleen een stickertje in het engels op met de ingredienten en voedingswaarden.That's it volgens mij.
misschien verschilt het ook weer van staat tot staat?
Importeren kan ik tegenwoordig ook trouwens tegen hele scherpe tarieven, dus mocht je daar een kanaal voor nodig hebben dan hoor ik het wel
#11 - 10-05-2011, 03:35 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Johan

The Center for Food Safety and Applied Nutrition van de Federale Food and Drug Administration.

Google en doe zelf je onderzoek en nog beter trek zelf je conclusies wat wel en niet nodig is!
Wellicht niets, wellicht heel veel!

#12 - 10-05-2011, 05:11 uur

lisamonasmile

is de aanbieding nog steeds geldig?
#13 - 03-01-2012, 13:00 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15