Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

verjaardagskalender

Discussie gestart

Traveller

Ik heb me laten vertellen dat het typisch Nederlands is om een verjaardagskalender in het toilet op te hangen. Verscheidene Amerikaanse en Canadese kennissen hebben inmiddels dit gebruik overgenomen! :D
#1 - 13-02-2006, 12:26 uur

Rebecca

 ;D Ja idd...... Als je bij ons in de familie naar het toilet gaat weet je altijd precies wie wanneer jarig is! Nou bij mij staat het gewoon netjes in mijn agenda opgeschreven hoor  ;D
#2 - 13-02-2006, 13:49 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Chiefram

Wij hebben nog nooit een verjaardagskalender in huis gehad. Het staat ook nergens genoteerd wie er jarig is en daarom vergeten we ook de meeste verjaardagen, hahaha...

Nee, wij gaan zo wie zo nooit op verjaardagsvisitie, bij niemand. Ik ben daar mee gestopt vanaf de aller eerste dag dat ik 'uit huis' ging wonen. Ik ga liever op visitie wanneer het mij uitkomt en de gene die mij wil ontvangen natuurlijk. Dan heb je ook alle tijd voor elkaar. Al die 'verplichte' dagen, daar zie ik altijd zo vreselijk tegen op. Ik deel mijn eigen tijd liever in.

Wij hebben als Nederlanders dus geen verjaardagskalender in de wc hangen!

:)
#3 - 13-02-2006, 16:32 uur

Annemiek

Ik heb jaren geleden de verjaardagskalender op mijn werk geintroduceerd, en het is heel goed ontvangen. Voorheen werk nooit iets voor verjaardagen gedaan, een tijd lang heeft iemand taarten gemaakt voor de jarigen, we snoepen allemaal graag. Dat werd een beetje te veel (moeilijk om bij te houden met zo'n 70 collega's) en nu heeft iemand zich erop gestort om iedereen die jarig is een kaart te geven die door zo veel mogelijk collega's getekend is. Daar komen soms hele leuke dingen uit.
Het is gewoon leuk om te weten wanneer iemand jarig is en "happy birthday" te kunnen zeggen. Het is maar een kleinigheid, maar het maakt de werkplek weer een stukje leuker.
#4 - 15-02-2006, 02:04 uur

Poison ArroW

Wat ik echt nederlands vindt is allemaal in de kroeg nederlands elftal voetbal kijken...en amsterdam koninginnedag ofzo  2006-05 en wat ik echt amerikaans vindt is high school,prom...american football en amerikaanse flag voor huis enzo toch  2006-05
#5 - 15-02-2006, 17:06 uur

Chiefram

Wat ik echt nederlands vindt is allemaal in de kroeg nederlands elftal voetbal kijken...en amsterdam koninginnedag ofzo  2006-05 en wat ik echt amerikaans vindt is high school,prom...american football en amerikaanse flag voor huis enzo toch  2006-05

Toen wij in Illinois woonden hadden wij ook trots de Amerikaanse vlag buiten ons huis hangen:



Waar we nu wonen mag het niet meer van de bewonerskommissie...

 :'(

Ik was er nog wel zo trots op!!!  :(

#6 - 15-02-2006, 17:56 uur

Annemiek

Mag niet van de bewonerscommissie??? Wat een BS!!!
#7 - 15-02-2006, 20:07 uur

MiamiHeat

Mag niet van de bewonerscommissie??? Wat een BS!!!

Idd ............waar slaat dat op???  Is die voorzitter geen Amerikaan ofzo!!!
#8 - 15-02-2006, 21:08 uur

Bakvet

Uit hoeveel vrouw/man bestaat de bewonerskommissie eigenlijk? (Twee zeker  2006-10)
#9 - 15-02-2006, 21:15 uur

Chiefram

Er mogen meer dingen niet, zoals:

- Ons huis mag NIET dezelfde kleur van buiten hebben als dat van een van de direkte buren;
- Wij mogen GEEN basketball korf boven de garage bevestigen;
- Wij mogen WEL een basketball korf op paal buiten hebben staan, maar niet tussen November en April;
- Wij MOETEN vergunning aanvragen voor het aanleggen van de tuin/beplanting/etc...;
- Wij mogen kiezen uit een twee-tal hekjes die aan bepaalde eisen (kleur/hoogte) voldoen;
- etc...

Ik kan alles wel opnoemen, maar dan ben ik wel eventjes bezig! LOL!

Op zich heb ik er geen problemen mee. Men wil dat in deze wijk de prijzen van de huizen opgewaardeerd worden. Dit kan alleen maar als iedereen zich aan dit soort kodes houdt om verloedering tegen te gaan. Ze hebben wel een punt. Ik wil ook dat ons huis meer waard is straks, als dan wanneer het door de buren naar beneden wordt gehaald.

Toch heb ik het idee dat dit vaker bij nieuwbouwwijken aan de orde is.

Die HOA (Home Owners Association) bestaat uit ongeveer 50 man. Het is een behoorlijk kantoorgebouw dat wel meer wijken onder haar beheer heeft, dus niet alleen die van ons.

Ik mis alleen mijn vlag... Die had ik zo graag trots buiten gehangen.
#10 - 15-02-2006, 21:29 uur

Poison ArroW

Er mogen meer dingen niet, zoals:

- Ons huis mag NIET dezelfde kleur van buiten hebben als dat van een van de direkte buren;
- Wij mogen GEEN basketball korf boven de garage bevestigen;
- Wij mogen WEL een basketball korf op paal buiten hebben staan, maar niet tussen November en April;
- Wij MOETEN vergunning aanvragen voor het aanleggen van de tuin/beplanting/etc...;
- Wij mogen kiezen uit een twee-tal hekjes die aan bepaalde eisen (kleur/hoogte) voldoen;
- etc...

Ik kan alles wel opnoemen, maar dan ben ik wel eventjes bezig! LOL!

Op zich heb ik er geen problemen mee. Men wil dat in deze wijk de prijzen van de huizen opgewaardeerd worden. Dit kan alleen maar als iedereen zich aan dit soort kodes houdt om verloedering tegen te gaan. Ze hebben wel een punt. Ik wil ook dat ons huis meer waard is straks, als dan wanneer het door de buren naar beneden wordt gehaald.

Toch heb ik het idee dat dit vaker bij nieuwbouwwijken aan de orde is.

Die HOA (Home Owners Association) bestaat uit ongeveer 50 man. Het is een behoorlijk kantoorgebouw dat wel meer wijken onder haar beheer heeft, dus niet alleen die van ons.

Ik mis alleen mijn vlag... Die had ik zo graag trots buiten gehangen.

ja wel jammer dat je de vlag niet hangen? maar heb je binnen niks van amerikaanse vlag ofzo?  2006-05
#11 - 16-02-2006, 02:35 uur

Chiefram

Oh, ik hang hem rustig binnen op hoor. Ook nog wel voor de ramen, hahaha
#12 - 16-02-2006, 03:15 uur

Poison ArroW

Oh, ik hang hem rustig binnen op hoor. Ook nog wel voor de ramen, hahaha
whaha ok dan!  2006-05
#13 - 16-02-2006, 04:43 uur

bgroeneveld

Ben benieuwd of the HOA ook eist dat je een bepaald inkomen hebt, de "goede" huidskleur en ditto geloof.
#14 - 16-02-2006, 17:56 uur

Chiefram

Ben benieuwd of the HOA ook eist dat je een bepaald inkomen hebt, de "goede" huidskleur en ditto geloof.

Zou ik ook geen bezwaar tegen hebben hoor. :)
#15 - 16-02-2006, 18:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15