Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Verschil debetkaart / creditkaart

Discussie gestart

Dusza

Mijn echtgenoot, momenteel in San Francisco, ging medicijnen voor mijn allergie kopen in de winkel. Toen hij wou betalen (met zijn Visa kaart), vroegen ze hem "Debet or Credit?".
Kan iemand mij dat even uitleggen?
Wij hebben een Visakaart, eind van de maand krijgen we een overzicht van welke kosten we de afgelopen maand gemaakt hebben, en er staat telkens een minimumbedrag bij dat we moeten betalen (maar we betalen het altijd toch in één keer, anders zijn er teveel kosten op).
#1 - 08-05-2006, 12:43 uur

sweatbox

Kijk hier eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Debit_card en http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_card

Citaat
In some countries (e.g. the United States), terminals allow the user of a Visa or MasterCard debit card to choose whether the purchase is a "credit" or "debit" purchase. In a "credit" purchase, the user signs a charge slip (as in a traditional credit card purchase); in a "debit" purchase, the user enters a PIN. In either case, the user's bank account is debited
#2 - 08-05-2006, 13:23 uur

visuar

Dusza: dat is een creditcard.

Een debitcard is zeg maar een pinpas zoals wij dat hier in Nederland kennen (misschien niet exact hetzelfde, maar je snapt de vergelijking wel). En zo'n kaart is er ook van de maatschappijen die wij kennen voor voornamelijk de creditcards (mastercard, visa)
#3 - 08-05-2006, 13:26 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Johan

Ondanks die link waar je een ruime uitleg kan vinden, in het kort:

Een creditkaart heb je een bepaald bestedingslimiet op en indien je die gebruikt krijg je inderdaad bijv. aan het einde van de maand de afrekening.

Een debetkaart kan ook afkomstig zijn van dezelfde maatschappij als waar je een creditcard van hebt maar je hebt geen bestedingsruimte zonder dat je er geld op hebt staan. Dus moet je eerst voldoende saldo storten op de rekening van de kaart of op het kaartnummer zelf.

Zo heb ik een visa debetkaart van de Bank of America, als ik die gebruik kijkt de maatschappij of ik voldoende saldo op mijn rekening heb. Het verschil tussen een debetkaarg en gewone pinpas is dat de je debetkaart wel op dezelfde manier kan gebruiken als een creditkaart. Dus als je ergens met je creditkaart kunt betalen kun je dat ook met je debetkaart mits voldoende saldo.

Johan
#4 - 08-05-2006, 13:31 uur

Dusza

Hoe simpel is het eigenlijk zeg!
Bedankt voor jullie hulp! Wat een heerlijk forum, in een oogwenk  weet je wat je wilt weten.
We hadden al wel het vermoeden dat het zoiets zou zijn, maar omdat je dat niet kent, "overvallen" ze je eigenlijk toch een beetje met die vraag. Maar de volgende keer niet meer!
#5 - 08-05-2006, 13:55 uur

bgroeneveld

Als ik mijn debit card gebruik van mijn Amerikaanse bank, wordt dat geld meteen (binnen een paar minuten, ik kan dat via het Internet controleren) van mijn bankrekening afgeschreven. Een credit card sturrt één keer in de maand een rekening.

OVerigens: hier in de VS zijn credit cards beter beschermd dan debit cards. Als je credit card gestolen wordt, ben je maximaal $50 kwijt (en meestal schelden ze je die ook nog kwijt), met een gestolen debit card kunnen ze je hele rekening leeghalen en de bank doet dan weinig voor je.
#6 - 08-05-2006, 16:22 uur

ejbgrinder

Soms zien zaken liever een debit card dan een credit card, want ze betalen een lagere commissie.
#7 - 08-06-2006, 02:01 uur

Susanne1976

Maar met een debit card bouw je weer GEEN credit history op toch. Want het is en blijft een normale bank card. Ook al betaal je dan soms als zou het een credit card zijn.





#8 - 10-11-2006, 21:14 uur

ned in MO

Ik heb er wel eens een discussie over gehad met amerikanen. Ze zijn soms zo dom

Ze gebruiken een debit card omdat ze denken dat ze dan niet overspenderen maar je kan je credit card toch ook gebruiken?
Nadeel debit card is dat je niet beschermd bent tegen diefstal.

Als je het saldo bijhoudt kune je een credit net zo gebruiken als een debit card.
Wat is het mooie van een credit card?
-altijd geld bij je
-gratis geld voor een maand, wel elke maand netjes betalen
- verzekerd voor autoverhuur
Je krijgt geld terug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Op mijn conoco kaart 3% op benzine van conoco en 1% op alles wat je er op besteed
Op mijn discover kaart tot 5% terug.Soms op benzine of op office supplies en altijd 1% op al je aankopen. Dat is gratis geld!!!!!!!!!
En toch zijn er een hoop verknocht aan hun debit card. Ik gebruik hem nooit, tenzij ik cash uit de atm ophaal. Domme amerikanen

Een laatste voordeel is dat ik mijn geld niet in checking maar grotendeels in savings kan laten staan waardoor ik er een beetje rente opvang .
#9 - 14-12-2006, 16:19 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Bakvet

Moet je eigenlijk boete betalen als je in Amerika "over de limiet" van je credit card gaat? En als je niet op tijd betaalt? Betaal je dan alleen een klein beetje rente of ook nog een vette boete? En heeft dat dan wel of geen invloed op de rentepercentages die je voor andere zaken betaalt?
#10 - 25-12-2006, 22:54 uur

Chiefram

Bij mijn Chase credit cards heb ik recentelijk ondervonden dat ik 39 dollar boete moet betalen als ik over de limiet gaat. Dit is echter eenmalig, dus niet voor elke transaktie die er overheen is gegaan.

Ik heb nog wat onkosten per week wat reizen betreft. Soms boek ik 2 a 3 reisjes in dezelfde week (hotel, vlucht, huurauto, etc.) en dit betaal ik altijd met mijn credit card. De zaak betaald mij dit weer aan het eind van de week terug, maar soms lopen de kosten wel eens net eventjes de spuigaten uit waardoor ik net boven mijn limiet komt. Soms vallen de terug te ontvangen onkosten die ik gemaakt het en de inmiddels opnieuw betaalde onkosten net niet samen. Tja, dan heb ik zo'n boete gekregen.

Toch maak ik me geen zorgen, omdat ik elke weer alles weer keurig netjes terug stort op mijn credit card. Online dan, dus het gaat best wel snel op deze manier.

Over het niet op tijd betalen kan ik geen antwoord geven, want ik betaal 4 a 5 keer per maand mijn cc af.

#11 - 25-12-2006, 23:04 uur

ned in MO

Ja  je moet dan een boete betalen. Dan is een grote bestedingslimiet handig. Hoef je je daar geen zorgen om te maken.

Ik heb het wel eens gehad, per ongeluk. Toen zei ik dat als ik een boete moest betalen ik bye bye zei, want ik betaal elke maand mijn credit card netjes.
Toen scholden ze me de boete kwijt ;D
#12 - 26-12-2006, 02:52 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

hollandranch

Na het openen van 2 bankrekeningen (privé en zakelijk) bij de plaatselijke Citizens Bank kwamen er na een week pasjes per post. Het Visa logo deed ons denken aan een Creditcard, maar helaas, het is een Debetcard. Inmiddels 2 Creditcards besteld omdat we die simpelweg nodig voor bijvoorbeeld online shoppen, want onze Nederlandse creditcards worden meestal online niet geaccepteerd. Betalen doen we wel vaak met onze Nederlandse kaarten, want is natuurlijk leuk als je tankt voor 40 dollars en in Nederland wordt maar 30 euro afgeschreven  2006-04
#13 - 01-02-2007, 01:41 uur

Loek

Ik gebruik debit cards ook weleens bij online betalingen.  De verkoper merkt geen verschil als je je debit card als credit card gebruikt.
#14 - 01-02-2007, 03:51 uur

hollandranch

Ik gebruik debit cards ook weleens bij online betalingen.  De verkoper merkt geen verschil als je je debit card als credit card gebruikt.


Nog niet uitgeprobeerd, maar gaan we zeker doen, ff niets nodig, wel fijn dat je met creditcards in Amerika geen jaarlijkse bijdrage hebt, in tegenstelling tot Nederland
#15 - 01-02-2007, 04:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15