Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vliegtuig glijdt van landingsbaan Chicago

Discussie gestart

Wop

CHICAGO - Een vliegtuig van Southwest Airlines is donderdagavond (plaatselijke tijd) op Midway Airport in de Amerikaanse stad Chicago tijdens een sneeuwstorm van de landingsbaan gegleden en op een kruispunt terechtgekomen. Het toestel doorboorde een hek en raakte zeker twee auto's. Een zesjarig jongetje in één van de auto's werd gedood.


In totaal raakten elf mensen gewond, onder wie twee jongere broers en de ouders van het zesjarige jongetje. Aan boord van het vliegtuig waren 98 passagiers en vijf bemanningsleden. Midway Airport werd na het ongeval gesloten.
#1 - 09-12-2005, 12:28 uur

Chiefram

Ik heb gistsrenavond de beelden gezien. Niet te geloven wat ik zag...

Een woordvoerder van de luchthaven verklaarde op TV dat de landingsbaan redelijk tot goed te noemen was, terwijl (dit zag ik vanmorgen op het nieuws) een van de passagiers verklaarde dat de landingsbaan volledig ondergesneeuwd was en de passagiers na ongeveer 10 sekonden al in de gaten hadden dat er niets niet goed ging, omdat na de landing er geen snelheid werd geminderd. Ineens zagen ze de huizen langs de vleugels voorbij komen. Toen wist men dat ze ergens met het toestel waren waar ze niet behoorden.

Overigens wel ontzettend zielig voor dat 6 jarig jongetje en zijn familie. Daar was ik wel even helemaal stil van.
#2 - 09-12-2005, 16:56 uur

usaxtreme

 :o

Ik vind het raar dat een vliegveld gewoon vluchten aan neemt terwijl er een sneeuwstorm bezig is  ???
#3 - 09-12-2005, 16:59 uur

Chiefram

:o

Ik vind het raar dat een vliegveld gewoon vluchten aan neemt terwijl er een sneeuwstorm bezig is  ???

Ja, dit is Midway Airport, dat flink moet konkureren tegen O'Hare International Airport, beiden in Chicago. Ik weet uit eigen ervaring dat O'Hare Airport al bij het geringste slechte weer de luchthaven dichtgooit... Is niet leuk als reiziger, maar wel noodzakelijk, zoals je ziet.
#4 - 09-12-2005, 17:05 uur

MiamiHeat

Tis en blijft een kwestie van goed veel zout strooien  ;D
#5 - 09-12-2005, 17:31 uur

usaxtreme

aha..ja het is ook veel kleiner dan Ohare maar het wordt alleen zowat gebruikt door de rijkere mensen en voor domestic flights toch ??
Ik heb btw gehoord dat midway gaat sluiten..dacht al dat het gesloten was eigenlijk  ::)
#6 - 09-12-2005, 18:17 uur

Chiefram

aha..ja het is ook veel kleiner dan Ohare maar het wordt alleen zowat gebruikt door de rijkere mensen en voor domestic flights toch ??
Ik heb btw gehoord dat midway gaat sluiten..dacht al dat het gesloten was eigenlijk  ::)

Nou, als Midway Airport voor de meer rijkeren zou zijn, dan hebben ze het wel in een volksbuurt omgeving geplaatst waar je niet graag wilt verdwalen als je het vliegveld verlaat. Dit terwijl de 'rijkeren' juist ten Noorden van Chicago wonen en niet ten zuiden, waar Midway ligt. De Airport opzich is modern en netjes, maar O'Hare ligt wel eventjes wat 'luxer' en opener dan Midway. Midway is ook de thuishaven van Southwest, die goedkopere domestic flights aanbied dan de flights vanaf O'Hare.
#7 - 09-12-2005, 20:01 uur

usaxtreme

oke thnx voor de info.
Maar het gaat wel sluiten toch ??
Ik heb het ook allemaal maar gelezen op een forum met Chicagoans  ;)
#8 - 09-12-2005, 20:16 uur

Chiefram

oke thnx voor de info.
Maar het gaat wel sluiten toch ??
Ik heb het ook allemaal maar gelezen op een forum met Chicagoans  ;)

Persoonlijk heb ik niets vernomen dat Midway gaat sluiten. Dit is voor mij de eerste keer dat ik dit hoor trouwens, wat overigens niet wil zeggen dat deze diskussie niet gaande is.

Het lijkt mij sterk dat ze Midway zouden gaan sluiten, omdat toch heel veel mensen via Midway reizen en het een moderne airport is, waar verder niets mis mee is. Het zou op O'hare dan alleen maar nog veel drukker gaan worden dan nu al het geval is. Nee, ik kan het me niet voorstellen, maar als het toch zo is dan zal men er wel een goede reden voor hebben. Misschien zouden ze eerder wat mensen daar moeten ontslaan die het lef hebben om op TV te verklaren dat de landinsbanen redelijk tot goed gegaanbaar zijn voor de toestellen. Met alleen het woordje 'redelijk' zou je wat mensenlevens betreft in deze situatie toch wel iets andere standaards moeten gaan hanteren lijkt mij. Zeker gezien de situatie van gisterenavond... 
#9 - 09-12-2005, 20:24 uur

usaxtreme

hmm ik kan dat bericht ook niet meer terug vinden...misschien verkeerd gelezen ofzo...

Wat ik wel grappig vind is als ik naar de homepagina van midway ga dat de link onder ohare airport valt..en de concurrentie dan ?

http://www.ohare.com/midway/home.asp

#10 - 09-12-2005, 20:40 uur

Flying Dutchman

Beste landgenoten,

MDW is een vaak gebruik veld door - en voor de zogenaamde "LCC" (Low Cost) maatschappijen.. MDW is een keuze omdat het op ORD al veels te druk (lees: vol) is met de oudere maatschapijen zoals United die haar base op ORD heeft.

Overigens kan ik jullie verzekeren dat er no way on earth is dat de passagiers al snel door hadden dat het fout ging. Dat is het zelefde als een (met alle respect) EHBO gediplomeerde politie agent, die al snel dacht door te hebben dat de chirurg een foutje maakte tijdens een hart operatie. If you get my drift.

Stel gerust vedere (technische) vragen indien u dit wilt.

Met vriendelijke groet,
FD 

( Captain, Integrity Air  -- Denver International based)

#11 - 13-12-2005, 04:31 uur
« Laatst bewerkt op: 13-12-2005, 05:02 uur door Flying Dutchman »

Flying Dutchman

by the way, ik woon maar als te dichtbij ft collins! binnenkort biertje?

Ik zal proberen wat vragen te beantwoorden en op wat opmerkingen in te gaan.

quote: "Een woordvoerder van de luchthaven verklaarde op TV dat de landingsbaan redelijk tot goed te noemen was, terwijl (dit zag ik vanmorgen op het nieuws) een van de passagiers verklaarde dat de landingsbaan volledig ondergesneeuwd was en de passagiers na ongeveer 10 sekonden al in de gaten hadden dat er niets niet goed ging"


Er zijn verschillende (ik zal de technische namen achterwege namen) soorten sneeuw. Tijdens de daling worden de piloten op de hoogte gesteld door verschillende info systems wat voor sneeuw er op de runway ligt. Tevens horen ze de hele tijd zogenaamde "PIREPS" (Pilot Reports) over de conditie van de landings baan. Er is dus no way dat ze de daling hadden voortgezet als er ook maar enige twijfel bestond over de toestand van de baan.

quote: "Ik vind het raar dat een vliegveld gewoon vluchten aan neemt terwijl er een sneeuwstorm bezig is"

Zelefde antwoord ongeveer als hier boven. Zodra de condities below a certain marge komen, sluit men de baan, of besluiten de piloten naar hun zogenaamde "alternate" te vliegen.


quote: "a, dit is Midway Airport, dat flink moet konkureren tegen O'Hare International Airport, beiden in Chicago. Ik weet uit eigen ervaring dat O'Hare Airport al bij het geringste slechte weer de luchthaven dichtgooit... Is niet leuk als reiziger, maar wel noodzakelijk, zoals je ziet."


Heeft het gelukkig niks mee te maken! :)


Yours,
FD

#12 - 13-12-2005, 04:52 uur

Chiefram

by the way, ik woon maar als te dichtbij ft collins! binnenkort biertje?

Dat is dan afgesproken!!!  :D
In welke plaas woon je dan, als je dichtbij Ft Collins woont? Loveland?
#13 - 13-12-2005, 04:58 uur

Flying Dutchman

Nee, hartje downtown Denver.. Heerlijk! wel pas wezen skien in loveland! Binnenkort biertje downtown Denver doen?
#14 - 13-12-2005, 05:00 uur

Chiefram

Nee, hartje downtown Denver.. Heerlijk! wel pas wezen skien in loveland! Binnenkort biertje downtown Denver doen?

Graag! :)
#15 - 13-12-2005, 05:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15