Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vloeistofcontrole

Discussie gestart

hollandranch

http://www.nu.nl/news/1223152/37/Europarlement_wil_af_van_vloeistofcontrole_vliegvelden.html


en wat hebben we ons allemaal druk lopen maken hierover terwijl iedereen met een beetje verstand gelijk kon zien dat dit nutteloos is. Op de Amerikaanse vliegvelden liep men met 2 liter bekers cola het vliegtuig in en in europa was lensvloeistof al bijna teveel  embarressed
#1 - 05-09-2007, 18:07 uur

jerbia

http://www.nu.nl/news/1223152/37/Europarlement_wil_af_van_vloeistofcontrole_vliegvelden.html


en wat hebben we ons allemaal druk lopen maken hierover terwijl iedereen met een beetje verstand gelijk kon zien dat dit nutteloos is. Op de Amerikaanse vliegvelden liep men met 2 liter bekers cola het vliegtuig in en in europa was lensvloeistof al bijna teveel  embarressed

De regel geldt ook voor Amerikaanse vliegvelden, niet alleen Europese.
#2 - 05-09-2007, 18:21 uur

hollandranch

http://www.nu.nl/news/1223152/37/Europarlement_wil_af_van_vloeistofcontrole_vliegvelden.html


en wat hebben we ons allemaal druk lopen maken hierover terwijl iedereen met een beetje verstand gelijk kon zien dat dit nutteloos is. Op de Amerikaanse vliegvelden liep men met 2 liter bekers cola het vliegtuig in en in europa was lensvloeistof al bijna teveel  embarressed

De regel geldt ook voor Amerikaanse vliegvelden, niet alleen Europese.

Alleen voor Internationale vluchten, binnenlandse vluchten niet en in wat voor vliegtuigen zaten de 9/11 kapers ook alweer?
#3 - 05-09-2007, 18:24 uur

jerbia


Alleen voor Internationale vluchten, binnenlandse vluchten niet en in wat voor vliegtuigen zaten de 9/11 kapers ook alweer?

Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat de regel gold voor alle vluchten.
#4 - 05-09-2007, 18:55 uur

Anouk

Dit maakt mijn werk een stuk makkelijker straks als we niet zoveel meer op vloeistoffen hoeven te letten.. Want kom op nou, wat wou je in vredensnaam doen met een flesje water? De gezagsvoerder nat maken? ::)
#5 - 05-09-2007, 19:32 uur

Mrjn

http://www.nu.nl/news/1223152/37/Europarlement_wil_af_van_vloeistofcontrole_vliegvelden.html


en wat hebben we ons allemaal druk lopen maken hierover terwijl iedereen met een beetje verstand gelijk kon zien dat dit nutteloos is. Op de Amerikaanse vliegvelden liep men met 2 liter bekers cola het vliegtuig in en in europa was lensvloeistof al bijna teveel  embarressed

De regel geldt ook voor Amerikaanse vliegvelden, niet alleen Europese.

Alleen voor Internationale vluchten, binnenlandse vluchten niet en in wat voor vliegtuigen zaten de 9/11 kapers ook alweer?

Op onze vlucht van Newark naar Frankfurt werd er ook niet heel moeilijk gedaan over flessen water of 2-liter-bekers cola...
#6 - 05-09-2007, 20:12 uur

MiamiHeat

http://www.nu.nl/news/1223152/37/Europarlement_wil_af_van_vloeistofcontrole_vliegvelden.html


en wat hebben we ons allemaal druk lopen maken hierover terwijl iedereen met een beetje verstand gelijk kon zien dat dit nutteloos is. Op de Amerikaanse vliegvelden liep men met 2 liter bekers cola het vliegtuig in en in europa was lensvloeistof al bijna teveel  embarressed

De regel geldt ook voor Amerikaanse vliegvelden, niet alleen Europese.

Alleen voor Internationale vluchten, binnenlandse vluchten niet en in wat voor vliegtuigen zaten de 9/11 kapers ook alweer?

Op onze vlucht van Newark naar Frankfurt werd er ook niet heel moeilijk gedaan over flessen water of 2-liter-bekers cola...

Ja maar dan ga je ook weg van de US....... wink
#7 - 05-09-2007, 21:44 uur

Anouk

Ik was laatst op vliegveld Twente voor stage en daar deden ze ook moeilijk over vloeistoffen hoor.. Zelf een goudkuipje met kaas mocht niet mee (later na overleg had dat wel gemogen, maar wie neemt er nou goudkuipje mee ???).. Daar hebben ze maar 1 vlucht per dag (en op woensdag zelfs 3!!) en dat is alleen binnen Europa.. Dus het is niet alleen voor vluchten naar Amerika..
#8 - 05-09-2007, 21:58 uur

hollandranch

Ik was laatst op vliegveld Twente voor stage en daar deden ze ook moeilijk over vloeistoffen hoor.. Zelf een goudkuipje met kaas mocht niet mee (later na overleg had dat wel gemogen, maar wie neemt er nou goudkuipje mee ???).. Daar hebben ze maar 1 vlucht per dag (en op woensdag zelfs 3!!) en dat is alleen binnen Europa.. Dus het is niet alleen voor vluchten naar Amerika..

Ze dachten waarschijnlijk dat het een kneedbom was  2006-10
#9 - 05-09-2007, 22:18 uur

Mr-Leo

Je mag best een fles drinken mee op schiphol. Maar dan moet je hem wel kopen in een taxfree shop met een tas erom heen die ze dan sealen. Of... je laat het niet zien, doet of je van niks weet en laat de spullen gewoon in je handbagage. Dat is bij mij alle drie de vluchten deze zomer goed gegaan (van,naar en in de vs). Ik had in mijn tas twee aanstekers en een bus deo en dat heeft niemand gezien :)
#10 - 05-09-2007, 22:57 uur

nbraakman

Je mag best een fles drinken mee op schiphol. Maar dan moet je hem wel kopen in een taxfree shop met een tas erom heen die ze dan sealen. Of... je laat het niet zien, doet of je van niks weet en laat de spullen gewoon in je handbagage. Dat is bij mij alle drie de vluchten deze zomer goed gegaan (van,naar en in de vs). Ik had in mijn tas twee aanstekers en een bus deo en dat heeft niemand gezien :)

We hebben afgelopen zomer op elke vlucht behalve die naar de VS (dus Philly - LAX, LAX - Philly, Philly - AMS) iets te drinken gekocht op het vliegveld, en niemand deed er moeilijk over toen het meeging het vliegtuig in. Gewoon open en bloot. Aan boord is er ook niets van gezegd. Door de eerste security check in de VS (na het inchecken) heb ik het maar niet geprobeerd, maar alles wat je daarna koopt kan volgens mij gewoon mee - flesjes water of fris bv.

Ik vind het echt een oenige regel. Als je echt wat wilt doen, dan kun je met zijn 2en of 3en elk wel wat spul meeslepen wat <100 ml is en in een zak past, en dan aan boord wat gaan knutselen, volgens mij.
#11 - 06-09-2007, 07:57 uur



Mrjn

Ik was vooral verbaasd toen ik in de VS inderdaad iedereen zag instappen met flesjes drinken en de hele handel, omdat op de heenreis de stewardessen bijna flipten. Een ouder echtpaar had een flesje water meegenomen om hun medicijnen in te kunnen nemen. En die is hen dus afgenomen op de vlucht van Frankfurt naar Newark.

Maar het feit dat hier in deze draad al verschillende mensen aangeven dat het hen wel is gelukt om drinken en een bus deo mee aan boord te nemen, is eigenlijk wel een beetje beangstigend...

#12 - 06-09-2007, 12:13 uur

sweatbox

In Honolulu staan tegenwoordig bordjes op het vliegveld dat je geen vuurwapens meer mee mag nemen. Het moet niet gekker worden!
#13 - 06-09-2007, 19:29 uur

Anouk

Haha, mocht dat eerder wel dan op Honolulu 2006-10 Beetje common sense is niet te veel gevraagd lijkt mij..
#14 - 06-09-2007, 20:50 uur

hollandranch

In Honolulu staan tegenwoordig bordjes op het vliegveld dat je geen vuurwapens meer mee mag nemen. Het moet niet gekker worden!

Eerst mijn nagelvijl en aansteker, toen mijn lensvloeistof en blikje cola en nu zelf geen vuurwapens meer, ik neem de boot in het vervolg  2006-10
#15 - 06-09-2007, 20:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15