Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voltage

Discussie gestart

peterenelien

Hallo,

Wij gaan binnenkort naar Florida. Ik weet dat in Amerika er een ander voltage is (110V). Wie weet waar je in Nederland stekkers kan kopen waar meer dan 1 apparaat op aangesloten kan worden.
#1 - 25-06-2004, 21:41 uur

Chiefram

Stekkers? Elke huishoudzaak (Handyman, blokker, V&D, enzo) verkoop wel 'stekkers' die passen op de Amerikaanse stopkontakten, maar dan moet natuurlijk wel je apparatuur geschikt zijn voor 110V/60Hz.

Soms kun je dit handmatig instellen door een schakelaartje om te zetten, maar gelukkig komen er de laatste jaren steeds meer apparaten op de markt die beide systemen zonder problemen aankan.

Of je moet een echte adapter bedoelen, waarmee je dus echt 220V/50Hz apparaten kunt aansluiten op 110V/60Hz.

Uhhhh.... probeer eens te zoeken op Google anders...
#2 - 02-07-2004, 00:04 uur

heivalido

mocht je in Nederland niets vinden, wat me sterk lijkt want de door chiefram genoemde zaken moeten het hebben. Maar, in Florida heb je Radioshack winkels, daar heb ik toen koppelingen voor o.a. de pc en mijn scheerapparaat gekocht. Wal*Mart, wat daar ook langs iedere belangrijke weg zit, heeft deze artikelen ook.
#3 - 05-08-2004, 13:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15