Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

VS stuurt KLM-toestel terug naar Schiphol

Discussie gestart

ejb

Doorsnee, da's nog eens een leuke discussie, een doorsnee Nederlander bestaat volgens mij ook niet! Maar je kan natuurlijk wel spreken over patronen van gedragingen die in het ene land wat meer voorkomen dan in het andere.
Naar mijn mening zijn de Amerikanen af en toe wat doorgeslagen in hun strijd tegen het terrorisme (een strijd die overigens moeizaam is en eens te meer aantoont dat er inderdaad terror gezaait is), aan de andere kant, who can blame them, je wilt toch op alle mogelijke manieren een tweede 9-11 proberen te voorkomen as far as possible...
En.. Xerxesc, zijn Amerikanen nu ook al tegen Mensa, ik dacht dat dat nu juist vrij typisch Nederlands was  ???
#31 - 15-04-2005, 01:37 uur
« Laatst bewerkt op: 15-04-2005, 01:45 uur door ejb »



PetraVS

Naar mijn mening zijn de Amerikanen af en toe wat doorgeslagen in hun strijd tegen het terrorissme (een strijd die overigens moeizaam is en eens te meer aantootn dat er inderdaad terror gezaait is), aan de andere kant, who can blame them, je wilt toch op alle mogelijke manieren een twwede 9-11 proberen te voorkomen as far as possible...

Precies, en geloof me, na 9-11 van dichtbij te hebben meegemaakt hier in Washington, vind ik het met tussen aangrenzende landen overleggen over de passagierslijsten van vliegtuigen helemaal niet iets om je druk om te maken!!  En al helemaal niet iets om te staken.  Maar ja, het is alweer meer dan 3 jaar geleden, het is nog vers in ons geheugen hier, maar er is in Europa na Madrid niets meer gebeurd en Nederland is nog buiten schot gebleven, dus tijd om het hoofd maar weer in het zand te steken, dan?  Niet dus.
#32 - 15-04-2005, 01:37 uur

xerxesc

Doorsnee, da's nog eens een leuke discussie, een doorsnee Nederlander bestaat volgens mij ook niet! Maar je kan natuurlijk wel spreken over patronen van gedragingen die in het ene land wat meer voorkomen dan in het andere.
Naar mijn mening zijn de Amerikanen af en toe wat doorgeslagen in hun strijd tegen het terrorisme (een strijd die overigens moeizaam is en eens te meer aantoont dat er inderdaad terror gezaait is), aan de andere kant, who can blame them, je wilt toch op alle mogelijke manieren een tweede 9-11 proberen te voorkomen as far as possible...
En.. Xerxesc, zijn Amerikanen nu ook al tegen Mensa, ik dacht dat dat nu juist vrij typisch Nederlands was  ???

Nee, je begrijpt mijn commentaar verkeerd, Amerikanen zijn absoluut niet tegen Mensa, maar Bakvet claims dat hij meestal geen doorsnee Amerikanen ontmoet, dus van het moment dat hij in het vliegtuig naar de VS zit (excluding the possibility of meeting Americans elsewhere) tot zijn vertrek vanuit de VS komt hij nauwelijks doorsnee Amerikanen tegen...  Ik vraag me dus af of hij in een exclusive club verblijft, daar poept en plast, slaapt enz. tijdens zijn vakantie in mijn land.

Zijn wij af en toe doorgeslagen in onze strijd tegen het terrorisme????  Makkelijk praten als je 9-11 niet hebt meegemaakt...  Moet het verfijnd worden?  dat is het process wat er nu gaande is, soms zal er iets gebeuren dat stom lijkt (example of Ted Kennedy), maar het process om het land veiliger te maken zal onaangenaamheden met zich meebrengen om het process beter te maken.



#33 - 15-04-2005, 01:50 uur

ejb

Okay begrijp wat je bedoelt.
m.b.t. terrorisme ben ik van mening dat alles wat redelijk is zeker moet gebeuren om te voorkomen dat iets dergelijks nog een keer plaatsvindt. Het vervelende van terreur is echter dat je vijand toch min of meer onzichtbaar is, zodat je nog zoveel maatregelen kan nemen, als iemand echt kwaad wil lukt het eventually toch wel. Je moet ook rekening houden met alle goedwillende mensen op deze wereld en je niet compleet laten leiden door alle slechtwillende. 9-11 (ik heb het niet lijfelijk meegemaakt, maar wel Live het tweede vliegtuig zich in de twintowers zien boren en dat heeft echt behoorlijk veel indruk gemaakt, eerst dacht ik nog aan een tweede Bijlmerramp, maar toen ik dat tweede vliegtuig zag gaan wist ik dat dit een verschrikkelijke aanslag was) was verschikkelijk en ik hoop dat iets dergelijks nooit meer gebeurt, maar alles voorkomen is helaas onmogelijk en je (alleen nog maar) laten leiden door de terreur is ook niet goed, want terreur zaaien is juist wat de terroristen willen, dus dan geef je ze deels hun zin. In Spanje is er volgens mij vrijwel niets veranderd na de aanslagen in Madrid, dat is natuurlijk ook geen goede reactie.
Ook ik heb de waarheid niet in pacht, maar ik ben wel van mening dat je de goeden niet TEVEEL onder de slechten moet laten lijden.
#34 - 15-04-2005, 02:04 uur



xerxesc

Okay begrijp wat je bedoelt.
m.b.t. terrorisme ben ik van mening dat alles wat redelijk is zeker moet gebeuren om te voorkomen dat iets dergelijks nog een keer plaatsvindt. Het vervelende van terreur is echter dat je vijand toch min of meer onzichtbaar is, zodat je nog zoveel maatregelen kan nemen, als iemand echt kwaad wil lukt het eventually toch wel. Je moet ook rekening houden met alle goedwillende mensen op deze wereld en je niet compleet laten leiden door alle slechtwillende. 9-11 (ik heb het niet lijfelijk meegemaakt, maar wel Live het tweede vliegtuig zich in de twintowers zien boren en dat heeft echt behoorlijk veel indruk gemaakt, eerst dacht ik nog aan een tweede Bijlmerramp, maar toen ik dat tweede vliegtuig zag gaan wist ik dat dit een verschrikkelijke aanslag was) was verschikkelijk en ik hoop dat iets dergelijks nooit meer gebeurt, maar alles voorkomen is helaas onmogelijk en je (alleen nog maar) laten leiden door de terreur is ook niet goed, want terreur zaaien is juist wat de terroristen willen, dus dan geef je ze deels hun zin. In Spanje is er volgens mij vrijwel niets veranderd na de aanslagen in Madrid, dat is natuurlijk ook geen goede reactie.
Ook ik heb de waarheid niet in pacht, maar ik ben wel van mening dat je de goeden niet TEVEEL onder de slechten moet laten lijden.

Ben ik mee eens; kan niet zeggen dat onze regels het zo slecht voor de goeden hebben gemaakt...  

Nederland valt nog steeds onder dat visum programma, je hebt een passport nodig die door een machine gelezen kan worden, en je komt het land in.  

wat betreft September 11: Als Amerikaan, is het heel wat erger dan een behoorlijke indruk, dit is mijn land, mijn enige land, (am not a dual citizen), en het was aangevallen, ik weet niet hoe dit over te brengen aan mensen die hier niet wonen of geen Amerikaan zijn, Petra begrijpt dit absoluut, ze is Amerikaan en zij woont dichtbij D.C.; ik woonde jarenlang in nYc, heb in de twin towers gewerkt, am a transplant in CA now....  Ik was daar trouwens met de eerste bombing in '93, so safety for America and Americans is very important to me.

Natuurlijk willlen we geen herhaling van 9/11 en om dit te voorkomen zal de US government regels hebben die anders zijn dan voor 9/11.  

Ik kan niet zeggen dat het me spijt dat bezoekers nu een fotootje moeten laten maken en een vingerafdruk moeten laten maken, I'd be willing to do the same for your country...  

De US is nog steeds bezoekers vriendelijk, en ook van immigranten, De US laat jaarlijks miljoenen immigranten in, waarvan 50,000 geen familie band of reden (zoals werk) hoeven te tonen via die loterij...  
#35 - 15-04-2005, 02:04 uur
« Laatst bewerkt op: 15-04-2005, 02:49 uur door xerxesc »

PetraVS


wat betreft September 11: Als Amerikaan, is het heel wat erger dan een behoorlijke indruk, dit is mijn land, mijn enige land, (am not a dual citizen), en het was aangevallen, ik weet niet hoe dit over te brengen aan mensen die hier niet wonen of geen Amerikaan zijn, Petra begrijpt dit absoluut, ze is Amerikaan en zij woont dichtbij D.C.; ik woonde jarenlang in nYc, heb in de twin towers gewerkt, am a transplant in CA now....  Ik was daar trouwens met de eerste bombing in '93, so safety for America and Americans is very important to me.

Natuurlijk willlen we geen herhaling van 9/11 en om dit te voorkomen zal de US government regels hebben die anders zijn dan voor 9/11.  

Ik kan niet zeggen dat het me spijt dat bezoekers nu een fotootje moeten laten maken en een vingerafdruk moeten laten maken, I'd be willing to do the same for your country...  

De US is nog steeds bezoekers vriendelijk, en ook van immigranten, De US laat jaarlijks miljoenen immigranten in, waarvan 50,000 geen familie band of reden (zoals werk) hoeven te tonen via die loterij...  


Dit verwoord inderdaad precies mijn gevoelens (ook geen twee nationaliteiten hier, ik moest mijn Nederlanderschap opgeven, omdat het een jaar voor het goedkeuren van twee nationaliteiten in NL was dat ik Amerikaanse werd (om mijn vader in dit land te laten blijven).  Ander onderwerp, maar ik, die een NL paspoort heeft dat in 2002 verliep, moet door allerlei hoepels springen om te bewijzen, dat ik mijn Nederlanderschap terug verdien, dus praat me niet over moeite met immigratie!!).  Wat mij betreft gaat heel Europa, nee, de hele wereld over op biometrische paspoorten en passagierslijsten checken.  Ik heb niets te verbergen en de US government heeft al mijn informatie al.
Als ik op de een of andere manier een herhaling van het leed en de schok die ik drie en een half jaar geleden niet alleen bij volwassenen, maar vooral bij kinderen zag, kan voorkomen, ben ik tot heel wat bereid.
#36 - 15-04-2005, 04:15 uur

Mississippi

Wat mij betreft gaat heel Europa, nee, de hele wereld over op biometrische paspoorten en passagierslijsten checken.  Ik heb niets te verbergen en de US government heeft al mijn informatie al.
Als ik op de een of andere manier een herhaling van het leed en de schok die ik drie en een half jaar geleden niet alleen bij volwassenen, maar vooral bij kinderen zag, kan voorkomen, ben ik tot heel wat bereid.

Dat klopt Petra, we zullen met z'n allen bereid moeten zijn wat van onze vrijheid in te leveren om de controle op personen beter te maken. De vraag is natuurlijk wel hoever we hierin moeten gaan.

De VS en NL zijn vrije landen en dat wil vrijwel iedereen zo houden. Als we dat inleveren hebben de terroristen alsnog gewonnen en hebben ze het "vrije westen" verslagen.
#37 - 15-04-2005, 11:48 uur
« Laatst bewerkt op: 15-04-2005, 14:43 uur door Mr Mississippi »

FreezeM

Ik zei al: Waarom niet in Canada landen... :)

http://www.nu.nl/news/512094/11/Donner%3A_KLM-toestel_kon_in_Canada_landen.html

Het KLM-toestel dat vorige week vrijdag onderweg naar Mexico niet over Amerikaans grondgebied mocht vliegen en daarop naar Nederland terugkeerde, had in Canada kunnen landen. De KLM liet het vliegtuig echter om "bedrijfsmatige redenen" naar Schiphol terugkeren.
#38 - 15-04-2005, 13:53 uur

Mississippi

Ik zei al: Waarom niet in Canada landen... :)

http://www.nu.nl/news/512094/11/Donner%3A_KLM-toestel_kon_in_Canada_landen.html

Het KLM-toestel dat vorige week vrijdag onderweg naar Mexico niet over Amerikaans grondgebied mocht vliegen en daarop naar Nederland terugkeerde, had in Canada kunnen landen. De KLM liet het vliegtuig echter om "bedrijfsmatige redenen" naar Schiphol terugkeren.

Waarschijnlijk is Canada best gelukkig met dat terugvliegen.
Stel dat ze wel in Canada waren geland. Waar blijven die no-fly passagiers dan?
Zou Canada ze wel arresteren? In Amsterdam en London gebeurde dat niet!
En als ze niet gearresteerd worden, hoe komen ze dan uit Canada weg? Vliegen lijkt me geen optie  ;D
#39 - 15-04-2005, 14:50 uur

Bakvet

Wat dan dus de vraag ontlokt: Wie of wat is die doorsnee Amerikaan of Amerikaanse vrouw, ik moet hem of haar ook nog ontmoeten.  


Ik ben blij dat de discussie weer bij het oorspronkelijke onderwerp teruggekomen is en wat mij betreft mag 'ie daar blijven. Ik wilde eerlijk gezegd alleen even maar proberen of ik die druktemaker met z'n defecte !-toets dit kon laten roepen:

And please, if your opinion of Americans are as mentioned above, why even come here???


Het kost dus niet veel moeite om een Namakamerikaan dit te laten roepen, da's wel duidelijk!
#40 - 15-04-2005, 20:31 uur

visuar

Het lijkt me moeilijk om iemand te arresteren die "misschien" een link met terroristen heeft? Je zult toch eerst serieus ergens van verdacht moeten worden lijkt me...
#41 - 16-04-2005, 13:56 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

xerxesc

Wat dan dus de vraag ontlokt: Wie of wat is die doorsnee Amerikaan of Amerikaanse vrouw, ik moet hem of haar ook nog ontmoeten.  



Ik ben blij dat de discussie weer bij het oorspronkelijke onderwerp teruggekomen is en wat mij betreft mag 'ie daar blijven. Ik wilde eerlijk gezegd alleen even maar proberen of ik die druktemaker met z'n defecte !-toets dit kon laten roepen:

And please, if your opinion of Americans are as mentioned above, why even come here???


Het kost dus niet veel moeite om een Namakamerikaan dit te laten roepen, da's wel duidelijk!

Bakvet, waarom ben ik een namakamerikaan (spellingsfoutje????)?  Last time I checked I was a real voting, tax paying 100% bona fide American!!!!  wow, my ! is working !!!!!!!    de druktemaker gebruikte de juiste toets trouwens, het is een vraag, geen exclamatie!!!!

Ik ben geen mislukte hollander, due to the simple fact, I don't possess Dutch citizenship!!!

De charge met druktemaker past volgens mij meer bij jou, als je naar al je posts kijkt, heb je altijd kritiek op de VS en Amerikanen, wat ik doe is, I answer them.  

Maar het grootste probleem is waarom je de negatieve post hebt geschreven, om een reactie uit te lokken, en dan als je de reactie krijgt waar je op rekende, verontwaardigd te zijn, etc.  Het is een oneerlijke, domme, manier van communiceren.  

Als ik had geschreven dat Nederlanders een dom volk zijn, en ik vaak naar Nederland kwam voor bezoek en dan vervolgens altijd klaagde over Nederlanders, alleen maar negatief, dan zal jij precies hetzelfde gevraagd hebben.  Mijn vraag kwam op: waarom zou een rational (does not apply to you, as you've shown!!!) persoon naar een land gaan waar hij de inwoners, etc. dom vind, daar zijn verdiende geld uitgeven (although I have a reasonable assumption that you're cheap!!!  (tipping, etc.), dit gaat compleet tegen rationality!!!

Het is natuurlijk een laffe manier wat je hebt gedaan, je wilt reacties uitlokken!!!  Ik kan tenminste zeggen dat ik het niet op een achterhandse manier zou doen, ik schrijf wat ik meen en probeer geen reacties uit te lokken (that is so 1985!!!).  Je tacticts remind me of Karl Rove, Ollie North and Rush Limbaugh, very bitter and ultimately really sad...  

Once again, Bless your heart!!!
#42 - 16-04-2005, 21:50 uur

Bakvet


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(dull)

? ? ? ? ? !!!!!!!!!!!!!
? ? ? ? ? !!!!!!!!!!!!!
? ? ? ? ? !!!!!!!!!!!!!
? ? ? ? ? !!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(not dull)

XXXXXXXXXX!!!!!!!!!!!!!
XXXXXXXXXX!!!!!!!!!!!!!
XXXXXXXXXX!!!!!!!!!!!!!
XXXXXXXXXX!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(america)
#43 - 17-04-2005, 02:33 uur

PetraVS

Jammer, Bakvet, dat je zo reageert.  Xerxes heeft namelijk een groot punt.  Probeer maar eens iets negatiefs over "het Nederlandse volk" te schrijven en je krijgt volkstammen over je heen.  En dat zijn maar 17miljoen mensen.  "Het Amerikaanse volk" is bijna 300 miljoen groot, maar dan is het prima om te generaliseren en over "doorsnee" te schrijven.  Ra ra.  Het is natuurlijk heel makkelijk om met vraagtekens en uitroeptekens te gaan strooien en zo iemands argumenten te niet te doen, maar het toont niet veel diepte.  Heel jammer, zo gaat een discussie compleet verloren.
#44 - 17-04-2005, 06:00 uur

Mississippi

Dames en Heren,

Volgens mijn drijven we hier erg ver af van het oorspronkelijk onderwerp.

Misschien is het een idee om een topic in de rubriek <Verschillen Met Nederland> te starten.
http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=20

Titel: Wie kan er beter tegen kritiek  ;D
#45 - 17-04-2005, 10:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15