Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

waarom illegalen een probleem zijn

Discussie gestart

ned in MO

Ik kwam dit verhaal tegen en het is een schrijnend voorbeeld, waarom  illegalen niet produktief zijn voor de amerkaanse samenleving

Het is wel in het engels maar makkelijk te begrijpen



Joe Legal vs. Jose Illegal

Here is an example of why hiring illegal aliens is not economically productive for the State of California...

You have 2 families...


"Joe Legal" and "Jose Illegal".

Both families have 2 parents, 2 children and live in California.

 "Joe Legal"

Works in construction, has a Social Security Number, and makes $25.00 per hour with payroll taxes deducted....

"Jose Illegal"

Also works in construction, has "NO" Social Security Number, and gets paid $15.00 cash "under the table".



Joe Legal...$25.00 per hour x 40 hours, $1000.00 per week, $52,000 per year

Now take 30% away for state federal tax,

Joe Legal now has $31,231.00


Jose Illegal...$15.00 per hour x 40 hours, $600..00 per week, $31,200.00 per year

Jose Illegal pays no taxes...

 Jose Illegal now has $31,200.00


Joe Legal pays Medical and Dental Insurance with limited coverage, $1000.00 per month

$12,000.00 per year,

Joe Legal now has $19,231.00


Jose Illegal has full Medical and Dental coverage through the state and local clinics at a cost of $0.00 per year

Jose Illegal still has $31,200.00


Joe Legal makes too much money is not eligible for Food Stamps or welfare

Joe Legal pays for food, $1,000.00 per month, $12,000.00 per year

Joe Legal now has $7,231.00


Jose Illegal has no documented income and is eligible for Food Stamps and Welfare

Jose Illegal still has $31,200..00


Joe Legal pays rent of $1,000.00 per month, $12,000.00 per year

Joe Legal is now in the hole, minus (-) $4,769.00


Jose Illegal receives a $500 per month Federal rent subsidy

Jose Illegal pays rent $500.00 per month, $6,000.00 per year

Jose Illegal still has $25,200.00


Joe Legal now works overtime on Saturdays or gets a part time job after work.


Jose Illegal has nights and weekends off to enjoy with his family.


Joe Legal's and Jose Illegal's children both attend the same school.

Joe Legal pays for his children's lunches while:

Jose Illegal's children get a government sponsored lunch.



Jose Illegal's children have an after school ESL (english as a second language)program.

Joe Legal's children go home.

Joe Legal and Jose Illegal both enjoy the same Police and Fire Services, but Joe paid for them and Jose did not pay.
#1 - 12-07-2009, 05:13 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Ine

Interessant maar erg zwart/wit.
Zolang er amerikanen zijn die illegalen een baan geven al dan niet tegen een laag salaris blijft het probleem bestaan.
Helaas komt het ook incidenteel voor dat diezelfde illegalen na de overeengekomen periode van vaak hard werken GEEN salaris krijgen, omdat erop gespeculeerd wordt dat de illegaal niet naar de politie voor aangifte kan gaan.

Interessant is de film" one day without a mexican". Op spottende wijze wordt weer gegeven wat er in de USA zou gebeuren als alle illegalen terug naar huis zouden gaan.

Net als in Europa denk ik dat het "probleem" illegalenin de USA  niet weg te krijgen is.
#2 - 12-07-2009, 10:25 uur

ned in MO

Dat denk ik ook niet. Feit is wel dat in het zuiwesten ziekenhuizen over de kop gaan doordat zoveel illegalen  hiervan gebruik maken maar geen cent betalen. Je mag iemand niet weigeren voor een behandeling namelijk
#3 - 12-07-2009, 19:24 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

bgroeneveld

De oplossing is natuurlijk heel eenvoudig: geef illegalen een manier om legaal te worden, zodat ze niet meer bang hoeven te zijn dat de baas de 'migra' belt als ze protesteren tegen hun lage lonen en werkomstandigheden. Ze gaan dan belasting en sociale voorzieningen betalen (voor zover dat tot nu toe nog niet op hun loon wordt ingehouden als ze door een bedrijf ingehuurd worden op een vals social security nummer -- geld waarvoor ze nooit iets terug zullen zien) en zullen dan hun steentje bijdragen aan de Amerikaanse maatschappij.

Want niemand denkt toch (hopelijk) dat we ooit 12 miljoen illegalen het land uit gaan zetten. Dat zou de Amerikaanse economie helemaal naar de verdoemenis helpen.
#4 - 13-07-2009, 05:16 uur

Staceybeesie

Mogen legale immigranten dan ook blijven? bloos
Dat zou dan wel zo eerlijk zijn niet? 
#5 - 13-07-2009, 15:49 uur
Groetjes Petra

ned in MO

Eigenlijk veel eerlijker zelfs
#6 - 13-07-2009, 17:37 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

bgroeneveld

Natuurlijk mogen legale immigranten dan ook blijven. Als ze nog geen groene kaart hebben, kunnen ze natuurlijk via dezelfde weg een groene kaart krijgen (min de boete, natuurlijk, want ze hebben zich natuurlijk allemaal precies aan alle wetten gehouden).
#7 - 14-07-2009, 05:23 uur

Staceybeesie

Wanneer word jij president Benno  :afro:
#8 - 14-07-2009, 16:05 uur
Groetjes Petra

bgroeneveld

Helaas, ik moet dan opnieuw geboren worden. Of ze moeten Ahhnold ZO graag willen dat ze de grondwet veranderen. Hoewel Schwartzeneger krijgt natuurlijk de schuld van de financiele problemen van Californie, dus ik denk dat de grondwet voorlopig onveranderd blijft.

Maar ik kan in ieder geval mijn mond open doen in de VS sinds ik staatsburger ben.
#9 - 15-07-2009, 04:20 uur

Freckles49

Hoe kan zijn dat illegalen die zwart betaald krijgen toch nog al die extra dingen krijgen. Ik bedoel, illegaal zou dan toch moeten zijn dat je eigenlijk niet bestaat. Geen SSN? Dan ben je er niet! Je bestaat niet!
#10 - 15-07-2009, 08:14 uur

perlmutter


Want niemand denkt toch (hopelijk) dat we ooit 12 miljoen illegalen het land uit gaan zetten. Dat zou de Amerikaanse economie helemaal naar de verdoemenis helpen.


Jij keurt het dus goed, dat illegale volledig uitgebuit  worden  om de Amerikaanse economie recht te houden ??
#11 - 17-07-2009, 12:20 uur

hollandranch

Ik begrijp illegalen ook wel, wie zal niet zijn kans grijpen als je half ligt te verhongeren en je buren stikken in de welvaart. Het probleem bij illegalen is dat ze diverse strafbare feiten verrichten zoals illegaal over een grens, valsheid in geschrifte.  Maar een gedeelte legaliseren zou moeten kunnen, vind wel dat ze net als alle andere immigranten de Engelse taal moeten beheersen en zich moeten aanpassen aan het land waar ze gaan wonen en niet omgekeerd. En het voorstel dat residents zoals ons een citizenship krijgen helemaal goed natuurlijk.
#12 - 18-07-2009, 02:31 uur

bgroeneveld

Nee, ik keur het niet goed dat illegalen uitgebuit worden. Een weg naar legale status is daarom nodig, want dan kunnen ze voor hun rechten opkomen --  inclusief het recht om niet uitgebuit te worden -- zonder dat ze bang hoeven zijn dat de baas met de immigratiedienst dreigt.

#13 - 18-07-2009, 03:32 uur

hollandranch

Hoe kan zijn dat illegalen die zwart betaald krijgen toch nog al die extra dingen krijgen. Ik bedoel, illegaal zou dan toch moeten zijn dat je eigenlijk niet bestaat. Geen SSN? Dan ben je er niet! Je bestaat niet!

Een illegaal heet dacht ik in de politiek een undocumented worker die volgens velen recht heeft op een hypotheek, een rijbewijs, zelfs het recht om misdaden te plegen, soms zware en dan nog mag je blijven. Dus ze bestaan wel degelijk, kinderen gaan gewoon naar school, ze betalen huur of hypotheek, dus ze zijn niet meer illegaal, ze missen wat papiertjes  ???
#14 - 18-07-2009, 03:56 uur

Yessica

Een illegaal heet dacht ik in de politiek een undocumented worker die volgens velen recht heeft op een hypotheek, een rijbewijs, zelfs het recht om misdaden te plegen, soms zware en dan nog mag je blijven. Dus ze bestaan wel degelijk, kinderen gaan gewoon naar school, ze betalen huur of hypotheek, dus ze zijn niet meer illegaal, ze missen wat papiertjes  ???

Onze cultuur is om alles volgens de regeltjes te doen en dan baal je dat het zo lastig is om te emigreren naar de States. Soms denk ik, ik zou gewoon moeten gaan, dan maar illegaal, er komt vanzelf een moment dat je je kunt legaliseren. En volgens bovenstaand verhaal moet het nog mogelijk zijn ook...  ???
#15 - 28-03-2010, 18:03 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15