Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wal-Mart moet eetpauzes doorbetalen

Discussie gestart

Wop

Wal-Mart moet eetpauzes doorbetalen


SAN FRANCISCO - Het Amerikaanse detailhandelsconcern Wal-Mart moet van een rechter in Californië 172 miljoen dollar aan boete en compensatie betalen aan 116.000 werknemers. De werknemers hadden zich aangesloten bij een rechtszaak die vier collega's in 2001 hadden aangespannen om gemiste of onderbroken luchtpauzes doorbetaald te krijgen.

De rechter oordeelde dat Wal-Mart de Californische wetgeving heeft overtreden door de pauzes niet door te betalen. De advocaat van de klagers verklaarde dat uit memo's van het concern bleek dat gepoogd werd de problemen onder tafel te schuiven in plaats van ze op te lossen. Het concern kan in meer dan dertig andere Amerikaanse staten soortgelijke rechtszaken tegemoetzien.
#1 - 23-12-2005, 11:16 uur

Jez

Is dat in Amerika dan gebruikelijk, dat eetpauzes worden doorbetaald? Ik neem tenminste aan dat ze daarmee de "grote" pauze bedoelen ???
In Nederland is die pauze meestal voor eigen rekening. Kleine pauzes, dus 's ochtends een kwartier en als je mazzel hebt 's middags ook, krijg je van je baas, de middagpauze (in mijn ervaring vaak een uur) is voor je eigen rekening.
#2 - 23-12-2005, 11:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

Ben idd benieuwd welke pauzes ze bedoelen..........

wij krijgen 15 minuten 's ochtends en 15 minuten 's middags...............de 'grote' pauze is 30 minuten en voor eigen rekening...............alhoewel ik eigenlijk nooit "echt" pauze neem.............

Ik werk voor een Amerikaans bedrijf.............wellicht dat wij ook een rechtzaak gaan beginnen  :icon_smile: Ik blijf dit wel volgen.

Cheerzzzz
#3 - 23-12-2005, 12:04 uur

Wop

Is dat in Amerika dan gebruikelijk, dat eetpauzes worden doorbetaald? Ik neem tenminste aan dat ze daarmee de "grote" pauze bedoelen ???
In Nederland is die pauze meestal voor eigen rekening. Kleine pauzes, dus 's ochtends een kwartier en als je mazzel hebt 's middags ook, krijg je van je baas, de middagpauze (in mijn ervaring vaak een uur) is voor je eigen rekening.

om gemiste of onderbroken luchtpauzes  :icon_wink:
#4 - 23-12-2005, 12:31 uur

MiamiHeat

Is dat in Amerika dan gebruikelijk, dat eetpauzes worden doorbetaald? Ik neem tenminste aan dat ze daarmee de "grote" pauze bedoelen ???
In Nederland is die pauze meestal voor eigen rekening. Kleine pauzes, dus 's ochtends een kwartier en als je mazzel hebt 's middags ook, krijg je van je baas, de middagpauze (in mijn ervaring vaak een uur) is voor je eigen rekening.

om gemiste of onderbroken luchtpauzes  :icon_wink:

Oh Chips...........niet goed gelezen................Wauw.....nou dan kan ik ook wel een rechtzaak gaan beginnen!!! Hebben vanmiddag Kerstborrel..........ik zal het eens ff in de groep gooien ;D
#5 - 23-12-2005, 12:46 uur

Jez


om gemiste of onderbroken luchtpauzes  :icon_wink:

 :icon_redface: :icon_redface: :icon_redface: :icon_redface: :icon_redface:
#6 - 23-12-2005, 14:00 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ik weet alleen hoe TARGET omgaat met de pauzes. Dat zal niet veel verschillen met de pauzes van Wall*Mart denk ik:

De middagpauze (een vol uur), wordt niet doorbetaald, maar de kleinere en verplichte tussenpauzes (een kwartier) worden wel doorbetaald. In feite zijn dit soort regels die TARGET hanteert hetzelfde als in Nederland bij de meeste bedrijven het geval is. Ik weet van mijn zoon (die heeft bij TARGET gewerkt) dat hij ook wel eens 'vergeet' pauze te nemen en dat kwartier wordt dan helaas voor hem niet doorbetaald. Er staat ook duidelijk in de instrukties/handleiding voor het personeel dat het nemen van de vastgestelde pauzes eigen verantwoording is.

Dan is het ook terecht, als dit om dezelfde vastgelegde regels gaat bij Wall*Mart, dat de niet genomen kleine pauzes die 'vergeten' niet worden doorbetaald. Het is een ander verhaal als het personeel werd verzocht in deze kleine pauzes door te werken. Dan zou het wel doorbetaald moeten worden.
#7 - 23-12-2005, 17:07 uur

usaxtreme

hebben jullie 2x 15 min pauze en 1x 30  :o

Ik maar 1 x 30 minuten..en t wordt niet doorbetaald  :icon_wink:
#8 - 23-12-2005, 17:56 uur

Chiefram

Bij TARGET 1x 60 minuten die NIET wordt doorbetaald en minimaal 2x 15 minuten (afhankelijk van je rooster) die WEL worden doorbetaald, maar dan moet je ze wel nemen. Als je doorwerkt, krijg je niet extra 15 minuten de volgende dag of extra salaris. Je kunt ze ook niet bij elkaar voegen zodat je 30 minuten hebt.
#9 - 23-12-2005, 18:16 uur

Jez

hebben jullie 2x 15 min pauze en 1x 30  :o

Ik maar 1 x 30 minuten..en t wordt niet doorbetaald  :icon_wink:

Een positief iets van de Slegte: 2 pauzes van 15 min. (lees: 20-25 min.) die worden doorbetaald en een middagpauze van 1 uur voor eigen rekening. Nou vind ik vaak 1 uur erg lang; ik zou dan liever wat eerder naar huis mogen........... Maar als ik dat van jou lees, mag ik niet klagen  :icon_smile:
#10 - 23-12-2005, 19:10 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15