Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wat kan ik doen????

Discussie gestart

kierst

Hoi, ???

Ik ben Kirsten en ben op dit moment 21 jaar oud. Ik studeer dit jaar af aan de Pabo en zou daarna graag een tijdje weg gaan van huis. Het liefst wil ik naar Amerika (VS) om daar te studeren of te werken. Het zou in de maanden mei en juni kunnen zijn of een aantal maanden na augustus.

Ik zou dan kunnen werken op een Nederlandse school (op een andere school mag ik denk ik neit werken) of in een cafe (ik heb al 3 jaar horecaervaring). Ik weet niet hoe ik erachter kom waar ik zou kunnen werken of waar er plek is.
Heeft iemand hier enige tips voor?

Als ik ga studeren moet het wel een studie zijn die goed te doen is voor mij, want waarschijnlijk is universiteit in het engels wat te moeilijk voor me. Wel zou het dan een studie moeten zijn die een beetje in dezelfde richting is als wat ik heb gedaan.

Ik hoop dat er goede tips komen. IN ieder geval alvast bedankt.

Groetjes Kirsten  :)

#1 - 02-01-2005, 16:15 uur

enny

Hoi Kirsten
Werken in de horeca is geen probleem maar het is wel het beste om met een werkvisa te komen.
Ik geloof niet dat hier een Nederlandse school is. Het Engels van de meeste Nederlanders is goed genoeg om hier te studeren. Er zijn colleges op alle nivieas hier. De vraag is wat je wil studeren en hoeveel je uit wil geven, een college kost hier al gauw $20,000 per jaar. Succes
#2 - 02-01-2005, 17:34 uur

Poison ArroW

Hoi, ???

Ik ben Kirsten en ben op dit moment 21 jaar oud. Ik studeer dit jaar af aan de Pabo en zou daarna graag een tijdje weg gaan van huis. Het liefst wil ik naar Amerika (VS) om daar te studeren of te werken. Het zou in de maanden mei en juni kunnen zijn of een aantal maanden na augustus.

Ik zou dan kunnen werken op een Nederlandse school (op een andere school mag ik denk ik neit werken) of in een cafe (ik heb al 3 jaar horecaervaring). Ik weet niet hoe ik erachter kom waar ik zou kunnen werken of waar er plek is.
Heeft iemand hier enige tips voor?

Als ik ga studeren moet het wel een studie zijn die goed te doen is voor mij, want waarschijnlijk is universiteit in het engels wat te moeilijk voor me. Wel zou het dan een studie moeten zijn die een beetje in dezelfde richting is als wat ik heb gedaan.

Ik hoop dat er goede tips komen. IN ieder geval alvast bedankt.

Groetjes Kirsten  :)


Hey, ik ga maby ook next year daar naar college, maar waar van usa wil je studie volgen? ik zou je kunnen helpen ofzo ok bye
#3 - 02-01-2005, 19:31 uur

kierst

Als ik een studie ga volgen wil een vervolgstudie van de Pabo doen, dus iets op het gebied van onderwijs (wat precies weet ik nog neit) en waar ik dan terecht kom, dat maakt me niet zoveel uit. Ik wil gewoon in een grote stad zitten.

Zijn daar trouwens ook studentenkamers??

En mocht ik niet gaan studeren en wil gaan werken in de horeca, wat raden jullie me dan aan? Waar is het uitgaansleven leuk om in te werken??


Alvast bedankt voor jullie reacties!  :)
#4 - 02-01-2005, 20:15 uur

Poison ArroW

Als ik een studie ga volgen wil een vervolgstudie van de Pabo doen, dus iets op het gebied van onderwijs (wat precies weet ik nog neit) en waar ik dan terecht kom, dat maakt me niet zoveel uit. Ik wil gewoon in een grote stad zitten.

Zijn daar trouwens ook studentenkamers??

En mocht ik niet gaan studeren en wil gaan werken in de horeca, wat raden jullie me dan aan? Waar is het uitgaansleven leuk om in te werken??


Alvast bedankt voor jullie reacties!  :)
uhm je hebt campus enzo maar ja welke gebied wil je ergens een grote stad dus hou je van warmte of hou je van woestijn :p waar hou je van dan?
#5 - 02-01-2005, 21:00 uur

kierst

warmte, in ieder geval geen woestijn, meer florida, washington, california, los angelos, new york

ik wil in de zomer 3 a 4 weken op vakantie, misschien een idee om daar ergens heen te gaan?

campus is iig goed idee! Thnx
#6 - 02-01-2005, 21:16 uur

Poison ArroW

warmte, in ieder geval geen woestijn, meer florida, washington, california, los angelos, new york

ik wil in de zomer 3 a 4 weken op vakantie, misschien een idee om daar ergens heen te gaan?

campus is iig goed idee! Thnx
nou ik ben aan het kijken voor california of florida ofzo...en als je geintresseerd ben moet je ff een prive bericht sturen naar mij dan geef ik wel goeie site's aan jou
#7 - 03-01-2005, 00:17 uur

DeWilde

Ha Kirsten,

Het Nuffic (www.nuffic.nl) heeft het 'Work and Travel USA' programma waarmee je bijv. in de horeca kan gaan werken. Het kan alleen tijdens de zomer van 1 juni tot 19 oktober.
Op www.craigslist.com kun je in diverse steden naar een baan zoeken.
Veel succes!

Gr. Joost
#8 - 03-01-2005, 14:59 uur
Supply Chain Professional looking for a job in the San Francisco Bay Area. Please have a look at my personal website for further details.

kierst

heel erg bedankt voor die tips, ik denk dat ik ndaar veel aan kan hebben.

Vond het toch wel moeilijk om allemaal te beslissen hoor.

groetjes
#9 - 05-01-2005, 22:57 uur

Poison ArroW

heel erg bedankt voor die tips, ik denk dat ik ndaar veel aan kan hebben.

Vond het toch wel moeilijk om allemaal te beslissen hoor.

groetjes
graag gedaan en ik hoor nog van je!
#10 - 11-01-2005, 17:24 uur

FreezeM

Je zou misschien contact kunnen opnemen met Anouk van http://www.woodenshoesabroad.net/. Zij werkt als Nederlandse op WIS (http://www.wis.edu/), een internationale school in Washington. Volgens mij geeft ze zelfs Nederlands aan kinderen van diplomaten.
#11 - 13-04-2005, 11:19 uur

PetraVS

De Washington International School is destijds opgericht door Nederlanders en daarom wordt daar ook Nederlands onderwezen, inderdaad aan diplomatenkinderen en Wereldbank en IMF kinderen (voornamelijk), want voor de "gewone" mensen onder ons is het schoolgeld onbetaalbaar!  Mijn broers en zus zijn er naar toe geweest en inderdaad lijkt het me een goede plaats om te proberen een plek te krijgen.
Er is ook een Nederlandse school in Atlanta: http://www.demolenwiek.com/
Op die website ook een lijst met andere Nederlandse scholen:
http://www.demolenwiek.com/meerscholen.htm

#12 - 13-04-2005, 22:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15