Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat mist de Nederlander in het buitenland?

Discussie gestart

Traveller

Super! Verser kan niet! MMMMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.
Oh ja, ik hoorde van iemand dat hij in Texas niet aan fatsoenlijke dunne overals kan komen........dus maar in Europa gekocht!
#46 - 27-03-2007, 12:16 uur
« Laatst bewerkt op: 30-03-2007, 12:30 uur door Traveller »

Chiefram

Ik kreeg gistesren zomaar ineens na bijna 2 1/2 jaar uit het niets trek in een lekker Oud Bruin biertje!!!!
Ik ben opzoek gegaan bij een zeer grote slijterij hier, maar dit kennen ze toch echt niet. :(
#47 - 01-04-2007, 18:51 uur

jaborg

Zwanger  ;D
#48 - 01-04-2007, 19:52 uur

jerbia

#49 - 01-04-2007, 22:14 uur

Willem goes Miami

Stelletje "Cold Turkeys"

Hier mot je weze voor al het goede leve.
http://www.thehollandring.com

Effe zonder dolle, wat ik in al de jaren buiten NL heb gemist is het "Bakkie leut met peuk" in de ochtend.
Misschien een goede manier om het af te leren.
#50 - 03-04-2007, 10:58 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

hollandranch

Inmiddels 4 maanden in Texas en mis nog steeds niets. Vandaag boodschappen bij de Dollarstore, lekker goedkoop, vooral als je betaald met een Nederlandse creditcard  2006-01 Vanavond hadden we steak van de weber grill, lekkere Amerikaanse salades, daarna tukkie in de hangmat  2006-10 Na tukkie bakkie Folgers Hazelnutcoffee en Nilla wafers waarna even met de paarden en ezels spelen. Inmiddels 8 uur en begint donker worden, strakkies een blikkie Sierra Mist en een Blue Bells ijsje, tja, wat mis ik, NIETS!!
#51 - 13-04-2007, 03:14 uur

petratimmer

Eigenlijk ben je gewoon aan veel dingen gewend. Hier heb je weer andere dingen die je in Nederland niet hebt. Het is voor mij nog steeds een speurtocht in de winkel. Vooral als je producten wilt hebben en je weet niet hoe het hier heet. Gelukkig zijn mensen in de winkel altijd bereid om je te helpen. Ik had verwacht dat ik veel meer zou missen dan ik nu doe. Zo had ik wasmiddel voor de witte was. Ik gooi het in de machine zonder fatsoenlijk te lezen en voila allemaal witte chloorvlekken in de spijkerbroeken. Foutje...
#52 - 13-04-2007, 06:24 uur

ned in MO

Hier de link http://www.amazon.com/Reese-Holland-Rusk-3-5-Ounce-Units/dp/B000FEDHHEvoor het beschuit. het is goedkoper dan waar ik het in de winkel haal. maar eens daar bestellen dus


Tip voor onze nederamerikanen.

Als je naar amazon.com gaat en beschuit bestelt(heb ik gedaan) kost rond de 18 dollar + shipping voor 12 rollen maar bij besteding boven de $25 is de shipping gratis! Tot mijn verbazing vond ik hier ook heerlijke NEDERLANDSE harde muntendrop. De drop is hetzelfde dan als je het bij de appie H zou halen. Samen met het beschuit kwam ik zo boven de $25 en door gratis shipping was de drop nu bijna gratis.
Dus drop liefhebbers, doe je voordeel er mee!!!!
 cheer cheerb cheerg cheerr cheer cheerb cheerg cheerr cheer cheerb cheerg cheerr cheer cheerb cheerg cheerr
#53 - 20-04-2007, 20:26 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Joann21

Ik ben nog niet zo lang permanent in the US, maar wat ik vreselijk mis is een broodje shoarma  bloos. En eigenlijk al het cafetariavoedsel, zoals een frikandel, knakworst enz. En dan met een flinke klodder hollandse mayo! Ik heb hier in de VS nog geen mayonaise gevonden die vergelijkbaar is met de 'onze'.

Wel grappig: jullie kennen vast allemaal die 'fritessaus' die ze in NL bij de Mac verkopen? Die gele? Aangezien Remia die in NL verkoopt onder de noemer "american fritessauce" had ik hoop dat ze die hier in ieder geval wel zouden verkopen, maar helaas. Heb de hele Walmart, Publix en Sweetbay afgestruind, maar niets dus.

Het brood hier vind ik ook niet geweldig, vooral dat 'sour dough' vind ik echt niet lekker. Heeft iemand een idee of je hier van die afbakbroodjes kunt kopen, en zoja, waar?

Ook geen aanmaaklimonade en yogho gevonden trouwens haha.

Na wat zoeken naar hollandse winkels op internet heb ik diverse online shops ondekt, heb het een en ander besteld en ik ben in ieder geval verzekerd van oliebollen dit jaar  1smile.

Ik ben verder helemaal geen klagert  2006-05, maar sinds ik zwanger ben heb ik ineens van die vreetbuien, en heel frustrerend als hetgene waar je zin in heb dus niet voorhanden is  8).


#54 - 03-07-2007, 15:49 uur

PetraVS

Gefeliciteerd met je zwangerschap!  Hier zitten veel mensen uit het Midden-Oosten, dus shawarma is op veel plaatsen te krijgen.  Maar ja, daar heb jij niets aan, tenzij je een reisje naar Noord-Virginia wilt maken ;).
Aanlenglimonade is hier eigenlijk alleen in poedervorm en daarvan vind ik alleen de lemonade lekker (vooral Country Time!).  Wat bedoel je met Yogho?  Yoghurt?  Probeer eens Kefir, dat is minder dik, dan de Amerikaanse yoghurt.  Hebben jullie een Whole Foods of Trader Joe's in de buurt, of een Wegmans, daar zijn vaak Europese produkten te vinden.
#55 - 05-07-2007, 00:25 uur

Willem goes Miami

Hallo Petra, Yogho is een soort drink yoghurt maar aangemaakt met vruchtensmaak (limonade). Kinderen zijn er dol op.
Een andere naam is FRISTI.  Kefir is een Turkse licht tintelende verdunde yoghurt. In India/Pakistaan noemen ze het Lassy. Dit is met suiker of zout aan te maken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kefir
http://www.khanapakana.com/desi_asian_drinks_recipes.html
Vooral bij de laatste staan zeer lekkere recepten, ook voor de kinderen. Let eens goed op de namen, waar zouden onze woorden toch vandaan komen.
#56 - 05-07-2007, 09:22 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

avelthoen

Woon nu een jaar in San Antonio, Texas. Krijg met enige regelmaat 'overlevingspakketjes' toegestuurd, daar zitten meestal de standaard Hollandse dingen in zoals drop, grove mosterd, hagelslag en Brinta. Als ik een top-5 zou moeten samenstellen zou dit het volgende zijn:

1. Brinta (hoef je niet te koken, het enige dat ik hier kan vinden is 'Oatmeal' (havermout), en dat moet altijd eerst gekookt worden. Er is wel een instant-versie maar daar zit zo gruwelijk veel suiker in, gewoon niet te eten. Een 'plain' versie daarvan is er niet.
2. Brood (het standaard brood, $ 1.19 is erg klef. Organisch brood, vergelijkbaar met een hollands bammetje kost al gauw $3.49 voor een 'halfje'. Dank je de koekoek!)
3. Volle kwark. Wordt gek hier van al die yoghurt-wannabe's in de supermarkt. Alles vetvrij met veel suiker. Smaakt als dikke, zoete, stijve melk. Gelukkig een Arabische winkel gevonden die van die dikke yoghurt verkoopt (18% room).
4. Filet American. Rauwe vleesprodukten zoals osseworst of Filet zijn hier gewoon niet te krijgen. Waarschijnlijk zijn ze bang voor claims. Opsturen uit Nederland is ook geen optie. Dus maar wachten tot het volgende bezoek aan Nederland.
5. Friese kruidnagelkaas. Eigenlijk alle Hollandse kaas, want dat oranje spul dat ze hier kaas noemen lijkt in de verste verte niet op het Hollandse spul. Gelukkig kun je hier wel Gouda en Edam kopen, maar kruidnagelkaas heb ik nog nooit gezien hier.

Voor een aantal andere spullen heb ik vervangers kunnen vinden, of ik maak ze gewoon zelf. Zoals kruidkoek, oliebollen, Hollandse pannekoeken (crepes hier), speculaas en marsepein.

Als een lezer een goedkope manier weet om in de VS aan Brinta of een goede vervanger hiervan te komen houd ik me aanbevolen !

Andre
velthoen apestaartje gmail punt com
#57 - 09-07-2007, 19:32 uur

Willem goes Miami

Als een lezer een goedkope manier weet om in de VS aan Brinta of een goede vervanger hiervan te komen houd ik me aanbevolen !

http://www.thehollandring.com
Probeer daar eens.
#58 - 10-07-2007, 07:08 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

USofA

Zijn/haar familie?
#59 - 10-07-2007, 11:32 uur

Joann21

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 

Dank je wel!

Ik had inmiddels het een en ander aan levenswaar besteld bij een firma in NL, wat gisteren is aangekomen maar helaas belt de postbode hier niet aan en heeft het pakketje (met o.a. mayonaise, chocolade, vanillevla etc) zo voor de deur in de brandende zon gezet en heb ik dus alles weg moeten gooien...

  ny-angry
#60 - 10-07-2007, 15:27 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15