Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Werken in de VS

Discussie gestart

David

Ik wil graag een jaartje in Amerika werken. Geen problemen met visum, want heb al amerikaanse burgerschap. enige wat ik wil is voor dat ik weg ga dat ik zekerheid heb om een baan te hebben. Weet iemand hoe ik dat kan regelen?????
#1 - 08-06-2005, 14:02 uur

Chiefram

Als je al een SSN nummer hebt en je mag wonen en werken in de US, dan heb je zo een baan, als je wilt.

Gewoon vanuit Amerika regelen als je er bent, niet vanuit Nederland. Ze zijn hier niet zo happig om sollicitatiegesprekken aan te gaan met iemand aan de andere kant van de oceaan.
#2 - 08-06-2005, 14:11 uur

Loek

Ik ben ook US citizen en ben in 1993 vanuit NL teruggegaan naar de US.  Solliciteren vanuit NL heb ik ervaren als zinloos.  Je moet in het land (gebied) zijn waar je solliciteert anders geven ze je absoluut geen aandacht.  Ik ben gewoon naar Denver verhuisd waar ik wilde wonen en ben daar naar werk gaan zoeken.  Ik heb in het begin alle werk aangenomen die werd aangeboden en had een week na aankomst al werk.  Dat is na ongeveer 3 maanden een baan geworden in mijn vakgebied (IT), en na 1 jaar verdiende ik alweer veel meer dan ik in NL ooit verdiende.

Zonder risicos te nemen kom je er niet, dus ik zou zeggen ga wonen waar je wilt wonen en zoek dan werk.  Het is belangrijker dat je het naar je zin heb in je leefomgeving, je baan zul je namelijk nog weleens wisselen, je woonadres minder vaak.
#3 - 08-06-2005, 17:05 uur

Chiefram

Ik voel 'm, Loek!

Hahaha  ;) :D
#4 - 08-06-2005, 17:13 uur

Chi Sin X

Lijkt me toch een serieus risico dat je neemt op deze manier.  Ik ben er zeker van dat niet iedereen zo veel geluk heeft.

Ik was mij dit ook al een lange tijd aan het afvragen eigenlijk.  Ben Belgie ook beu, en was al een beetje aan het kijken naar Canada/VS/Spanje :P.  Maar waarschijnlijk als je verhuist op deze manier is dat iedereen genoeg spaargeld heeft om toch een aantal maanden te kunnen overleven.
#5 - 13-06-2005, 08:35 uur

Loek

Uiteraard moet je wat spaargeld hebben om het een tijdje uit te kunnen houden.  En in het begin geen hoge uitgaven maken: dus dan maar een 15 jaar oude auto, een goedkoop flatje driehoog achter, en merkloze cereals eten.  

Een zekere hoeveelheid risico neem je altijd als je ergens anders opnieuw gaat beginnen.  Als je dat risico niet wilt nemen, moet je zeker niet gaan emigreren.  Ik heb mijn emigratie aangepakt als een avontuur, en als het was misgelopen had ik niemand anders dan mezelf de schuld daarvoor gegeven.  Of het een kwestie van geluk is?  Ik heb het idee als je hier bereid bent aan te pakken je eigenlijk al van succes verzekerd bent, vraag maar aan anderen die naar de US zijn vertrokken.
#6 - 13-06-2005, 17:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15