Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

werktijden in de US of A

Discussie gestart

tim1984

Forumleden,

Ik had al even gezocht, maar concreet nog niks gevonden. Is het in Amerika nu gebruikelijk dat men 6 of 5 dagen werkt? Of is dit afhankelijk van opleidingsniveau en branche?

Groetjes Tim
#1 - 16-07-2011, 12:11 uur

Pieter79

Afhankelijk van de opleiding en branche waarin je werkt.

In veel bedrijven heb ik gezien dat mensen op uurbasis werken; als er geen werk is of minder dan plannen ze minder uren voor je in en krijg je ook minder uitbetaald. Ook werken mensen die op uurbasis werken vaker ook in shifts, bijv. van 6 tot 2 of van 2 tot 10. Dit geldt voor banen die meer zijn gericht op 'fysieke' arbeid (winkels, productielijnen, etc). Dit houdt ook in dat er soms standaard op zaterdag of zondags gewerkt moet worden.

Leraren werken min of meer in een zelfde soort systeem als in Nederland, alhoewel hun lange zomervakantie vrijwillig voor een gedeelte aan zomerkampen of 'inhaal' lessen besteedt worden.

Professionals met een HBO baan of hoger werken vaker reguliere tijden (ma-vr, 40 uur per week). Niet op uurbasis, maar op contract basis zoals full-time of part-time. Ook administratieve banen zullen bijna altijd op contractbasis gaan.

Voor iedereen geldt dat je minder vakantiedagen dan in Nederland krijgt. Het is wel gemakkelijker onbetaald verlof te nemen (als je op contractbasis werkt), alhoewel ik me daar in de huidige economie niet mee op mijn gemak zou voelen.
#2 - 16-07-2011, 14:46 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

tim1984

Pieter,

Bedankt voor je antwoord.

Groetjes Tim
#3 - 16-07-2011, 15:16 uur

Johan

Leraren werken min of meer in een zelfde soort systeem als in Nederland, alhoewel hun lange zomervakantie vrijwillig voor een gedeelte aan zomerkampen of 'inhaal' lessen besteedt worden.

Met het grote verschil dat ze hier de grote lange zomervakantie geen salaris krijgen en derhalve veel op zoek gaan naar zomerbaantjes voor wat extra geld. En hier worden leraren die de zomerkampen doen daarom ook betaald!


#4 - 16-07-2011, 15:49 uur

ned in MO

Dat krijgen ze wel maar wordt in 9 maanden uitbetaald en niet in 12 ;D
#5 - 17-07-2011, 04:44 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

brakkie34

Hallo allemaal,

Ik werk voor een Nederlands/amerikaans bedrijf wat we hebben opgezet in 2006.... Werkmentaliteit is wel heel anders vind ik.
Lange dagen draaien, met weinig vakantie. Maar daardoor wel heel veel fouten maken......
Maar als ze dan een lang weekend hebben, gaan ze wel helemaal los :-)

Groetjes Marco
PA, Ephrata USA
#6 - 03-08-2011, 23:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15