Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

World Baseball Classic

Discussie gestart

Hans B

De afgelopen weken is het Nederlands Baseball Team er in geslaagd om de 1e en 2e ronde te overleven en zich te plaatsen bij de laatste 4 in dit evenement, dat geldt als het officieuze WK voor landenteams.
In de beslissende wedstrijd werd 25-voudig kampioen Cuba verslagen met 7-6. Ook Japan gaat mee naar de finale.
De komende week worden de ½ en finale gespeeld in San Francisco.
Tegenstanders zal worden de winnaar van USA-Puerto Rico of Italie-Dominikaanse Rep.

In 2011 werd Nederland kampioen.

De wedstrijden zijn rechtsstreeks te volgen op ESPN. Kijken dus.
#1 - 12-03-2013, 11:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Ik volg het zeker maar weet nog steeds niet wat ik nou van NL moet vinden. Ok 2 prachtige overwinningen tegen Cuba maar 2 zwakke optredens tegen Japan (ok de wedstrijd van vandaag was niet belangrijk). Echter de tegenstander die ze 1 de halve finale kunnen krijgen is nou ook weer niet de zwaarste....volop mogelijkheden om dus de finale te halen.

Bij Canada - Mexico gingen ze trouwens helemaal los nadat de pitcher van Mexico bewust de slagman probeerde te raken (en dat ook deed).....wat een knokpartij!

#2 - 12-03-2013, 17:38 uur

Hans B

Bij Canada - Mexico gingen ze trouwens helemaal los nadat de pitcher van Mexico bewust de slagman probeerde te raken (en dat ook deed).....wat een knokpartij!

Helaas gemist ........   ???
#3 - 13-03-2013, 18:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Ik volg het zeker maar weet nog steeds niet wat ik nou van NL moet vinden. Ok 2 prachtige overwinningen tegen Cuba maar 2 zwakke optredens tegen Japan (ok de wedstrijd van vandaag was niet belangrijk). Echter de tegenstander die ze 1 de halve finale kunnen krijgen is nou ook weer niet de zwaarste....volop mogelijkheden om dus de finale te halen.

tja het is lastig om een en ander op waarde in te schatten.
Ik verwacht eigenlijk wel USA als winnaar uit de andere poule komt en dan zal NL hen in de ½e finale tegenkomen.
Toch mooi dat NL het zo ver geschopt heeft.

Jammer dat de belangrijke wedstrijden nu weer rond middernacht gespeeld worden.
En helemaal jammer dat de NOS er nagenoeg geen tijd aan besteed.

Fietsen, voetbal en schaatsen is veel belangrijker ............  >:(
#4 - 13-03-2013, 18:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Het USA team heeft zich even lelijk vergist in de sterkte van Dominikaanse Republiek en Puerto Rico.
En ik heb mij vergist in de kracht van USA.

Maandag 02.00 NLtijd   Japan - Puerto Rico
Dinsdag  02.00 NLtijd   Dominikaanse Republiek - Kingdom of the Netherlands

Wordt dus niet live kijken, maar ga zeker de herhaling op ESPN of Eurosport 2 zien.
#5 - 17-03-2013, 13:04 uur
« Laatst bewerkt op: 18-03-2013, 12:00 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Zojuist de wedstrijd gezien.
Helaas geen overwinning, was misschien ook een beetje te veel gevraagd.
Een slechte 5e inning deed Nederland de das om.
Al met al toch een goede prestatie tussen de vele landen waar honkbal sport nummer 1 is.

2013 World Baseball Classic Teams
Australie, Brazilië, Canada, China, Cuba, Dom.Rep., Spanje, Italië, Japan, Korea, Mexico, Nederland, Puerto Rico, Taipei, USA, Venezuela.
#6 - 19-03-2013, 11:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

De afgelopen weken is het Nederlands Baseball Team er in geslaagd om de 1e en 2e ronde te overleven en zich te plaatsen bij de laatste 4 in dit evenement, dat geldt als het officieuze WK voor landenteams.

Waarom is dit het officieuze WK? Is er nog een 'echt' WK?

Gr. Pieter
#7 - 19-03-2013, 11:43 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Hans B

Het is de derde keer dat de World Baseball Classic wordt georganiseerd. Het toernooi geldt als het officieuze wereldkampioenschap, omdat de landenteams op volle oorlogssterkte (dus met alle profs) aan de start kunnen verschijnen.

Bovenstaande vond ik op internet.
Hieruit concludeer ik zelf, dat een officieel kampioenschap met alleen amateurs wordt gespeeld.
Maar of dat zo is ....
#8 - 20-03-2013, 09:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Hmmm, klinkt vreemd maar het zal wel zo zijn dan.
#9 - 20-03-2013, 17:27 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15