Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ziekten kosten verzekering

Discussie gestart

Sebasje58

Ik hoor heeel maar dan ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak dat een ziektenkosten verzekering in Amerika onbetaalbaar is.
ik heb het opgezocht op internet maar kon geen duidelijk antwoord vinden.
Dus nu mijn vraag is het echt zo duur als je ervan uit gaat dat je in nederland ongveer 90 euro per maand betaalt.
#1 - 19-07-2005, 14:24 uur
« Laatst bewerkt op: 19-07-2005, 14:25 uur door Sebasje58 »

Chiefram

Ik kan je alleen maar een idee geven wat het in Amerika kost om je voor de volle 100% te dekken qua medische kosten, omdat wij dit voor onze 21 jarige zoon hebben moeten regelen:

21 jaar: kosten $330 US dollar per maand, dit is EXKLUSIEF tandarts.

Geen idee wat hij eigenlijk extra voor de tandarts betaalt, maar met deze $330 dollar per maand heeft hij een vergelijkbare ziektekostenverzekering als hij in Nederland had. Dus geen eigen risiko en alles volledig voor de volle 100% betaald.

Over zijn gehele leven is hij voor totaal voor $5,000,000 (vijf miljoen) dollar verzekerd.
#2 - 19-07-2005, 14:51 uur

KKop

Als je een beetje normale baan hebt, valt het meestal wel mee, omdat de werkgever dan gedeeltelijk meebetaalt.  Voor ons (vader, moeder, kind) kost ons deel ongeveer 300/maand, en dat dekt dan alles (tandarts ook dus).

Moesten wij alles betalen, dan wordt het veel meer.  Toen ik een keer kort werkeloos was hebben we het nagevraagd, en moest het tussen $800 en $900/maand kosten  :P
#3 - 25-07-2005, 03:35 uur

Loek

Minder banen (en die zijn er veel) bieden vaak geen collectieve ziektekostenverzekering.  Dan val je in de categorie "red je eigen kont maar".  Dus dan krijg je de premies van $800/900 voor je kiezen.  Dat is de reden dat meer dan 40 miljoen amerikanen geen ziektekosten verzekering hebben.  Eigenlijk erg treurig.

#4 - 26-07-2005, 00:06 uur

Dusza

Over zijn gehele leven is hij voor totaal voor $5,000,000 (vijf miljoen) dollar verzekerd.

Wat bedoel je daarmee? Dat hij, als hij morgen doodvalt, jullie 5 miljoen dollar nalaat, of dat hij in totaal gedurende zijn leven voor 5 miljoen dollar aan rekeningen binnen mag brengen binnen die verzekering?
#5 - 26-07-2005, 00:22 uur

Chiefram

Hij mag ziek worden in zijn leven tot aan zijn dood, zovaak hij wilt. De verzekering zal alles betalen tot de limiet van 5 miljoen dollar is bereikt.

Nou, dan kun je nog wel even vooruit dacht ik zo... tenzij je ongeneeslijk ziek bent en jaren als kasplantje moet doorleven... Ik denk dat dan 5 miljoen een klein bedragje is.
#6 - 26-07-2005, 02:34 uur

Freek

Goed dat er over dit onderwerp een draadje loopt..

Ook ik zit er over te denken om naar de states te emigreren. wat mij nog het meeste tegen houdt is het sociale stelsel van de US.

Ik als gezonde nederlander.. O, nee toch niet. :D
Ik zit in een rolstoel en heb een zeldzame ziekte waardoor ik een donornier heb met alle ziekenhis bezoeken die daar bij horen.
Maar aan de andere kant werk ik al vanaf mijn 18de fulltime en ben maar 1 keer lang ziek geweest. Door een ongeluk. Dus wat is gezondheid... o, ja ik dwaal af..

Je begrijpt mijn vraag denk ik al wel. Zijn er uberhaupt mogelijkheden om mij te verzekeren in de US en is dat te betalen. En hoe zit het als je bijvoorbeeld een auto ongeluk krijgt en niet meer kan werken.
Heeft iemand misschien informatie voor over dit onderwerp?
#7 - 05-10-2005, 22:21 uur

Chiefram

Het is hetzelfde in Amerika als in Nederland vandaag de dag: iedereen moet zichzelf indekken voor dit soort rikiko's.

De verzekeringen in Amerika doen ook echt niet onder aan die van in Nederland, alleen ligt het vaak aan voor welke werkgever je werkt en wat men in haar pakket heeft zitten. Heb je geen werk, dan moet je alles zelf betalen en dan kost een gemiddelde en een beetje goede ziektekostenverzekering per persoon al heel snel $350 dollar per maand.

Zelf ben ik heel goed verzekerd door het bedrijf, dat wanneer ik een blijvende invaliditeit zou hebben en niet meer zou kunnen werken, dan krijg ik tot aan mijn 65 gewoon doorbetaald. Niet voor de volle 100%, maar 70% van mijn gemiddelde laatste jaarsalaris.

Daarnaast kun je zelf ook nog wat extra verzekeringen afsluiten om het een en ander in te dekken.
#8 - 05-10-2005, 22:29 uur

Freek

Weet je ook hoe het zit met acceptatie?
Kun je bij elke verkeraar verzekerd worden?
#9 - 05-10-2005, 22:35 uur
« Laatst bewerkt op: 05-10-2005, 22:35 uur door Freek »

Chiefram

Daar durf ik om eerlijk te zijn geen antwoord op te geven. Overigens was bij de aanvraag van mijn ziektekostenverzekering (Blue Cross) geen enkele vraag gesteld over mijn gezondheid. Alleen mijn leeftijd enzo wilden ze weten. Zelfs niet (en dat is vreemd in Amerika) of ik rookte of niet.
#10 - 05-10-2005, 22:50 uur

sweatbox

Daar durf ik om eerlijk te zijn geen antwoord op te geven. Overigens was bij de aanvraag van mijn ziektekostenverzekering (Blue Cross) geen enkele vraag gesteld over mijn gezondheid. Alleen mijn leeftijd enzo wilden ze weten. Zelfs niet (en dat is vreemd in Amerika) of ik rookte of niet.

Blue Cross staat bekend om zijn Open enrollment health insurance plans. Deze laten iedereen, ongeacht zijn of haar mediche geschiedenis, toe. Of  jou bedrijf heeft, ten koste van een hogere premie, een deel van het risico afgekocht. Ze hebben kennelijk graag goede mensen en accepteren dat ze niet allemaal 100% gezond zijn.
#11 - 08-10-2005, 10:32 uur

Freek

Kijk dat zijn berichten. ;D
Kan ik mijn USA plannen weer een beetje verder uitstippellen.
Weet jij of er nog meer van dit soort Open enrollment health insurance plans zijn?
#12 - 08-10-2005, 12:09 uur

Loek

Soms wordt dat "open enrollment" door staatswetten opgelegd.  Steeds meer staten eisen dat verzekeringsmaatschappijen niet meer mogen kijken naar "pre-existing conditions" wanneer een persoon een medische verzekering bij ze wil afsluiten.  Hier in Colorado geldt dat al een aantal jaren nu.  Het nadeel is dat de premies daarom landelijk erg veel stijgen.
#13 - 08-10-2005, 20:24 uur

sweatbox

Soms wordt dat "open enrollment" door staatswetten opgelegd.  Steeds meer staten eisen dat verzekeringsmaatschappijen niet meer mogen kijken naar "pre-existing conditions" wanneer een persoon een medische verzekering bij ze wil afsluiten.  Hier in Colorado geldt dat al een aantal jaren nu.  Het nadeel is dat de premies daarom landelijk erg veel stijgen.


Er zijn dus staten waar een acceptatieplicht geldt voor ziektekostenverzekeringen. Dat is nieuw voor me.
Door de HIPAA (The Health Insurance Portability and Accountability Act) is er ook iets van acceptatieplicht geregeld als je van baan verandert en dus van verzekeringsmij.
#14 - 08-10-2005, 21:44 uur

Freek

Nou dit is zeker nieuw. Het lijkt er dus op dat the social security beter wordt en die van nl slechter!! ???

Maar Sweatbox wat bedoel je met acceptatie plicht??
#15 - 09-10-2005, 02:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15