Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eTA-aanvraag Canada verplicht per 15 maart 2016

Discussie gestart

Wop

eTA-aanvraag Canada – Vanaf 15 maart 2016 moet iedere reiziger die Canada per vliegtuig binnenkomt online reistoestemming aanvragen. Deze reistoestemming heet eTA en is vergelijkbaar met de Amerikaanse ESTA.

Meer info:
http://www.verenigdestaten.info/eta-aanvraag-canada-verplicht/
#1 - 04-03-2016, 22:41 uur

NMP

Hi Wop,
Ik kan je melden dat wij z'n ding hadden maar integenstelling tot in de VS werd er bij binnenkomst in Canada er helemaal niet naar gevraagd. IK had het formulier in mijn zak gehouden en ze vroegen er niet naar. Wel op Schiphol
Groet
MarcoP
#2 - 05-06-2016, 01:26 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Jez

Hi Wop,
Ik kan je melden dat wij z'n ding hadden maar integenstelling tot in de VS werd er bij binnenkomst in Canada er helemaal niet naar gevraagd. IK had het formulier in mijn zak gehouden en ze vroegen er niet naar. Wel op Schiphol
Groet
MarcoP

In Amerika is ons er ook nog nooit naar gevraagd - het is immers ook een digitaal iets. Verder is het een reistoestemming: zodra je aankomt heb je die reis al gemaakt. Een controle achteraf heeft dan weinig zin meer. Daarom controleert Schiphol of je reistoestemming hebt voordat ze je laten vertrekken.
#3 - 05-06-2016, 09:35 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chris RTA

Een esta of eta is een opmerking op je digitale paspoort. Dus je hoeft dat formulier niet eens mee te nemen. Dat staat er ook bij, bij het invullen.
Zodra zij jouw paspoort inscannen zien ze of je een esta of eta heb. En ik neem aan dat ze wel je paspoort gecontroleerd hebben. Dus ze hebben je esta of eta zeker wel gechecked.

#4 - 05-06-2016, 11:19 uur

Old Faithful

En volgens mij is de verplichting om een ETA te hebben tot de herfst uitgesteld.
#5 - 05-06-2016, 11:35 uur
Groet,

Old Faithful

Wop

En volgens mij is de verplichting om een ETA te hebben tot de herfst uitgesteld.

Klopt!

Aangezien ik al begin van het jaar een vlucht, via Toronto, al geboekt had, heb ik het wel aangevraagd. Just in Case.   Achter af had ik het kunnen laten, maar je zal je tickets maar geboekt hebben en er daarna er achterkomen dat je geen reistoestemming krijgt  :-X
#6 - 06-06-2016, 09:10 uur

Cees A

En volgens mij is de verplichting om een ETA te hebben tot de herfst uitgesteld.

Voor zover ik begrepen heb is het geen echt uitstel, maar meer een soort "grace" periode vanwege aanloopproblemen met de invoering van ETA.
In feite wordt dus wel verwacht dat je een ETA aanvraagt, maar als die aanvraag om wat voor reden  niet lukt wordt je niet geweigerd.
#7 - 06-06-2016, 13:51 uur

Hans B

Klopt mijn onderstaande stelling als de ETA wordt ingevoerd :

Als je vanuit NL via Canada naar Amerika vliegt wordt je (ticket)prijs $ 7 hoger, omdat je een ETA moét hebben.
#8 - 06-06-2016, 13:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Niet helemaal. 
Je hebt inderdaad een ETA nodig als je met een overstap in Canada naar Amerika vliegt, maar die ETA is 5 jaar geldig.
Je moet de kosten van die ETA dus uitsmeren over 5 jaar.  Misschien maak je in die 5 jaar wel meerdere vluchten via Canada.
#9 - 06-06-2016, 14:28 uur

Hans B

Ok, 5 jaar geldig, dan vallen de extra kosten mee.
#10 - 06-06-2016, 18:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hoosier

Maximaal 5 jaar geldig.

Citaat
An eTA is valid for up to five (5) years or until the passport expires, whichever comes first.

http://www.cic.gc.ca/english/helpcentre/questions-answers-by-topic.asp?st=16.7

#11 - 29-05-2017, 12:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15