Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Grensoverschrijdingen tussen USA en Canada

Discussie gestart

Skydriver

Meld vooral dat je ESTA hebt, dan gaat het een stuk sneller!
#16 - 10-06-2015, 09:14 uur
The USA....What else?

Bakvet

Meld vooral dat je ESTA hebt, dan gaat het een stuk sneller!
Ik kon het groene formulier er niet sneller door invullen. M'n pen wilde gewoon niet vlugger.
#17 - 11-06-2015, 00:15 uur

Skydriver

Er staat ook: Meld het even...
#18 - 11-06-2015, 09:22 uur
The USA....What else?

Bakvet

Maar welke boodschap wil je daarmee overbrengen? Ik kreeg namelijk te horen: parkeert u maar even en kom dan ons kantoor binnen. Waar mij spontaan verteld werd dat ik waarschijnlijk ESTA gewend was, maar dat zoiets alleen voor vliegtuigen en schepen gebruikt wordt. Als je op een andere manier de VS in reist, dan gaat het nog op de ouderwetse manier. Er werd zelfs bij verteld dat ik dat groene afscheurstrookje moest inleveren als ik de laatste keer het land verliet, omdat ik anders als "overstayed" gemarkeerd kon worden.

Welke meerwaarde heeft het op zo'n moment om te zeggen dat je al een ESTA heb? Dan draag je toch min of meer de boodschap over: "Ik ben al door de computer goedgekeurd, die schat ik hoger in dan jou, dus schiet op."
#19 - 12-06-2015, 05:01 uur

Skydriver

Toen wij vorig jaar van Canada  naar de VS reisden,  heb ik dus terloops  gemeld dat ik een ESTA bezat. Toen zei de beambte : "oh great, that will speed things up" en inderdaad, luttele  minuten later konden  we weer verder.
Vandaar dat ik het even meld.
#20 - 12-06-2015, 06:14 uur
The USA....What else?

MiamiHeat

Afgelopen weken gingen we bij Carway (Glacier) de grens over van de US naar Canada. Uitgestorven daar...ik kwam aanrijden en dacht echt dat er niemand aanwezig was! Maar daar kwam de Canadese beambte aanlopen. 4 vragen gekregen en stempels! Have fun!

Bij Aldergrove (Highway 93) de grens weer over van Canada naar de US.....en weer stond er niemand! Die US Beambte was blij ons te zien. 4 vragen....hoe lang zijn we in Canada geweest, wat is onze eindbestemming in de US en waarom, of we veel geshopt hadden. Have a nice day!

Kortom zeer relaxed deze keren!
#21 - 12-06-2015, 20:26 uur

Bakvet

Het ligt blijkbaar mede aan de dag en het tijdstip. Ik was de ene keer 10 minuten kwijt aan het invullen van een I-94 formuier op de rit van Canada naar Alaska. Op de terugweg een paar vragen en verder niks.

Bij de rit van Canada naar de VS en terug, via Interstate 5 was het oponthoud beide keren ongeveer 45 minuten. Bij de rit naar de VS werd ik geinterviewd door zo'n stagaire van de CBP (US Customs and Border Patrol) die kennelijk voor het eerst van z'n leven een buitenlander zag. Op het laatst werd z'n begeleider er zelfs moe van.

Op de terugweg was het gewoon de ontzettend chaotische rijstrook-indeling, die ervoor zorgde dat ik de verkeerde rij terecht kwam. Ik gaf wat vaag antwoord op de vragen van de Canadese douanier en mocht daarna doorrijden.

En nu is het vreemde dat ik in Alaska meerdere VS-Amerikanen sprak die allemaal vonden dat de Canadese douane altijd zo ontzettend moeilijk doet. Hoe belevingswerelden kunnen verschillen....
#22 - 22-06-2015, 06:36 uur
« Laatst bewerkt op: 22-06-2015, 06:42 uur door Bakvet »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15