Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rechtstreekse KLM vlucht naar Edmonton, Alberta

Discussie gestart

Bakvet

KLM start een rechtstreekse dienst naar Edmonton (code: YEG) in Canada, met vertek op dinsdag, donderdag en zondag.  Tot 18 december 2014 bieden ze een beperkt aantal stoelen met 35% korting aan voor wie tussen 1 mei en 30 juni 2015 vliegt. Een ticktet komt dan ongeveer op 550 euro in plaats van 900. Niet gek voor een rechtstreekse vlucht.
#1 - 15-12-2014, 21:23 uur

Bakvet

Geen idee of het door dit topic komt (denk haast van niet) maar ik boekte zo'n voordelig ticket en kreeg op de heenreis een upgrade naar Business Class. Zoiets heb ik nog nooit gehad. Dank u wel KLM!

De Business Class was echt super. Ieder jaar erger ik me meer en meer aan de teruglopende kwaliteit en de steeds meer belachelijke toeslagen die je moet betalen als je economy vliegt. Daarmee vergeleken was de Business Class echt een verademing, het was gewoon ouderwets luxe vliegen.

Aan de andere kant feliciteert de KLM mij in een e-mail. Met deze vlucht heb ik 1079 miles verdiend, wat geloof ik maar 25% is van wat er op m'n ticket staat. Is dat niet een beetje ontzettend zielig van u KLM? Eerst maak je mensen lekker met korting en daarna pas je een korting toe op het aantal airmiles die totaal niet in verhouding staat tot de verleende korting. Kan ik deze miles op de een of andere manier weer aan u terugschenken?
#2 - 06-06-2015, 08:17 uur

Ine

Nee dat klopt. Dat is omdat je een  upgrade gekregen hebt. Dan hou je wel gewoon de mijlen van je oorspronkelijke economy ticket en ook die voorwaarde van bagage etc.
Alleen als je een businessclass ticket gekocht zou hebben, dan had je meer mijlen en meer bagage vrij gehad.
#3 - 06-06-2015, 09:03 uur

jetusa

En als je een duurder economy ticket had gekocht, dan had je ook meer miles gekregen.
Het is overigens al jaren zo dat je met de goedkoopste tickets nog maar 25% van de miles krijgt.
#4 - 08-06-2015, 01:00 uur

Bakvet

Het klopt naar mijn idee niet. Om de vlucht te promoten zeggen ze dat je in de promotieperiode een aantal tickets met 35% korting kunt kopen. In mijn ogen is het dan een volwaardig ticket. Dan lijkt het me dat je daar 100% van de gevlogen mijlen voor moet krijgen.
#5 - 10-06-2015, 01:26 uur

Yessica

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar je schreef toch dat je een upgrade kreeg? Of had je een business class ticket gekocht?

En klm geeft nooit het aantal volwaardige mijlen. Stelletje arrogante zeikers
#6 - 10-06-2015, 08:28 uur



jetusa

Haha Yessica, ik hoop dat die laatste doorgehaalde zin richting KLM bedoeld was.
Ik had nog willen vermelden dat je je punten toch aan de straatstenen niet kwijt kan bij de KLM of belachelijk veel punten moet inleveren tov de prijs van een betaald ticket, dus wat maakt het uit hoeveel punten je spaart.
Overigens @Bakvet: als je de boekingsvoorwaarden of ticketprijs-overzicht even had opengeklikt dan had je precies kunnen zien hoeveel miles je voor die prijs ging krijgen. En verder mag je van geluk spreken dat je een upgrade hebt gehad, dat is mij al jaren niet meer overkomen (en ik ben Platinum). Maar goed, officieel is die upgrade ook alleen als je een volwaardig ticket koopt en dat doe ik niet, zonde van mijn geld. Alsnog zou KLM af en toe hun trouwste klanten eens kunnen "belonen", maar dat snappen ze daar niet. Ze vliegen liever met lege business class stoelen dan dat ze een trouwe klant een speciaal gevoel geven. En dan vinden ze het gek dat ze op sterven na dood zijn.

#7 - 10-06-2015, 11:38 uur

TondeG

Dan heb ik toch een andere ervaring met KLM maar dat zal door mijn lengte komen. Al verschillende keer van stoel mogen verwisselen naar een stoel in de business class, zelfs op vluchten binnen Europa. Qua miles ben ik het eens, zijn niet veel waard.
#8 - 10-06-2015, 13:45 uur

Yessica

Haha Yessica, ik hoop dat die laatste doorgehaalde zin richting KLM bedoeld was.

Hahaha, uiteraard. Om wat je hieronder schreef  ;)

Citaat
Ik had nog willen vermelden dat je je punten toch aan de straatstenen niet kwijt kan bij de KLM of belachelijk veel punten moet inleveren tov de prijs van een betaald ticket, dus wat maakt het uit hoeveel punten je spaart.
Overigens @Bakvet: als je de boekingsvoorwaarden of ticketprijs-overzicht even had opengeklikt dan had je precies kunnen zien hoeveel miles je voor die prijs ging krijgen. En verder mag je van geluk spreken dat je een upgrade hebt gehad, dat is mij al jaren niet meer overkomen (en ik ben Platinum). Maar goed, officieel is die upgrade ook alleen als je een volwaardig ticket koopt en dat doe ik niet, zonde van mijn geld. Alsnog zou KLM af en toe hun trouwste klanten eens kunnen "belonen", maar dat snappen ze daar niet. Ze vliegen liever met lege business class stoelen dan dat ze een trouwe klant een speciaal gevoel geven. En dan vinden ze het gek dat ze op sterven na dood zijn.

Ik begrijp KLM niet. Ooit, ooit hadden ze hun gloriedagen, maar die zijn al heel lang voorbij. Iedereen weet dat, behalve KLM. Die lopen nog steeds met hun neus in de lucht, waardoor ze niet zien dat passagiers allang zijn overgestapt op andere maatschappijen.
Die hele bedrijfscultuur daar hangt van arrogantie aan elkaar. Of het nou service medewerkers zijn, marketing medewerkers, social media medewerkers of stewardessen. Nou news flash KLM, daar kom je anno 2015 met zo veel concurrentie op de markt niet meer mee weg.
#9 - 10-06-2015, 19:33 uur



jetusa

Ik ben blij te lezen dat ik dus niet de enige ben die er zo over denkt!
#10 - 10-06-2015, 23:39 uur

Bakvet

Overigens @Bakvet: als je de boekingsvoorwaarden of ticketprijs-overzicht even had opengeklikt dan had je precies kunnen zien hoeveel miles je voor die prijs ging krijgen. En verder mag je van geluk spreken dat je een upgrade hebt gehad, dat is mij al jaren niet meer overkomen (en ik ben Platinum). Maar goed, officieel is die upgrade ook alleen als je een volwaardig ticket koopt en dat doe ik niet, zonde van mijn geld.

Ben het niet eens met het "even openklikken". Ik heb er echt research in moeten stoppen om er achter te komen dat ik een Class V ticket heb en dan heb je inderdaad maar recht op 25% van de miles. Ik ga ze weer gewoon laten verlopen. Je kunt er toch niets mee.
Overigens: ik mag niet klagen aangezien ik een upgrade kreeg naar World Business Class, wat te vergelijken is met First Class bij bijvoorbeeld United of Delta.
#11 - 11-06-2015, 00:11 uur

jetusa

Bakvet, het staat inderdaad niet bij het openklappen van de ticketprijs, maar het staat wel op de 2e pagina als je een ticket boekt.
Dus eerst krijg je de pagina waarop je de gewenste vluchten aanklikt en een prijs krijgt, als je dan op doorgaan klikt, krijg je de pagina met "haal het meeste uit uw reis". Daar zie je eerst "bevestiging van uw reis" met de vluchtdetails, daaronder staat "ticketvoorwaarden" en daar staat hoeveel miles je krijgt voor die vlucht. Als je klikt op "meer opties" dan zie je de verschillende categorieën economy tickets met de bijbehorende voorwaarden, fb-punten en prijsopslag.
#12 - 11-06-2015, 11:34 uur

Bakvet

Nieuw!
Op de terugweg hield ik gewoon m'n economy ticket, al moet ik zeggen dat dit niet tegen viel. Het was volgens mij de KLM die je vroeger vol reclame stopte tijdens de maaltijd, voor Conimex e.d.  is het niet? Dat is dan gelukkig niet meer zo. Het was een karige maaltijd maar het smaakte redelijk. Wat ik echt fijn vond, vergeleken met Amerikaanse maatschappijen, is dat je gratis alcoholische drankjes krijgt, niet dat gezeik dat je meteen je credit card moet trekken als je een glaasje wijn wilt bij het eten, een klein beetje luxe mag wel. En niet alleen wijn/bier waren gratis, maar ook de sterkere 'after dinner' drinks (die ik niet genomen heb).

Ik vond het ook leuk dat de flight attendant een paar Amerikaanse knullen (duidelijk nog geen 21) eerst terecht wees dat ze hun bier nog niet eens op hadden en daarom geen extra blikje Heineken mochten hebben, om ze wat later alsnog spontaan een nieuw biertje te brengen, zonder dat ze daar om vroegen. Die jongens keken elkaar echt aan van: "Wat maken we nu mee?"

De dame in kwestie begrijpt heel goed hoe je mensen aan een leuke ervaring helpt en dus aan klantenbinding doet. Beter in elk geval dan die knopentellers aan de top die op elke stuiver willen bezuinigen om hun bonus veilig te stellen.

Aan de andere kant: de komende twee keer vlieg ik gratis naar de VS op basis van de miles die ik (via hotelovernachtingen) bij United heb gespaard.
Update: ticket voor 2016 naar California is geboekt, kostte ongeveer 50 euro aan airport tax, meer niet.
#13 - 28-06-2015, 00:05 uur
« Laatst bewerkt op: 08-10-2015, 22:29 uur door Bakvet »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15