Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Grensoverschrijdingen tussen USA en Canada

Discussie gestart

AJS

Ik wil met huurauto vanaf NYC naar Canada reizen en visa versa. Wat zijn jullie ervaringen bij grensovergang?
Gaat dit gemakkelijk of moeten er nog papieren etc. worden ingevuld of betaald?
#1 - 12-01-2011, 12:01 uur

jhbechthum

Deze zomer naar Detroit gevlogen, voor bezoek aan Canada en USA.
Ik had vooraf contact opgenomen met Hertz-Nederland (praat toch makkelijker in NL) en daar zouden ze een aantekening bij de reservering maken dat er douanepapieren bij de auto zouden zitten.
Bij het ophalen waren deze papieren niet aanwezig. Aan de balie werd mij verzekerd dat deze niet nodig zouden zijn.

Vanaf Detroit naar Canada gereden. In Niagara Falls naar de USA-kant gegaan en 's-avonds weer terug. De andere dag onze reis vervolgd naar USA.
Geen enkele keer (4x de grens gepasseerd) is iets gevraagd over de auto, terwijl ze konden beseffen dat het een huurauto betrof.

Johan.

#2 - 12-01-2011, 13:18 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Jez

Wij zijn al een aantal maal de grens over (en terug) gegaan met Canada. Nooit problemen, behalve afgelopen september. Heen naar Canada moesten we na wat vragen bij het kantoortje het douanekantoor binnen voor een stempel in onze paspoorten. Terug Amerika in werden we onderworpen aan een kruisverhoor van 3 kwartier, terwijl onze auto ondertussen gestripsearched werd. Dit was het 1e jaar zonder visa waiver; weet niet of dat invloed heeft. Nou was dit onze 11e trip in een periode van 7 jaar naar Amerika en dat vond men blijkbaar verdacht. Een nederlands-Canadese dame die we later spraken had dezelfde ervaring als wij en ook voor haar was dit nieuw.

In alle gevallen gingen we bij kleine overgangetjes de grens over.
#3 - 12-01-2011, 20:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ALTHEWAYDOWN

Hi, Van 2003 tot 2005 met de eigen Camper/VW/Belgisch, Canada/Alaska/Usa, doorkruist(80000km), met 5 Storage-Places, Grenzen geen enkel probleem, Reispas tonen=stempel erin...Okay...Geen interesse in mijn Voertuig, betreffende Verzekering/Papieren enz...  :) Verscheping naar Halifax/Canada...Terug Charleston/USA(zonder enigerlei toezicht van Douane!!!) :)
#4 - 11-02-2011, 12:55 uur
ALTHEWAYDOWN

sandrochka

Agelopen zomer een aantal keren de grens over geweest. Moesten wel een lang formulier invullen bij de US duane. (meerdere keren want je mag niet doorstrepen bij een fout..... ) We gingen van Canada naar de US. Niks gehoord over onze auto.
Een van de vragen is of je ook fruit ed meeneemt want dat mag niet. Wij waren in de veronderstelling dat we dat niet hadden.... en toen zagen we tussen ons in nog een stel perziken liggen  ;D
#5 - 13-02-2011, 10:13 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

petravv

Ter info: deze zomer twee keer de grens overschreden en zonder problemen. Korte wachtrij, al met al duurde het nog geen kwartier. Paspoorten afgeven, raampjes opendraaien omdat hij anders niet kon zien wie er achterin zaten, en we konden weer door.
De eerste overgang was op de highway tussen Seattle en Vancouver, de tweede komende van Banff op weg naar Glacier.
#6 - 02-08-2012, 22:42 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Ruud2004

Ook bij ons ging het deze zomer zonder problemen. Vliegen op Toronto en via Niagara Falls naar de VS. In ons reisverslag kan je lezen hoe dat ging!

http://ruud2004.wordpress.com
#7 - 04-01-2014, 18:50 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Pieter79

Van Québec ooit Noord Maine binnengereden, en later via Buffalo NY weer naar Niagara Falls in Ontario. Dit is in 2005 geweest. Beiden overgangen waren erg gemakkelijk, alleen de USA in moesten we onze kofferbak openen. De reis startte in Canada, maar we waren via Philadelphia gevlogen, dus als je al op één of andere manier eerst al door de US douane heen bent geweest dan lijkt mij dat het makkelijker gaat dan vanaf Canada Amerika inrijden zonder enige vorm van visa waiver.

Succes,
Pieter
#8 - 04-01-2014, 19:58 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Henkvdz

Afgelopen mei kwamen we terug vanaf Montreal richting Boston en moesten uiteraard de grens passeren, deze grens [ik weet niet meer welke, alleen dat het lag tussen een diverse meren] was niet druk en ik was tweede wagen en moest wachten op mijn beurt. Nu maakte ik de fout om iets te ver door te rijden en werd door de vrouwelijke douanier terug verwezen op een toon en met een blik; je zou er bang van worden. Toen ik uiteindelijk aan de beurt was moest ik boeten voor mijn stommiteit. Ze wees me nogmaals op mijn fout en vroeg me het hemd van het lijf over mijn reis en de plaatsen die ik bezocht had, wanneer ik de USA zou verlaten en waar ik het land binnen gekomen was. Ook de auto werd aan een inspectie onderworpen en al die tijd lagen onze paspoorten in het kantoortje.
Uiteindelijk kreeg ik onze paspoorten terug, terwijl ik het idee had dat ze ze liever in de versnipperaar had gestopt, en na nog een vermaning over het stoppen op de opstelplaats mocht ik doorrijden. Zo'n bitch is misschien niets kenmerkend voor de Amerikaanse overheidsdienaar maar, ik denk nog regelmatig aan haar terug en vertel het verhaal nog wel eens op een verjaardag en dan is het wel weer leuk. Maar kijk uit. >:(
Groet Henk
#9 - 05-01-2014, 16:30 uur

Skydriver

Grensovergang tussen Canada en de USA? Geen enkel probleem! Maar als je vanuit Canada naar de VS reist is het wel makkelijk als je een ESTA bezit, dan gaat het een stuk sneller!
#10 - 09-09-2014, 09:41 uur
The USA....What else?

Marianne1953

Wij willen in 2015 van Yukon naar Alaska met een camper, maar ik heb gelezen dat men bij de grens naar de VS erg moeilijk doet over het eten dat je meeneemt. Klopt dat en wat kan je dan eventueel wel meenemen want eigenlijk willen we in Whitehorse de auto goed bevoorrraden
#11 - 19-10-2014, 09:59 uur

Skydriver

Wij zijn de grens van Amerika en Canada ook enkele malen overgestoken, maar niks van gemerkt..
#12 - 17-12-2014, 09:30 uur
The USA....What else?

ALTHEWAYDOWN

Mijn Camper wordt verscheept(+ mijn Vlucht) naar Halifax(Canada) zie mijn vorig bericht hieronder(toen was alles eenvoudig!). In Canada heb ik 180 Dagen permit. Als ik na bv. een 2 tal maanden de USA binnenrijd(heb mijn Terug-Vliegticket al vanuit Charleston alwaar de Camper terug verscheept wordt!), hoe zit dat dan met dat VWP(90 dagen)? Krijg ik dit dan aan de USA Grens? Voor een volle 90 Dagen?(zou natuurlijk Prima zijn ;)).
#13 - 10-01-2015, 18:32 uur
ALTHEWAYDOWN

Bakvet

Een late reactie. Aan de grens naar de VS moet je zo'n ouderwets groen vragenformulier invullen en je krijgt 'de afscheurstrook' daarvan in je paspoort. Dat is normaal voor 90 dagen. In jouw geval moet je denk ik heel overtuigend kunnen aantonen dat je de VS binnen die 90 dagen verlaat.

Het formulier kost je trouwens 6 USD en niet overal kun je dit met een credit card betalen.

Als je van plan bent heen en weer te reizen over de grens, kun je dat kaartje bij je houden tot je de laatste keer de VS uitgaat. Je hoeft het dus niet in te leveren als je weer even Canada in gaat. Dat mag wel, alleen betaal je dan de volgende keer weer $6. En ze zullen je hooguit nog een tweede keer een nieuwe periode van 90 dagen geven. Een derde keer zit er niet in.

Zorg ervoor dat je nooit de duur van 90 dagen passeert, want dan heb je echt een probleem.
#14 - 10-06-2015, 01:37 uur

Skydriver

Als je in het bezit bent van een ESTA, meld dat dan, dat scheelt nogal tijd!
#15 - 10-06-2015, 08:41 uur
The USA....What else?

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15