Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

overstappen in Chicago voor Canada

Discussie gestart

ceetje

Afgelopen zomer zijn we overgestapt in Chicago om vervolgens verder te vliegen naar Denver. Het hele circus met de waiver etc meegemaakt op het vliegveld. Zoals het er nu naar uitziet gaan we dit jaar weer met United en dus weer overstappen op Chicago, maar nu vliegen we door naar Vancouver. Heeft iemand enig idee hoe het dan werkt met de waiver/vingerafdrukken/foto's van ogen en de hele mikmak? We blijven tenslotte niet in de VS.
#1 - 27-12-2005, 09:27 uur

Wop

Afgelopen zomer zijn we overgestapt in Chicago om vervolgens verder te vliegen naar Denver. Het hele circus met de waiver etc meegemaakt op het vliegveld. Zoals het er nu naar uitziet gaan we dit jaar weer met United en dus weer overstappen op Chicago, maar nu vliegen we door naar Vancouver. Heeft iemand enig idee hoe het dan werkt met de waiver/vingerafdrukken/foto's van ogen en de hele mikmak? We blijven tenslotte niet in de VS.

Ik vermoedt dat het voor de Amerikanen niet veel zal uitmaken, waar je heengaat. Je komt immers hun land binnen. Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dit gaat.
#2 - 27-12-2005, 12:17 uur

Jez

Ik heb hier ook over na zitten denken (kwam deze vraag al ooit eerder tegen) en ik heb hetzelfde idee als Wop. Je kunt in Chicago heel makkelijk even naar buiten, dus kun je ook relatief makkelijk in Amerika blijven. Daarom denk ik dat je gewoon het hele circus moet doorlopen. Het enige verschil zal zijn de eindbestemming die je op je waiver invult; in jouw geval Vancouver, Canada.

Maar zeker weten doe ik het dus niet, dus ook ik ben nieuwsgierig of het zo gaat.
#3 - 27-12-2005, 13:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ceetje

Jammer dat nog niemand het precies weet, nou ja dan moeten we allemaal even afwachten hoe het gaat verlopen deze zomer. Ik kom terug met een antwoord! ;D Leuke nieuwe smileys....
#4 - 28-12-2005, 19:01 uur

Jez

Ceetje, kunnen ze je dit niet op het reisburo vertellen?
#5 - 29-12-2005, 00:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ceetje

Ja, dat is ook een mogelijkheid, alleen waren we van plan te boeken via internet   ;D  dus aan een reisbureau denk je dan niet zo snel, tsja het digitale tijdperk hč? Bedankt voor de tip.
#6 - 29-12-2005, 09:48 uur

ceetje

ik weet het inmiddels: we gaan in Chigaco door de douane, dus ook het hele circus dat daarbij hoort.
#7 - 05-01-2006, 11:16 uur

Jez

Hoi Ceetje, bedankt voor deze update; zijn we allemaal weer wat wijzer  ;)
En je gaat ons hopelijk ook nog vertellen hoe het in de praktijk is gegaan................ ???
#8 - 05-01-2006, 11:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ceetje

tuurlijk doe is dat, maar het duurt nog zooooooooooooooo lang  :'(. We gaan pas 19 juli weg ipv 12 juli.
#9 - 05-01-2006, 11:35 uur

Jez

Maar dan blijf je toch hopelijk ook een week langer?
#10 - 05-01-2006, 11:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ceetje

Ja, gelukkig wel ;) anders zouden we wel weing tijd hebben voor deze reis. Jammer toch dat je keuzes moet blijven maken, hoewel... ik roep nu altijd maar dat we dan nog een keer terug moeten. Da's toch geen straf.
#11 - 05-01-2006, 11:51 uur

ceetje

ik kom erachter dat ik nog helemaal niet verteld heb hoe het immigrations-verhaal in z'n werk is gegaan. Simpel: precies hetzelfde als de eerste keer overstappen naar Denver. De terminal waar vliegtuigen naar Canada vertrekken liggen aan dezelfde kant als de binnenlandse vluchten. Geen probleem met waiver en eerste overnachting: gewoon Vancouver opgeschreven en het was ok. De joker achter het loket vergat alleen mijn vingerafdrukken te nemen, dus heb ik maar even gevraagd of hij ze niet wilde.... ja toch wel  :D Op de terugweg zijn we in Vancouver al door de Amerikaanse douane & immigrations gegaan, dus ook hier ging het precies hetzelfde als bij een binnenlandse vlucht.
#12 - 27-10-2006, 09:54 uur

hollandranch

Afgelopen zomer zijn we overgestapt in Chicago om vervolgens verder te vliegen naar Denver. Het hele circus met de waiver etc meegemaakt op het vliegveld. Zoals het er nu naar uitziet gaan we dit jaar weer met United en dus weer overstappen op Chicago, maar nu vliegen we door naar Vancouver. Heeft iemand enig idee hoe het dan werkt met de waiver/vingerafdrukken/foto's van ogen en de hele mikmak? We blijven tenslotte niet in de VS.

Heb diverse malen gevlogen op Miami/Orlando, vliegtuig zal vol Costa Rica gangers, deze moesten ook het hele Visumcircus doorgaan, dus naar Canada zal het niet anders zijn, omdat je op Amerikaanse bodem bent, eigenlijk wel logisch, stel er gaat wat mis op het vliegveld en je moet 3 dagen blijven, een sneeuwstorm bijvoorbeeld, zou je geen visum hebben dan kan je niet van het vliegveld is ook balen en aansluitende vluchten worden ook regelmatig niet gehaald  ny-angry
#13 - 27-10-2006, 10:05 uur

ceetje

Hoi Hollandranch, bedankt voor je info, maar waarschijnlijk heb je mijn laatste berichtje niet gelezen: helaas zijn we al terug van vakantie, maar ik had beloofd te vertellen hoe het in zijn werk gaat en dat heb ik gedaan. Idd gewoon visumwaiver etc.
#14 - 27-10-2006, 16:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15