Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

TRIP SEATTLE - VANCOUVER - JASPER/BANFF 2015

Discussie gestart

jacint

Wij houden ervan om rond te reizen op eigen tempo en willen volgend jaar (juli) 3 nationale parken inlassen in onze trip nl Jasper NP, Banff NP, Glacier NP (USA).
Ik ben begonnen met een route uit te stippelen maar alle tips zijn welkom, we hebben nog niets geboekt dus alles is nog te wijzigen.
dag 1 : Seattle
dag 2 : Seatle naar Vancouver
dag 3 : Vancouver
dag 4 : Vancouver whale watching
dag 5 : Whistler
dag 6 : Kamloops of Clearwater (wat is haalbaar ?)
dag 7 : Jasper
dag 8 : Jasper (Maligne lake + cruise ?)
dag 9 : Lake Louise (onderweg Athabasca Falls, Columbian icefields bus, peytomeer)
dag 10 : Banff (onderweg Morraine lake, glacier skywalk ?)
dag 11 : banff (upper hot springs + gondola)
dag 12 : waterton lakes of Browning
dag 13 : going to the sun road naar Kalispel
dag 14 : Spokane
dag 15 : Seattle

Heeft iemand ervaring met de route tussen Kalispell en Seattle, is dit de moeite (scenic  of saai rijden ?) ?
Glacier National Park en going to the sun road, een aanrader ?
Wij zijn geen hikers, we gaan wel graag iets bezoeken. 
Vancouver Island (Victoria) is ook een optie maar misschien niet voldoende tijd hiervoor ?


jacint
#1 - 29-09-2014, 19:38 uur

Hans B

Zijn dag 1 en dag 15 de dagen dat je vliegt, of heb je deze netto te besteden.

Waarom een rondje en geen one-way?
Vancouver - Calgary of andersom, kun je de rest van de reistijd besteden om te wandelen.

Dag 1  Amsterdam - Vancouver
Dag 2  Vancouver (gaslight district, Stanley Park, etc..
Dag 3  Vancouver (Grouse Mountain, suspention bridge)
Dag 4  Vancouver - Whistler (125 km)
Dag 5  Whistler - Kamloops (300 km)
Dag 6  Kamloops - Clearwater (125 km) Well's Grey NP
Dag 7  Clearwater - Jasper (300 km) wandelen rond Jasper
Dag 8  Icefields Parkway (Jasper - Banff)
Dag 9  Banff - Golden (dagje raften)
Dag 10 Golden - Kalispell (500km)
Dag 11 Kalispell - Browning (150 km) Going To The Sun Road
Dag 12 Browning - Brooks (300 km) Dinosaur Provincial Park
Dag 13 Brooks - Calgary (150 km) via Drumheller Tyrell Museum
Dag 14 ergens te besteden daar waar nodig.
Dag 15 Calgary - Amsterdam
#2 - 30-09-2014, 11:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Skydriver

Wij zijn ook in Canada geweest, en zoals wellicht bekend vonden wij het geen succes!
Maar daarvan afgezien een paar tips; vergis je niet in de afstanden, die zijn echt groter dan in de VS. Tevens heeft Canada, in tegenstelling tot de VS, niet overal een 24-uurs economie, we hebben een paar keer meegemaakt dat restaurants om 20.00 uur al dicht waren. De prijzen van de hotel, c.q. motelkamers liggen beduidend hoger dan in de VS, de prijzen in de supermarkten trouwens ook, tevens is de benzine in Canada duurder. Kortom, ik zou jullie adviseren om in de VS te blijven, maar één ding heeft Canada wel, en dat is een overweldigende mooie natuur!
#3 - 03-10-2014, 09:28 uur
The USA....What else?

Bakvet

Maar daarvan afgezien een paar tips; vergis je niet in de afstanden, die zijn echt groter dan in de VS. Tevens heeft Canada, in tegenstelling tot de VS, niet overal een 24-uurs economie, we hebben een paar keer meegemaakt dat restaurants om 20.00 uur al dicht waren. De prijzen van de hotel, c.q. motelkamers liggen beduidend hoger dan in de VS, de prijzen in de supermarkten trouwens ook, tevens is de benzine in Canada duurder.
De paar hotels die ik tot nu toe geboekt heb in Canada zijn niet duurder dan wat ik op mijn laatste trip in de VS gemiddeld kwijt was. De afstanden zijn ook goed te doen, hooguit 300 km per dag, voor het zuiden van BC en Alberta. En het kan best zijn dat de allereerste winkel in de VS die 7x24u open ging buitensportzaak LL Bean  in Maine was, maar ik zat in een plaatsje in Maine niet zo ver daar vandaan, vlakbij Acadia NP. Alle winkels en restaurants sloten er op z'n laatst om 21:00u, op 1 pharmacy na, die een uur langer open bleef. De beroemdste Lobster Shack was op zondag dicht en ging pas om 15:00u open.
#4 - 10-01-2015, 00:45 uur

Pieter79

Ik heb tijdens mijn trips naar Canada in 1999 en 2005 niet echt veel verschil ervaren met de States. We waren vooral in Southern Ontario, maar hebben ook 2 weken in Alberta en British Columbia rondgetrokken, maar heb er absoluut geen negatieve ervaringen aan overgehouden hoor.

Gr. Pieter
#5 - 10-01-2015, 07:46 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

MiamiHeat

Ben nu aan het boeken voor Banff, Jasper en Whistler.....ben duurder uit in Seattle, Spokane en Columbia Falls dan in Canada....
#6 - 12-01-2015, 17:17 uur

maryde

Wij hebben al een paar keer hotels geboekt via Agoda, prima en niet duur. Schrijf jeje in voor de nieuwsbrief dan krijg je aanbiedingen die p vrijdag extra voordelig zijn. www.agoda.com
#7 - 13-01-2015, 10:06 uur

petravv

Misschien heb je wat aan mijn reisverslag van 2012, toen hebben we Canada met de USA gecombineerd en waren er helemaal weg van. Alle hotels prima bevallen, de 1 wat beter dan de ander. Glacier Park hadden wij helaas ontzettend slecht weer maar ondanks dat had ik het niet willen missen. Onze overnachting in St Mary (oostkant ingang) vonden we 1 van de leukste.
Ik zag datje wilt gaan Whale watchen, schrijf je in voor de Canadese en amerikaanse groupon en kijk dagelijks, wij hadden onze tour met ruim 50% korting en dat scheelt veel!!
#8 - 30-01-2015, 15:44 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15