Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vancouver Island - USA - Rocky Mountains trip

Discussie gestart

Giant

Al heel de dag zijn we aan het puzzelen voor een route waarin we graag naar Pacific Rim en Olympic Forest NP willen. Daarna willen we doorrijden naar de Rockies.
We hebben nu het volgende bedacht maar twijfelen of dit de ideale invulling is in het eerste deel van de vakantie. We zijn bang dat als we Olympic NP niet meepakken dat we er geen 2de keer meer gaan komen.

Dag 01   Amsterdam   
Dag 02   Vancouver   
Dag 03   Vancouver   
Dag 04   Ucluelet          
Dag 05   Ucluelet          
Dag 06   Port Angeles   
Dag 07   Hoh Rainforest   
Dag 08   Hoh Rainforest   
Dag 09   Vancouver   
Dag 10   Whistler          
Dag 11   Clear Water   
Dag 12   Clear Water   
Dag 13   Jasper        
Dag 14   Jasper        
Dag 15   Jasper          
Dag 16   Banff          
Dag 17   Banff          
Dag 18   Banff   

En weer thuis op dag 19.

#1 - 09-09-2012, 19:40 uur

Hans B

Het eerste deel van je reis gaat vrij snel, het laatste deel neem je veel tijd voor Jasper en Banff.
In mijn idee zou dat andersom kunnen.
Jasper en omgeving twee dagen, Icefields Parkway 1 dag, Banff vonden wij niet interessant. Maar smaken verschillen. Wij zijn daar een halve dag geweest.
Wat zijn de plannen verder, wandelen, musea, steden zien, natuur ...

Ik ben er zelf 2x geweest AB en BC en heb nog wel wat ideeën, misschien gecombineerd met een stukje USA.
#2 - 09-09-2012, 21:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Giant

Het programma is al drastisch veranderd door Olympic N.P. uit de reis te schrappen. Het is tever om rijden voor het aantal dagen dat we kunnen besteden aan de vakantie.
De verdeling van het aantal dagen in de Rockies is nog iets waar ik nog eens aandacht aan zal schenken. De tip die je me geeft over Banff is iets waar ik zeker wel iets mee kan.

#3 - 13-09-2012, 16:45 uur

Jez

Net een dagje in Vancouver geweest, vonden wij genoeg voor deze stad (maar was laatste dag, moe, verkouden, net uitgescheept van fantastische cruise....). Wat wordt je vliegroute? Want als je bijv. Vancouver heen, Calgary terug doet, ben je als het goed is niets meer kwijt maar bespaar je aan reistijd.
#4 - 29-09-2012, 10:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

petravv

hey, wij hebben afgelopen zomer door Canada gereisd, en er enorm van genoten. Is er een speciale reden dat je in whistler en Clearwater zolang verblijfd? Whistler is leuk, maar wij hebben het op doorreis gedaan en vonden dat prima, het is absoluut leuk om er even doorheen te lopen maar zou er zelf niet willen overnachten. Celarwater hebben wij helemaal niet gedaan, we hebben dus vanuit Vancouver via Whistler gereisd en toen overnacht In Barriere en daarna door naar Mt. Robson. Die zie ik er niet bijstaan terwijl die toch en route ligt op weg naar Jasper..
Misschien heb je wat aan onze blog.
In ieder geval heel veel plezier en zorg voor een hele goede anti muggen lotion want helaas hadden we daar ontzettend veel last van afgelopen zomer.

Petra
#5 - 11-10-2012, 13:18 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15