Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vraag over: Overvaren Saint Lawrencebaai

Discussie gestart

NMP

Hi All,

We zijn (nog steeds) druk bezig met het plannen van onze route op Newfoundland. Zo komen we o.a. in / langs St. Barbe (westkust Newfoundland). In deze plaats is het mogelijkheid om de oversteek per boot te maken, over de Gulf of St. Lawrence, naar Blanc-Sablon (net in Quebec), en daarna door te rijden naar bijvoorbeeld Red Bay, Mary's Harbour en het eilandje Battle Harbour bezoeken; allemaal (kust) plaatsen in Labrador. Qua rijafstand nog geen 200 kms enkele reis (moeten wel dezelfde weg terug=400kms). Maar mede door het overvaren, het bezoeken van volgens gidsen "interessante plekken" onderweg toch een trip van minimaal 3 maar waarschijnlijk wel 4 dagen. Opzicht prima.
Mijn vraag is heeft iemand deze trip wel eens gemaakt en was het de 4 dagen waard ?  We hebben 25 dagen voor Newfoundland, dus we denken dat we wel de 4 dagen ruimte voor hebben, maar de vraag is wel/niet doen ? Wie heeft er ervaring met deze trip of er weleens op zitten studeren? We horen graag van jullie.

Ik probeer deze vraag ook op het Canada-Plane board te plaatsen maar dat werkt niet best of beter gezegd ik snap niet hoe het daar werkt. Niet zo vriendelijk in gebruik als deze geweldige site / forum.
Gr.Marco
 
#1 - 07-04-2016, 20:11 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Jez

Niet gedaan doordat we maar 2 dagen op Newfoundland waren, maar als ik jullie was zou ik het zeker doen! Ten eerste omdat je er 25 dagen bent en het eiland is maar klein, je rijdt in 2 dagen van Port aux Basques naar St Johns. Tijd genoeg dus. Ten tweede lijkt het mij een geweldig avontuur, omdat het er nogal remote is. Onze filosofie is altijd "we zijn er nou toch". Je weet nooit of je ooit weer de kans krijgt.

Ik wil zeker nog eens terug, want we vonden het er geweldig, en dan wil ik ook graag aan de Labrador-kant kijken.

Heel veel plezier!
#2 - 08-04-2016, 23:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

peter w

wij zijn direct na de ferry naar de ferry Cartwright > Goosebay (doodeng) gereden. In 2010 kon je nog net niet over de weg (tenzij je bulldozer reed). De ferry Ferry St.Barbe,NF > Blanc Sablon,QB (Labrador) deden we op 21juli2010 en dat bleek de 1e vaart in 2010 te zijn. De voorgaande weken besteden ze aan zware ijsgang en motorpech. Voetpax vlogen ze over (zonder bijbetaling). We schrokken erg: we hadden geen backup plan voor zo'n soort  situatie.
Na Goosebay direct door naar de Churchill Falls, HH5-Powerhouse tour op -300M. Schitterend
#3 - 10-04-2016, 09:11 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15