Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

1 week VS

Discussie gestart

Anneleen Lichtert

Hallo!
Wij reizen binnenkort naar Las Vegas. Op 18 september vertrekken we en op 25 september komen we van daar terug.
In die week zouden we eerst 1 a 2 dagen in Las Vegas verblijven. Daarna zouden we een auto huren en de omgeving willen zien.

Een paar vragen.
- heeft iemand tips om een goede auto te huren?
- wat is er in de buurt van Las Vegas zeker te bezoeken?

Nog andere tips?

Alvast bedankt!

Anneleen en Giel
#1 - 06-08-2017, 15:45 uur

Cees A

Om te beginnen  welkom op dit forum.

Je zou bijvoorbeeld dit rondje kunnen rijden en de in het reisschema genoemde parken en bezienswaardigheden kunnen bezoeken.
18/09: Vlucht naar Las Vegas
19/09: Las Vegas
20/09: Las Vegas
21/09: Las Vegas - Grand Canyon
22/09: Grand Canyon - Page
23/09: Page - Zion
24/09: Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
25/09: Las Vegas - Vlucht naar huis.

Tips en uitgebreide info over genoemde plaatsen/parken in bovenstaand schema vind je bij onze voorbeeldroute:
Klik hier voor info over Grand Canyon:
Klik hier voor info over Page:    (scroll wat naar beneden)
Klik hier voor info over Zion en Valley of Fire: 

Autohuur:
Met autohuur kun je alle kanten op. Zie je een auto als vervoermiddel of wil je iets speciaals ?
Voor 2 personen is een zogenaamde mid-size (denk aan een Toyota Corolla of Ford Focus) groot genoeg
Wil je een grotere auto dan neem je een full-size. Is iets duurder, maar ook wat luxer.
Je kunt ook een SUV nemen. Is wel flink duurder. Ook die modellen zijn er in formaat mid-size en full-size.
Huur je auto via een Europese boekingssite en NIET via een Amerikaanse website i.v.m. de nodige verzekeringen

Andere zaken die van belang zijn:
Heb je een paspoort dat geldig is voor de periode dat je in de VS bent ?
Als Nederlander/Belg heb je geen visum nodig voor de VS, alleen een online aan te vragen reistoestemming, een zgn ESTA.
ESTA vraag je hier aan:  https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Als je nog vragen hebt over e.e.a. hoor ik dat graag.
#2 - 06-08-2017, 18:20 uur

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum van usa4all.

Mooi rondje van Cees A. Je zou kunnen overwegen naar Bryce te gaan en Zion weg te laten, omdat je daar weinig tijd hebt. Bryce is een kleiner park waar je veel kunt zien, ook als je weinig tijd hebt (om te wandelen).
Informatie over Bryce N.P. vind je in het topic waar Cees A naar linkt en  op deze site

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 07-08-2017, 01:32 uur
Groet,

Old Faithful

Anneleen Lichtert

Hallo allemaal!
Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide reacties.
Het is ook zeker een bevestiging van wat ik reeds heb gehoord van andere mensen.
Vanavond wordt de reis verder gepland!
Heel erg bedankt!
Groetjes
Anneleen en Giel
#4 - 09-08-2017, 08:21 uur

Hans B

Route van Cees prima, maar ik zou liever eerst het rondje maken en dan enkele dagen relaxt in LV verblijven.
Huur nu meteen een auto via een NL site. Ik ben nu in LV (41C overigens), en wilde gisteren even aan de rit te gaan, kosten autohuur 100$. Vond ik iets te veel van te goede. Ik heb een Lyft genomen (concurrent Uber) voor een ritje.
#5 - 09-08-2017, 21:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15