Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuwe richtlijnen voor het in bezit hebben van b.v. een camper

Discussie gestart

josepasschier

Wij overwegen een RV of 5th Wheel aan te schaffen en voor zes maanden door Amerika te rijden (we hebben hiervoor een visum), na die tijd willen we hem ergens stallen en dan volgend jaar weer verder trekken. Maar onlangs las mijn man ergens op een forum onderstaand bericht.
Nieuwe richtlijnen voor het in bezit hebben van RV, Motorhomes e.d. met name voor buitenlanders.
Hierdoor zou je na max. 1 jaar verplicht worden om deze daadwerkelijk  te exporteren, het mag dus niet langer continue op Amerikaans grondgebied blijven staan.

Let wel dit zou dus alleen gaan gelden voor nieuwe registraties.
 :-\
Is dit bij jullie bekend, want als dit het geval is moeten wij onze plannen helaas bijstellen.


#1 - 25-03-2017, 22:12 uur

Ben2USA

Jawel, die richtlijn is er nadrukkelijk (ik neem aan dat je de RV in Nederland aanschaft). Je loopt echter tegen meer problemen aan (APK, Assurantie e.d.).
Zelf ga ik vanaf eind juni a.s. hetzelfde doen met onze RV.
Zie: http://forum.verenigdestaten.info/amerika-avonturen-van-onze-forumleden/wie-gaat-wanneer-waar-naartoe/msg144124/#msg144124
Voorts kun je het begin van onze blog vinden op: https://zwerfuil.wordpress.com/2016/10/15/
Waar ik tegen aanloop en hoe dat is opgelost kom je daar tegen. Evt. kun je met me contact opnemen voor toelichting.
Suc6 en Plezier met je voorbereiding!
#2 - 27-03-2017, 17:50 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Big_mo

Wat ik me dus afvraag, wat kost het nou om een wagen naar de VS te verschepen?
#3 - 28-03-2017, 16:28 uur

Ben2USA

Voor een jaar je eigen camper overvaren en gebruiken kost je omgerekend per maand ~€550.
Namelijk:
Enkele reis Antwerpen=>Halifax, bij een kleine camper (6m lengte, 47m3, 3450kg): In totaal €3300, t.w. grofweg:
-Belgie: Havengeld ~€285, Terminal kosten ~€50
-Vrachtkosten ~€1960, excl. toeslagen: ~€ 237 (12%)   
-Canada: Invoermelding vooraf ~€60,   Transporteur ~Ca$150, Havengeld ~Ca$165, Douane inspectie ~Ca$65
Tevens: ~€400 verplichte verzekering tegen cascorisico’s bij enkele overvaart: 0,9% van de over te varen waarde. Je krijgt dan die waarde minus €500 eigen risico igv total-loss. Inboedel is niet verzekerbaar.

Uiteraard kun je niet meevaren maar vlieg je op eigen kosten waar je met taxi/huurauto je RV ophaalt.
Dan start de autoverzekering; per half jaar ~US$1600 (US$267/maand).
#4 - 29-03-2017, 17:06 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Big_mo

Niet verkeerd moet ik zeggen! Dat maakt het inderdaad waard om je eigen wagen over te schepen! Zou je misschien een site voor mij hebben waar ik wat meer hier over kan vinden?
#5 - 30-03-2017, 16:22 uur

Ben2USA

Pech Mo; er is niet één site te vinden waar je dit alles gebundeld tegenkomt. Ik ben geruime tijd bezig om alle relevante details boven water te halen aangaande de totale reis. Zie de diverse routes die ik heb gepost en bovenstaande eigen blogs.

Mij is onduidelijk over welk deel van het geheel je 'precies' meer wilt weten? Via (https://www.seabridge-tours.de/ ) kun je de overvaart, een 110/120V-converter en de autoverzekering regelen; zij zijn ook zeer behulpzaam, weten veel maar niet alles. Deze site geeft echter te weinig info en ook na contact hoor je pas alles als je feitelijk vergaand aan het boeken bent; check bijv. maar wat ik hierboven laat weten over de kosten en wat je daar aantreft.

Bij mij hoor je, denk ik, nog het meest; omdat bij mij alles breed dekkend is gebundeld inmiddels.
Ik help graag.

Vertel overigens eens, wat is jouw interesse als USA-er? Wil je met een camper naar Europa  ;D  :coolman:?

NB. webbeheerders: is dit eigenlijk niet een apart topic?
#6 - 03-04-2017, 15:11 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Hans B

Zoals ik het lees maak ik er niet uit op dat het een NL camper is die overgescheept wordt.
Ik heb meer het idee dat men in Amerika een camper wil kopen

Hopelijk reageert de topic starter nog even.
#7 - 17-04-2017, 22:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15