Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

werk vinden in Amerika

Discussie gestart

HE

Ik ben van plan om naar Amerika te gaan om daar naar werk uit te kijken door bedrijven te bezoeken, contacten te leggen etc. en daarna pas wil ik bij interesse een visum aanvragen indien noodzakelijk na terugkomst in Nederland.
Hierbij vraag ik om de ervaringen van mensen die dat ook gedaan hebben. Ik zou graag willen weten:
- de problemen die men is tegengekomen;
- maar vooral de oplossingen die men heeft gevonden;
- instanties/ verenigingen/ groepen mensen die advies kunnen geven op basis van hun ervaringen en kennis.
#1 - 12-08-2016, 00:17 uur

bgroeneveld

Je kunt niet 'even' naar Amerika gaan om werk te zoeken. Op een ESTA mag je officieel niet werken, zelfs geen vrijwilligerswerk doen. En 'even' binnenwippen bij een bedrijf om te vragen of ze een Nederlander kunnen gebruiken werkt ook niet.

Beste is om in Nederland (of elders in de EU) voor een Amerikaans bedrijf te gaan werken en dan na een jaartje te vragen om overplaatsing. Of, als je studeert: een uitwisseling proberen te regelen met een Amerikaanse universiteit. Of een stage in de VS te gaan lopen.

Voor echte hulp moet je overigens wel wat meer over jezelf vertellen. Vage vragen leiden tot vage (en niet echt goede) antwoorden.
#2 - 18-08-2016, 15:13 uur

Jez

Voordat een bedrijf een buitenlander mag aannemen, moet het eerst aangetoond hebben dat voor de functie geen kandidaten uit eigen land te vinden waren. Waarom zouden ze jou aannemen, waarbij ze alle moeite van visumaanvraag etc door moeten?
#3 - 18-08-2016, 22:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

mvdherik

Hoi, Je bericht is al van enige tijd geleden, maar wilde toch reageren.
Uiteraard zou je tijdens een vakantie hier in de VS eens kunnen rondkijken om te zien welke staat je aantrekt, maar je kan in ieder geval niet zomaar gaan werken, dat klopt. Er zijn echter wel andere mogelijkheden, zoals een bedrag investeren in een bedrijf hier en dan hoeft dat echt niet meer dan $50.000 te zijn. Of een werkvisa aanvragen, maar dan moet je een bedrijf hier vinden die dat wil begeleiden/aanvragen voor je. Ik woon inmiddels 7 jaar hier, dus als je hulp nodig hebt laat het mij weten ik kan je een hoop info geven.

Groet,
Manon
#4 - 16-11-2016, 18:00 uur

Pieter79

Er zijn echter wel andere mogelijkheden, zoals een bedrag investeren in een bedrijf hier en dan hoeft dat echt niet meer dan $50.000 te zijn.

Hmmm, de USCIS heeft het over een investering van minimaal $500,000 (half miljoen), maar meestal zelfs niet minder dan $1,000,000. Zie hier: https://www.uscis.gov/green-card/green-card-through-job/green-card-through-investment

M.a.w., trap niet in aanbiedingen van mensen die zeggen "investeer $10,000 en dan gaan we voor jou een Green Card aanvragen". Trap daar niet in, je raakt je geld kwijt.

Gr. Pieter
#5 - 17-11-2016, 02:09 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15