Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2009 naar Hawaii

Discussie gestart

Hans B

In de planning staat voor de volgende zomer weer een trip met onze camper.
Onderdeel van deze reis zal een uitstapje naar Hawaii zijn (uiteraard zonder camper).
Plan is om vanaf Los angeles 4 dagen Kauai, 4 dagen Hawaii Island en 4 dagen Oahu te bezoeken.
Pearl Harbor, USS Arizona, Waikiki Beach, Waimea Canyon, Polynesian Cultural Center en Hawaii Vulcanoes zullen zeker bezocht worden.
Indien er forumleden zijn andere met tips wat leuk is om te doen of te zien, laat het horen.
Ook zoeken we nog naar overnachtingsmogelijkheden.

Hans
#1 - 13-11-2008, 15:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

Wij gaan volgende maand naar Maui en hebben het Lonely Planet boekje van Maui gekocht.  Prima boek, ik kan het aanbevelen.
#2 - 13-11-2008, 16:33 uur

Jez

Hans, ik heb altijd het idee dat je voor Hawaii, en vooral als je gaat eiland hoppen, een aardig centje gespaard moet hebben. Kun je daarom misschien vertellen hoe jullie dit geregeld hebben en wat de kosten zijn?
#3 - 13-11-2008, 23:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

M. Haanstra

Hallo Hans,

Net 2 maanden terug van Hawaii. Ik ben op Oahu geweest, en ook naar de standaard zaken. Pearl Harbor moet je vroeg bezoeken, anders is het druk. Leuk is ook de Dole Plantage.
Een echter thrillseeker vond ik het kooiduiken, midden tussen 10-15 haaien in. Ik had een hotel direct aan waikiki beacht, het Aqua Waikiki Beachside Hotel
2452 Kalakaua Ave,Honolulu, HI 96815. Dit kostte ongeveer  €45per dag (excl. $20 parkeergeld) maar was wel een toplocatie.

Mocht je nog wat willenweten, zie http://www.haanstra.biz/usa2008.php

groet
Menno
#4 - 16-11-2008, 08:48 uur

Sandy_US

Hoi Hans,

Ben jaloers op jullie as. vakantie naar Hawaii ... zal er altijd een zwakke plek voor hebben!

Het is inmiddels alweer 13 jaar geleden,  wij zijn met onze huwelijksreis naar Oahu & the big Island geweest. Oahu vond ik geweldig met name vanwege Honolulu en Waikiki Beach. Honolulu is erg leuk qua winkels en gebouwen. Waikiki is een uitgaansgebied met winkeltjes en barretjes. We hadden diverse trips gemaakt op Oahu. Een Grand Circle Island Tour, een Pearl Harbor cruise gemaakt. En het Polynesian Cultural Center is ook een must see (mooi dat je die hebt opgenomen in je 'to do' lijstje) .. je krijgt diverse shows en demonstraties te zien van het allergrootste archipel van Oceanie, de Polynesische eilanden (kan ik je ook echt aanraden, fantastische shows worden daar gegeven). Leuk detail is dat voornamelijk studenten daar werken die hiermee hun studie bekostigen. En we hebben ook een echte Luau meegemaakt, incl. buffet en dansshow (in kerst stijl omdat we daar eind december waren). Een luau meemaken is een aanrader .. op hawaii weten ze te enternainen en je leert ook e.e.a. van de Hawaiiaanse geschiedenis en gebruiken.

The Big Island is weer heel anders, ik heb gelezen dat Hawaii een vergeten eiland van de Hawaii archipel schijnt te zijn, sinds eilanden als Oahu, Maui en Kuaii erg in trek zijn bij toeristen. Hawaii is vooral bekend om de zwarte stranden & rotsen aan de Kona kust en de indrukwekkende vulkanen. Wij zijn hier drie dagen geweest en hebben voornamelijk gerelaxed in een heel luxe hotel aan het strand. Gesnorkeld, gezwommen, geshopt .. heerlijk! Want naast alle interessante trips op Hawaii is het ook heerlijk om lekker te relaxen en genieten ....

PS. Wat betreft trips, toen wij aankwamen in ons hotel, kregen we een uitnodiging in een zaal met diverse touroperators en konden we daar verschillende trips boeken. We werden iedere dag (of om de dag) opgehaald bij het hotel en weer teruggebracht. Wij vonden dat wel prettig, dat het voor ons geregeld werd. Maar dit was in 1995 ..

Hoewel lang geleden, heb ik toch nog een reisverslagje met ingescande foto's van onze trip naar hawaii gemaakt. Voor een indruk zie mijn signature ...

#5 - 21-11-2008, 19:39 uur
« Laatst bewerkt op: 21-11-2008, 19:44 uur door Sandy_US »

Hans B

Sandy bedankt voor je reactie.
Ik ga je verslag bekijken en kom vast met een of meer gerichte vragen terug.

Hans
#6 - 22-11-2008, 20:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

Hans, ik heb altijd het idee dat je voor Hawaii, en vooral als je gaat eiland hoppen, een aardig centje gespaard moet hebben. Kun je daarom misschien vertellen hoe jullie dit geregeld hebben en wat de kosten zijn?

Valt wel mee, zeker in ons geval.  Wij doen Hawaii dit jaar middels de opgespaarde United Miles en betalen dus alleen de administratiekosten.  Op Maui hebben we een appartementje gehuurd voor een weekje.  Het kost ongeveer $100 per nacht en je krijgt de zevende nacht gratis.  Ook onze vorige Hawaii vakantie was niet zo duur, $600 met z'n tween voor de vliegtickets een ook hier een goedkoop appartement geboekt.  Nu is het vanaf Denver natuurlijk een stuk goedkoper vliegen dan vanaf Nederland.  Verder vielen de prijzen voor Island hoppen mij ook wel mee.  In 2006 kostte een retourtje van Big Island naar Oahu $79/pp met United.
#7 - 23-11-2008, 01:37 uur

Jez

Nou, die kosten lijken inderdaad wel mee te vallen, vooral met de optie van airmiles. Nu manlief nog zover krijgen, want hem trekt Hawaii niet zo. Heren, aan jullie de schone taak om een mooi reisverslag te maken waar mijn manlief enthousiast van wordt!
#8 - 23-11-2008, 10:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Indien je een rechtstreeks ticket neemt zonder tussenstops, dwz in één keer doorvliegt, bv AMS - LAX - HNL, dan kost dat ticket ± € 1000 + € 300 tax.
Wij hebben enkele tussenstops en dan wordt het ticket wat duurder.
Voor ons kost het € 1200 + € 300 tax
Daarbij zitten nog niet de binnen eilandse vluchten (vor ons Kauai - Hawaii Island en Hawaii Island - Oahu). Deze boek ik zelf, omdat ik dat goedkoper kan doen via Internet dan dat een reisburo dat kan (kosten $ 150 voor 2 vluchten)

Hotels ± $ 100 per nacht
Auto ± $ 35 per dag

Als ik naar de VS zou vliegen en niet door naar Hawaii, scheelt dat ± € 250 per ticket.

Wat vlucht betreft is het een stukje duurder, maar niet zoveel als je zou denken.
Omdat wij normaal in onze camper reizen, is voor ons de extra hotelovernachtingen en extra auto huur iets wat het wel duurder maakt.
#9 - 23-11-2008, 10:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

Nou, die kosten lijken inderdaad wel mee te vallen, vooral met de optie van airmiles. Nu manlief nog zover krijgen, want hem trekt Hawaii niet zo. Heren, aan jullie de schone taak om een mooi reisverslag te maken waar mijn manlief enthousiast van wordt!

Mijn reisverslag staat al online.
#10 - 23-11-2008, 18:35 uur

Assy

Dag Hans, wij waren er 3weken geleden nog, jammer genoeg maar voor 5dagen (3hele en 2halve).  We hebben er enorm van genoten en gaan zeker nog terug!  Hawaii was voor ons echt de kers op de taart van de hele rondreis...  En dan denk ik vooral aan Hale'iwa (Oahu), Waikiki bleven wij ook 1nacht maar vonden we minder mooi, veel te druk!  Het echte Hawaii hebben we aan de North Shore gezien.  Wij sliepen er in een condo aan het strand in Haleiwa!  Van al de bezienswaardigheden die we wilden doen, hebben we niet veel gezien, gewoon omwille van het relax sfeertje dat er heerst.  We konden ons zelf zo thuis vinden in dit sfeertje.  Iedereen is er opgewekt, stress is een woord dat men daar niet kent, hadden wij de indruk!  Kortom, wij hebben er ons hart verloren, en zijn er zeker van dat we terug gaan, maar dan voor langere tijd sowieso opnieuw in Hale'iwa!  Mocht je nog vragen hebben, mag je ze loslaten, ik zal proberen je op weg te helpen!
#11 - 02-12-2008, 23:02 uur

kings fan

HALLO,

Kalalau trail en de napali coast is een absolute aanrader als je van trektochten houdt! Snorkelen!
#12 - 09-12-2008, 22:50 uur

Loek

Ik doe een poging een live reisverslag bij te houden van ons verblijf hier op Maui.  Het is nu woensdag, onze vierde dag hier op Maui.  Je kunt onze belevenissen hier lezen
#13 - 10-12-2008, 09:00 uur

pluto

Hoi Hans,

Wij hebben eigenlijk niet met een organisatie gesnorkeld, maar gewoon op ons eigen. Dat was voor ons de eerste keer en we wisten niet zeker of het wel iets voor ons was. Wel dus!
De plaatsen waar je zo kan snorkelen(wel soms veel volk) zijn op Maui aan de Black Rock (aan het Sheraton hotel),  op Kauai: Poipu: hier bijna los op een zeeschildpad gezwommen, Ha'ena en KE'e beach.

Groetjes,

Pluto
#14 - 10-12-2008, 20:19 uur

Hans B

Dus gewoon zelf snorkel en duikbril kopen en gaan .....
Is het water warm genoeg?
#15 - 10-12-2008, 20:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15