Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

HAWAII

Discussie gestart

charly

dit jaar gaan wij naar hawaii. We gaan de big island, maui en oahu bezoeken.
kan iemand ons vertellen wat echt tof is om te doen en wat juist niet??
heb de hele lonely planet al doorgelezen maar daar staat meestal niet echt in of iets de moeite waard is of niet
#1 - 27-05-2004, 10:58 uur

Makki

 8)Hello Charly,

Ik zal pogen een overzicht te geven over wat er zo kan bezocht worden op de eilanden die je opsomt.
Hawaii ken ik redelijk goed aangezien ik er om de twee jaar naar toe reis. Tot nog toe hebben we reeds twee keer alle eilanden bezocht en ik kan je zeggen dat je verrukt zult zijn over de natuur en de vriendelijkheid van de mensen. Het eiland Oahu valt hierbij wel wat uit de toon. Begrijpelijk, het is de plaats waar de meeste toeristen de eerste keer voet op Hawaiaanse bodem zetten. Velen blijven hier dan enkele dagen en keren terug huiswaarts (vooral Oosterlingen).

Op de Kalakaua Avenue in Waikiki kun je overal gratis reclameboekjes vinden. Neem ze zeker mee. Hierin staan er straatplannen, tips voor trips, kortingbonnen voor excursies, vervoer en restaurants. Zeker gebruik van maken.

Oahu is en blijft een aantrekkingsplaats voor zijn enorm lang, fijn zandstrand. Hieraan liggen ook de meeste (duurdere) hotels.
Meest gekende Avenue is de Kalakaua. Hierlangs tref je de International Market Place: het oudste en meest kleurrijke shoppingplaats in Waikiki.
Verder (bij het Sheraton Hotel) is er het Royal Hawaiian Shopping Center. Veel winkels (van goedkoop tot zeer exclusief), restaurants, een postkantoor en ticketboots, waar je tiketten kunt reserveren (zie verder). Bijna iedere avond zijn er gratis shows door zangers en/of groeperingen.

Aan de andere kant ligt Kings Village (hoek Koa en Kaiulani Avenue): stelt een 19de eeuws Europees stadje voor. Ook hier heel veel winkeltjes en eethuisjes. Heeft de laatste jaren wel wat aan charme ingeboet.

Wat verder stappen (ongeveer 20 minuten) van Waikiki ligt één van 's werelds grootste Shopping Centers: The Ala Moana Center. Voor elk wat wils en niet te duur. Heel veel parkeermogelijkheden als je met de wagen bent.

Vanaf Waikiki loopt er langs de hotels (Vanaf de Outrigger Reef Hotel) aan de zee een promenade die je leidt tot aan de haven. Het is zeker de moeite waard deze (redelijk korte) weg af te slenteren vooral tijdens de valavond. Het is er aangenaam wandelen met voor je ogen de ondergaande zon. Neem zeker je camera mee !

Wat te bezoeken in Honolulu ? Moeilijk te beantwoorden aangezien er valt te discussiëren over smaken. Hangt er ook van af of je de verplaatsingen zult doen met een huurwagen of met het openbaar vervoer). Ik doe alvast een poging:

Vanaf de Kuhio Avenue zijn er regelmatige busverbindingen naar Downtown. Eenmaal in Downtown aangekomen kun je vele trekpleisters al stappend bereiken.
Interessant zijn het Civic Center en Iolani Palace. Hier kun je het standbeeld van Father Damien bekijken . Je zult er tevens een kopij van The Liberty Bell en een standbeeld van de laatste regerende monarch, Queen Liliuokalani aantreffen.
Dwars de straat en aanschouw het standbeeld van King Kamehameha voor het State Judiciary Building.

Andere bezienswaardigheden: Bishop Museum. Het Iolani Palace. The Aloha Tower en aansluitend shopping center. Het nabijgelegen Aloha Tower Marine Museum, voor wie belangstelling heeft voor scheepvaart.
Chinatown ligt wat verderop en begin bij Maunakea Street. Je kunt er boeken voor een georganiseerde 'walking tour' (betalend).

Nog verder (vervoer nodig) zijn The Punchbowl (indrukwekkende militaire begraafplaats) en Nuuanu Valley: prachtig zicht op Windward Oahu.

Pearl Harbor is iets wat zeker niet mag ontbreken bij jouw bezoek. Eenmaal in het Visitor Center ga je zo vlug mogelijk registreren. Je krijgt dan een toernummer. Het wachten kan soms lang duren als je beseft dat er pieken genoteerd worden tussen de 3000 en 4000 bezoekers per dag ! Dus hoe vroeger je er komt, hoe beter.

Verder op Oahu ligt Paradise Park. Misschien wel leuk als je kinderen hebt maar persoonlijk vond ik het te duur voor wat ik te zien kreeg.

Buiten Waikiki liggen Koko Head en Coco Crater. Deze kun je te voet beklimmen. Na een zeer lastige (en soms gevaarlijke) klim, krijg je een adembenemend zicht over Waikiki en Oahu. De moeite waard voor wie tijd heeft.
Het verder gelegen Hanauma Bay is zeer geliefd bij snorkelaars. Mits een kleine vergoeding kun je er naar hartelust snorkelen. Wel kan het zeer druk zijn, zo druk dat er maar een aantal bezoekers toegelaten worden.
Wanneer je van hieruit noordwaarts rijdt, bereik je de mooiste en meest adembenemende stranden van Oahu.
Je komt voorbij Sea life Park. Interessant en leuk vooral voor kinderen.
Ook leuk om te bezoeken is de Byodo-In tempel die gelegen is in een oord van rust en groen.
In Laie aangekomen moet je beslist een ganse namiddag en avond uittrekken voor een bezoek aan het Polynesian Cultural Center. Hier krijg je een overzicht van de Polynesische Cultuur. Je wordt bijna in alles betrokken. Heel leerzaam en leuk. Wel aan de prijzige kant. Wanneer je hier toch bent, tracht dan ook de avondshow mee te pikken. Echt een must ! Hiervoor moet je op voorhand reserveren en ook bij betalen. Het reserveren kan gebeuren in het boven vermelde Royal Shopping Center op Waikiki.

Het Noorden van Hawaii is vooral bekend om zijn torenhoge golven (vooral in de winterperiode). Hier vinden jaarlijks in december de wereldkampioenschappen surfen plaats.
Terugkeren via het binnenland en een bezoek brengen aan The Dole Company (betalend). Als je met de wagen langsheen de uitgestrekte velden rijdt, kun je je dan pas een oordeel vellen over de grootte van de maatschappij.

Wanneer je tenslotte terugkeert naar Waikiki zijn er nog verplichte stops aan de Pali Look Out en de Makiki Heights: prachtig zicht.

Wat de Waianae Coast betreft lopen er diverse verhalen dat vooral Pokai Beach Park, Makaha Beach, Nanakuli en Makua af te raden zijn. De bevolking zou hier zeer onvriendelijk zijn tegen toeristen. Ik kan je enkel vertellen dat ik hier was vorige december en 2 jaar terug tijdens de lentemaanden en ik hier hoegenaamd niets van ondervonden heb.

Maui met zijn prachtige stranden, fantastische zonsondergangen en vooral  The Haleakala.Volcano.
The Haleakala ( the house of the sun) moet bezocht worden. Reken op ten minste 3 uur en zorg voor wat warmere kledij voor op de top. Kom zo vroeg mogelijk in de morgen om de mooiste plaatjes te kunnen schieten op deze unieke plaats.
Andere te bezoeken plaatsen: Lahaina, Waimea, Kahului, Kihei, Kaanapali en Kapalua.

Hawaii (of The Big Island) bezoeken vraagt toch 3 a 4 dagen.
Zeker te bezoeken hier zijn de Puna and Volcanoes National Park (Volcano Store, Visitor Center Volcano Art Center, Volcano House, Mauna Loa, Sulfur Banks, Devastation Trail, Kilauea Iki Crater, Thurston Lava Tube), Hilo (Tropical Gardens and Orchids, Rainbow Falls, The Boiling Pots), The Kona Coast, Puna (The Mauna Loa Macademia Nut Corporation = overheerlijke noten !!!) en The Star of the Sea Painted Church.

Het is natuurlijk onbegonnen werk om op deze tijdspanne alles te vermelden dat moet gezien worden.
Ik ben natuurlijk altijd bereid om, via dit forum, op al je specifieke vragen een antwoord te geven (als ik het antwoord weet natuurlijk :)).
Laat de vragen maar komen. Ik geef je zo vlug mogelijk een antwoord.

Makki

#2 - 28-05-2004, 15:43 uur
« Laatst bewerkt op: 30-05-2004, 10:37 uur door Makki »

Makki

Wat ik nog vergeten was te vermelden en voor een bezoeker zeker moet gezien zijn is de (gratis) Kodak Hula Show in het Kapiolani Park nabij Waikiki.
Deze show loopt op welbepaalde dagen en uren. Deze kun je vinden in de gratis reklamefolders die verkrijgbaar zijn op de Kalakaua Avenue.
Vergeet zeker niet dat het ontzettend warm kan zijn in deze open lucht arena. Goed insmeren tegen zonnebrand is noodzakelijk. Trouwens, overal in Hawaii moet je je goed insmeren, zelf al verblijf je maar korte tijd in de zon. De zon hier (vooral in de zomer) is onverbiddelijk.
Makki
#3 - 29-05-2004, 10:38 uur
« Laatst bewerkt op: 30-05-2004, 09:55 uur door Makki »

charly

Makki thanks for all the info dude!! ;)
hier kan ik wat mee, zo snel ik weer wat wil weten laat ik het horen!!
#4 - 29-05-2004, 19:58 uur

Jaimy

Charly

Misschien wel leuk is mijn infopagina van Hawaii.Ben allerlei info van het net en van allerlei andere infobronnen aan het verzamelen over de eilanden .
Tot nu toe kun je alles vinden op :

http://home.quicknet.nl/qn/prive/jam.sormani/
Onder het kopje ''Reizen en Foto's''  en USA en CANADA en dan in het rood : Voor mijn eigen Hawaii info pagina klik Hier

Ciao

Jaimy
#5 - 28-12-2004, 22:07 uur

Makki


Misschien wel leuk is mijn infopagina van Hawaii.Ben allerlei info van het net en van allerlei andere infobronnen aan het verzamelen over de eilanden .
Jaimy

Jaimy,

Zou het niet gewenst zijn op jouw website je bronnen te vermelden en deze niet LETTERLIJK over te nemen van dit forum ?

Ben pas terug van een Hawaii (Oahu) en enkele zaken die je overgenomen hebt over mijn antwoord op Charly, zijn echter de laatste twee jaar veranderd en dus achterhaald.

Makki
#6 - 02-01-2005, 18:21 uur

Jaimy

Nieuw!
Beste Makki

Daar heb je helemaal gelijk in nooit bij nagedacht .Het komt allemaal van bronnen op bv het internet  en uiteraard let ik er dan wel op of er zoiets als copyright op zit maar vaak zijn het meningen die gegeven worden op een ( nl of engels ) forum of andere sites over Hawaii en voeg ik samen om een goed beeld te geven.Niet over nagedacht dat zoiets ook copyright is  ik ben daar niet zo in thuis  .Het is veel basis info om een beetje een idee te krijgen en aangezien ik in het toerisme werk gebruikte ik het als naslagwerk  dus er zou best eens iets achterhaalds tussen kunnen zitten want zo goed hou ik het niet bij.Maar je hebt helemaal gelijk er kan wat info hiervandaan komen tuurlijk en aangezien er wel meer dingen bijstaan van internet ,  forums oid  en ik het toch niet bij kan houden heb ik mijn Hawaii  gedeelte maar eraf gehaald en het niet gepubliceerd meer . Probleem opgelost en mijn excuses .

Bedankt voor de tip

Ciao

Jaimy
#7 - 03-01-2005, 10:37 uur
« Laatst bewerkt op: 03-01-2005, 11:00 uur door Jaimy »

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15