Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hawaiï

Discussie gestart

Ine

Ik zat er nog eens over na te denken, maar waarom ga je niet op dag 1 de rit naar Hana maken. Eerst bovenlangs en eenmaal in Hana navragen hoe de conditie van de weg (en het weer...regen of droog) is. Dan kan je beslissen dezelfde weg terug of doorrijden. Misschien dan overnachten rond Kahului?
Dan op dag 2 de klim naar Halekala. Die moet je toch 's ochtends zo vroeg mogelijk doen met grotere kans op weinig tot geen wolken.
#31 - 25-02-2011, 14:55 uur

Jez

Da's een goede tip, Ine, die hou ik er in!
#32 - 25-02-2011, 20:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Is er iemand al op Big Island de Waipio Valley in geweest, met eigen 4WD of met een tour? Ik twijfel of het iets toevoegt als we afdalen (en ik weet niet of we een 4WD kunnen bemachtigen) of dat het minstens zo mooi is van bovenaf?
#33 - 10-08-2011, 23:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Loek

Er is maar een publieke toegangsweg, en die is geasfalteerd, maar ook hier heb je een 4x4 nodig vanwege de ontzettend steile weg.  Ik heb die een keertje lopend een stuk gedaan en het zweet liep werkelijk overal van me af op de weg terug naar boven.  Moeilijk te komen met een 4WD via de andere routes, omdat de 4x4 toegangswegen voornamelijk over prive gebieden gaan, dan zit je vaak vast aan een gechauffeurde toer.  Ik ben langs de rim gereden met een verzorgde 4x4 toer, en de valley ingevlogen met een helicopter.  Maar nog steeds niet met eigen vervoer de valley ingeweest.

Ik overigens van andere mensen dat de leukste manier om de vallei te zien is op de rug van een paard.  Veel paardrij toers worden aangeboden, ook voor mensen zonder rijervaring.
#34 - 11-08-2011, 18:30 uur
« Laatst bewerkt op: 11-08-2011, 18:35 uur door Loek »

Jez

Ik overigens van andere mensen dat de leukste manier om de vallei te zien is op de rug van een paard.  Veel paardrij toers worden aangeboden, ook voor mensen zonder rijervaring.

Ja, dat is een klein probleempje: ik ben een beetje bang voor paarden  :o Ik heb een paar jaar geleden een dappere poging gedaan tijdens een vrijgezellenfeest. De foto's spreken voor zich: paard & ik = geen goede combi!
#35 - 11-08-2011, 20:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Heeft iemand toevallig ervaring met de bagage storage in Honolulu? Er is een bedrijf dat bagage ophaalt op het vliegveld, opslaat, en terug brengt als je het weer nodig bent. Lijkt me ideaal, want we komen 's ochtends om half 10 aan in Honolulu en vliegen 's avonds om half 11 verder. We waren niet van plan die dag een auto te huren, maar dan zitten we dus met onze koffers.
#36 - 21-08-2011, 00:09 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Steson

Hey Jez,

Ik lees nu pas de opmerking over het rondje oost-Maui....
Wij hebben de zonsopgang op de Haleakala meegemaakt en daarna zijn we via de 37 naar de zuidkust gereden en over de 'slechte' weg richting Hana. Daarna via de noord-kust over de Road to Hana weer teruggereden naar de vallei. We waren ruim op tijd terug en het ging prima in 1 dag ! Maarja, wij vertrokken dan ook rond 04:00 uur richting de top en rond 08:00 uur reden we weg van de top......
Ja, er waren slechte stukken in de Piilani Hway, maar wij reden een Chevy Equinox en dat ging gewoon goed.

Ik zou zeker wel tijd uittrekken voor het stukje zuidkust tussen Kihei en Makena !! Verborgen strandjes en hele mooie brede stranden met hoge golven..... Voorbij Makena Beach en net voorbij huis nr. 6900 aan de Makena Road vind je een pad richting Secret Cove. Heeeeeel mooi...... (tip uit de LP)

Voor Maui-tips:
http://steson-goes-usa.reismee.nl/
(helaas zonder foto's)
#37 - 21-08-2011, 19:54 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Jez

We hebben een hotel in Kihei, dus die tip heb ik meteen opgeschreven! Is dit trouwens een andere plek dan Big Beach/Oneola Beach en Little Beach bij Makena?
#38 - 22-08-2011, 23:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15