Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

!!Point of Entry verhaal!!

Discussie gestart

wjsliedrecht

O de NFL Is zeker leuk...maar de bears.. ehhh die doen dit jaar niet echt mee...ze hebben wel een super brand spanking new stadion!!!
#16 - 06-11-2004, 19:47 uur

heivalido

Het is inderdaad een schitterend stadion. Al had ik in Chicago voor een "Dome" gekozen, al heeft zo`n open stadion natuurlijk wel iets.  De Buccaneers vonden het er in elk geval veel te koud, al wonnen ze er wel  :P ;)



this place is packed!!!
#17 - 06-11-2004, 20:41 uur
« Laatst bewerkt op: 06-11-2004, 20:43 uur door heivalido »

JK

Hallo allemaal!

Ik ben ook een gelukkige 'winnaar' van de lottery!
We hebben net het circus bij het consulaat achter de rug en al zoekende op internet naar andere verhalen kwam ik op dit forum terecht.  :)

Voor ons is het zo dat we niet binnen een half jaar kunnen emigreren. Wegens allerlei verplichtingen wordt het een jaar. Wel moet je binnen een half jaar een keer in de VS geweest zijn om je visum te 'activeren'. Wat ik me nu af vraag is of het voldoende is om even voor vakantie (zeg 3 weken  ;) ) naar de VS te gaan en dat je dan klaar bent.

Of moet je eenmaal in Amerika een procedure door om er weer uit en in te mogen? En moet je dan tijdens de procedure ook in de VS blijven?

Wie o wie heeft het antwoord?

Groetjes,
Jeroen

#18 - 07-11-2004, 13:27 uur

Ebelix

Jeroen,

Welkom en gefeliciteerd met het winnen van de loterij.

Je vraag zal wel door een van de andere winnaars beantwoord worden.


#19 - 07-11-2004, 13:58 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

wjsliedrecht

Hey jeroen,

Ja een korte trip is idd voldoende, ik ben net een week geweest om  het zelfde te doen.

Dus even heen en weer is een mogelijkheid. Je mag daarna niet langer dan 12 maanden uit het land blijven.

Wouter
#20 - 07-11-2004, 15:40 uur

JK

Prachtig Wouter!  :D

Dus helemaal niks over formulieren invullen enzo? En geen 'moeilijke' vragen  ;)

En je Green Card en SSN worden gewoon naar je opgegeven adres in de US opgestuurd?

Groetjes,
Jeroen
#21 - 07-11-2004, 16:44 uur

wjsliedrecht

de snn moet je apart aanvragen en sturen op naar je USA adress net als je greencard...

nee het is bijna allemaal te makkelijk...maar.... ik moet in maart terug, dan piep ik imscchien wel anders..hahahha maar hoop het niet
#22 - 07-11-2004, 21:54 uur

xerxesc

Hallo allemaal!

Ik ben ook een gelukkige 'winnaar' van de lottery!
We hebben net het circus bij het consulaat achter de rug en al zoekende op internet naar andere verhalen kwam ik op dit forum terecht.  :)

Voor ons is het zo dat we niet binnen een half jaar kunnen emigreren. Wegens allerlei verplichtingen wordt het een jaar. Wel moet je binnen een half jaar een keer in de VS geweest zijn om je visum te 'activeren'. Wat ik me nu af vraag is of het voldoende is om even voor vakantie (zeg 3 weken  ;) ) naar de VS te gaan en dat je dan klaar bent.

Of moet je eenmaal in Amerika een procedure door om er weer uit en in te mogen? En moet je dan tijdens de procedure ook in de VS blijven?

Wie o wie heeft het antwoord?

Groetjes,
Jeroen



Alvast "Welcome to the United States of America"; waar zijn julie van plan om te gaan wonen in de VS?

Alsnog, gefeliciteerd!!!
#23 - 08-11-2004, 00:36 uur

JK

Uiteraard hangt het samen met een nog te vinden baan  ::), maar zonder hier even rekening mee te houden graag waar de temperatuur goed is en niet midden in een grote stad. We gaan voor de ruimte!  :D
We hoeven geen ranch, maar wel een vrijstaand huis met een stukje grond erbij. En een grote garage voor onze grote auto's  ;D

Voorkeur voor staten zijn CA, AZ, NM en FL.

Wouter, toch nog een vraagje (ik wil niet zeurderig overkomen hoor  ;) ):
Hebben ze (douane, immigration) je verteld dat het geen probleem is om straks gewoon weer de US binnen te komen? Of neem je het risico?
Ik las in een andere thread dat je 'toestemming' moet hebben (formulieren dus  :) ) om als nieuwe immigrant heen en weer te reizen.

Groetjes,
Jeroen

#24 - 08-11-2004, 10:24 uur

Chiefram

Jeroen, gefeliciteerd !!!

Ik vroeg me al af: zoveel winnaars in Nederland, maar heel moeilijk om er een te vinden!

Welkom !!!  ;D :D ;)
#25 - 08-11-2004, 19:59 uur

Chiefram

de snn moet je apart aanvragen en sturen op naar je USA adress net als je greencard...

Wouter, bedoel je dat je zelf in Chicago laatst achter een SSN card bent gegaan? Als het goed is dan wordt de SSN card automatisch binnen 3 weken na aankomst in Amerika je SSN card opgestuurd naar het adres in Amerika dat je heb opgegeven.

Of heb je NO aangekruisd op het formulier dat je destijds naar KCC retour hebt gezonden?  ???
#26 - 08-11-2004, 20:03 uur

wjsliedrecht

Ik heb het juist gevraagd, en hij verzekerde mij dat het geen probleem was zo lang je maar binnen 12 maanden terug bent, maar binnen 6 maanden om helemaal geen problemen te hebben

Ik heb mijn SNN al een paar jaar.
#27 - 08-11-2004, 23:46 uur

Chiefram

Oh, dat wist ik niet...  ;)
#28 - 09-11-2004, 07:28 uur

roonlimburg

de snn moet je apart aanvragen en sturen op naar je USA adress net als je greencard...

Wouter, bedoel je dat je zelf in Chicago laatst achter een SSN card bent gegaan? Als het goed is dan wordt de SSN card automatisch binnen 3 weken na aankomst in Amerika je SSN card opgestuurd naar het adres in Amerika dat je heb opgegeven.

Of heb je NO aangekruisd op het formulier dat je destijds naar KCC retour hebt gezonden?  ???

Chiefram, op het DV message board kom ik regelmatig mensen tegen die ondanks dat ze op het formulier hebben aangegeven dat ze de SSN card automatisch willen ontvangen na aankomst in de VS, ze er toch zelf achteraan moeten gaan. Reken er dus maar niet 100% op dat je die kaart automatisch krijgt.
#29 - 09-11-2004, 12:32 uur
« Laatst bewerkt op: 09-11-2004, 12:34 uur door roonlimburg »

Chiefram

Ik hou het wel in de gaten. Op het consulaat zeiden ze dat wij het binnen 3 weken na 'binnenkomst' zouden moeten hebben. Mocht dat niet het geval zijn, dan moesten we al bellen...

Ik zorg dat ik dat telefoonnummer al bij de hand heb, haha...
Ik zou toch wel erg graag zo snel mogelijk daar willen gaan werken om geld in het laatje te krijgen.  :D ;)
#30 - 09-11-2004, 14:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15