Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2 keer op een toeristenvisum?

Discussie gestart

RoZy

:) :)

Beste mensen,

Ik loop op het moment stage in New York. Ik ben hier op een toeristenvisum. ( 90 dagen) Ik ga dus heen en weer naar Nederland vliegen en dan weer 90 dagen op een toeristenvisum. Ik moet namelijk 5 maanden stage lopen.

Weet iemand of je twee keer op een toeristenvisum kan gaan? En zo ja> moet er een bepaalde tijd tussen zitten. Of kan je bij wijze van spreken een week later weer weg.
En kijkt de duane hier raar van op?

Als iemand dit weet, dan zou dat heel tof zijn...

Alvast bedankt!

Peace :) :) :) :)
#1 - 24-09-2005, 22:48 uur

RedBaron

Daar krijg je normaal toch een appart visum voor? Teminste lijkt me zo omdat het met school te maken heeft naja kan me vergisse.
#2 - 25-09-2005, 14:20 uur

FreezeM

Het nut ontgaag mij ook een beetje. Het lijkt me makkelijker om een stage visum aan te vragen. Maar goed, dat is nu misschien te laat. Ik neem aan dat je geen toeristenvisum hebt maar onder het Visa Waiver programma (dus zonder visum) in de VS bent? Want je zegt 90 dagen.

Je mag meerdere keren per jaar onder het Visa Waiver programma naar de VS. Er is niet echt een maximum maar zodra het vermoeden bestaat dat je niet als toerist of voor een zakenreis komt laten ze je niet binnen. Je neemt een risico. Het is aan de douanebeambte aan de grens om te beoordelen of Amerika in mag. Meestal is het geen probleem als je minstens zo lang buiten Amerika verblijft als de duur van je laatste bezoek aan Amerika. Alleen heb ik het vermoeden dat je veel sneller weer naar de VS wilt. Ze zullen waarschijnlijk vragen wat je komt doen, waar je naar toe gaat, hoe lang en waarom zo snel al weer.
#3 - 25-09-2005, 15:14 uur

LAgirl78

Je moet hier een J1 visum voor aanvragen.
Je stagebedrijf zal dit ook wel weten denk ik en het consulaat heeft hier ook informatie over. Je kunt deze in ieder geval voor max 18 maanden krijgen.
Na afloop van je J1 mag je nog 30 dagen in Amerika blijven.

Succes
#4 - 26-09-2005, 11:29 uur

RoZy

Dank jullie wel voor de info! Dat wordt dan toch nog proberen zo'n J1 visum aan te vragen, binnen een korte tijd en weleenswaar vanuit amerika...
Deze moet in Nederland aangevraagd worden toch?

Groetjes :) ;)
#5 - 28-09-2005, 01:30 uur

B-man

Pas inderdaad een beetje op hoe je dit gaat aanpakken. Laat ze er vooral niet achterkomen dat je al bezig bent met je stage want dan kun je wel fluiten naar je visum (wat inderdaad een J-1 moet zijn). Het J-1 visum moet denk ik wel te regelen zijn bij het consulaat (Rockefeller Plaza: http://www.cgny.org/homepage.asp)of ambassade (Washington). Er zit ook een kantoor in NY dat je via Nuffic aangewezen krijgt als je in de VS stage loop. Bij dit bedrijf kan je terecht met vragen/problemen en moet je waarschijnlijk maandelijkse evaluaties sturen (dat moest ik toen wel in ieder geval). Misschien kan je dus ook ff contact opnemen met Nuffic (www.nuffic.nl) om te kijken of zij je misschien ook nog kunnen helpen.

Je kunt onbeperkt heen en weer met een toeristenvisum onder het Visa Waiver Program. Riskeer het in ieder geval niet om toch je stage af te maken met je toeristenvisum want als je gepakt wordt zou het wel eens heel lang kunnen duren voordat je de VS weer in mag (if at all!).

Succes met je stage!

B-man
#6 - 28-09-2005, 11:50 uur
« Laatst bewerkt op: 28-09-2005, 11:52 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

FreezeM

Je kunt onbeperkt heen en weer met een toeristenvisum onder het Visa Waiver Program.

Je bedoelt dat je NIET onbeperkt heen en weer kan. Als je een paar keer achter elkaar 90 dagen blijft en dan binnen een week heen en weer naar NL gaat zullen ze toch het vermoeden krijgen dat je in de VS woont en je er niet meer inlaten onder het Visa waiver programma.
#7 - 28-09-2005, 19:18 uur

mieknyc

Hallo Rozy,

ik ben zelf al anderhalf jaar bezig met heen en weer reizen en heb nooit problemen gehad. Ik blijf meestal ongeveer 2 weken in Nederland voordat ik terug ga. Ik wil je niet aanmoedigen om het op deze manier te doen en je kan zelf volgens mij het beste een visum aanvragen maar bij mij is het altijd goed gegaan. Je moet gewoon voorzichtig zijn met wat je zegt en zelfverzekerd overkomen, maar je loopt inderdaad altijd een risico dat je geweigerd wordt. Succes met je stage!
#8 - 28-09-2005, 19:35 uur

B-man

Ok FreezeM, je moet natuurlijk inderdaad niet 1 dag na aankomst meteen weer terug en dat 6 keer herhalen. Ik doelde er eigenlijk meer op dat als je een keer 90 dagen bent geweest je dat best nog een keer (of twee) dat jaar kan doen, zeker als je gewoon kunt aantonen dat je met Nederland "verbonden" bent. Het kan dus wel maar je moet een waterdicht verhaal hebben anders sturen ze je terug. Ik ben het dus ook met je eens dat een j-1 visum veel beter is en een hoop problemen kan voorkomen.

Is there a limit to the number of times I may travel to the United States visa free in any given period of time?
There is no limit to the number of times you may travel visa free under the Visa Waiver Program in any given period. There is also no minimum period of time you are required to remain outside the U.S. before reapplying for admission. However, if you are a frequent traveler to the United States you should be sure to carry with you for presentation to U.S. Immigration evidence of your residence abroad to which you intend returning at the end of your visit, together with evidence of funds sufficient for your support while in the United States. If the immigration inspector is not convinced that you are a bona fide visitor for business or tourism, you may be denied entry to the U.S.
#9 - 29-09-2005, 00:15 uur
« Laatst bewerkt op: 29-09-2005, 00:18 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

paintrick

Is there a limit to the number of times I may travel to the United States visa free in any given period of time?
There is no limit to the number of times you may travel visa free under the Visa Waiver Program in any given period. There is also no minimum period of time you are required to remain outside the U.S. before reapplying for admission. However, if you are a frequent traveler to the United States you should be sure to carry with you for presentation to U.S. Immigration evidence of your residence abroad to which you intend returning at the end of your visit, together with evidence of funds sufficient for your support while in the United States. If the immigration inspector is not convinced that you are a bona fide visitor for business or tourism, you may be denied entry to the U.S.

hoe recent is deze informatie?

en hoe zou je kunnen aantonen dat je financieel goed zit (bankafschrift?) en waar je woont in nederland?

thx
#10 - 30-12-2007, 21:02 uur

babarage

aangezien ik zowel in februari en in mei in de vs ben heb ik me in ieder geval al voorgenomen om de tweede keer een kopie van mijn meest recente salarisstrook mee te nemen en evt een kopie van mijn contract.  het is mijn ervaring dat ik als solo reiziger altijd ernstige vragen over het doel van mijn reis krijg dus ik zorg gewoon dat helemaal duidelijk is dat ik heus alleen maar op vakantie ben.
#11 - 31-12-2007, 01:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15