Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

aanvraag greencard

Discussie gestart

Raimond

Wanneer ik een greencard heb gewonnen, hoe lang is ie dan geldig?
Bijvoorbeeld, wanneer ik hem in 2006 win en ik besluit 3 jaar later om naar Amerika te gaan is hij dan nog geldig en kan ik hem dan ook nog verlengen? Of moet ik direct naar Amerika en kan ik maar een aantal jaar blijven.
#16 - 12-07-2004, 19:22 uur

schorp

Wanneer ik een greencard heb gewonnen, hoe lang is ie dan geldig?
Bijvoorbeeld, wanneer ik hem in 2006 win en ik besluit 3 jaar later om naar Amerika te gaan is hij dan nog geldig en kan ik hem dan ook nog verlengen? Of moet ik direct naar Amerika en kan ik maar een aantal jaar blijven.

Wanneer je na de interview "approved" word voor de green card via het Amerikaans consulaat in Nederland dan heb je 6 maanden om naar de VS te verhuizen en je daar te vestigen.  de status "lawful permanent resident" is altijd gelding, de kaart moet upgedate worden elke 10 jaar.  Je moet dus direct naar Amerika, en kan er voor altijd blijven mits je geen misdaad uithaalt (dat deportable offense moet zijn), of langer dan 6 maanden uit Amerika zonder toestemming van immigratie wegblijft.
#17 - 13-07-2004, 19:35 uur

Raimond

maar wat houdt de status lawful resident dan in? Is dat dan een ander soort kaart?
#18 - 13-07-2004, 20:45 uur
« Laatst bewerkt op: 13-07-2004, 20:45 uur door Raimond »

schorp

maar wat houdt de status lawful resident dan in? Is dat dan een ander soort kaart?

Als je de status lawful permanent resident hebt dan krijg je een kaart, dit is de green card.
#19 - 14-07-2004, 01:22 uur

Raimond

ik heb namelijk verschillende sites gezien waar je moet betalen voor de greencard en je hebt dan opties om te kiezen voor 1 jaar of bijv. voor 4 jaar.
#20 - 14-07-2004, 09:08 uur

schorpioenvrouw

Op die sites kun je dan kiezen om maar voor 1 jaar mee te doen aan de green card lottery of voor meerdere jaren.
Als je voor meedere jaren tegelijk meedoet is het goedkoper.
Ik heb eigenlijk geen idee, maar ik denk niet dat je je geld terug krijgt als je het eerste jaar al gelijk wordt ingeloot.
#21 - 15-07-2004, 18:38 uur

Chiefram

Volgens mij ben je je geld gewoon kwijt als je voor 4 jaar mee doet en je het eerste jaar al zou winnen.

Eigenlijk logisch ook, want je betaalt vooruit en dus minder dan wanneer je voor 1x zou hebben betaald.

Ik denk dat je voor die paar extra euro's of dollars beter elk jaar opnieuw kunt beslissen of je weer met datzelfde bedrijf in zee wilt gaan of niet. Tenslotte moet je toch ook elk jaar weer nieuwe foto's enzo meezenden, dus je bent toch weer eventjes elk jaar ermee bezig.

En stel dat ze volgend jaar er niet meer zijn? Ben je ook nog eens je geld kwijt.

#22 - 16-07-2004, 12:55 uur

Sbull

wij hebben zonder bureau meegedaan en hebben via de officiele site de aanvraag gedaan en dit is wel gratis en hebben post terug gehad en deze papieren alweer terug gestuurd naar KCC. Nu is het afwachten op een oproep voor het interview.
#23 - 21-08-2004, 02:10 uur

tornedoo

chiefram had volgens mij met en bedrijf meegedaan
#24 - 28-09-2004, 20:55 uur

heivalido

Die oproep krijgen jullie ook nog wel SBull, dus nog even geduld en flink duimen, wij zullen ook duimen en iedereen op dit forum ook, hoop ik  :)
#25 - 28-09-2004, 22:21 uur

roonlimburg

wij hebben zonder bureau meegedaan en hebben via de officiele site de aanvraag gedaan en dit is wel gratis en hebben post terug gehad en deze papieren alweer terug gestuurd naar KCC. Nu is het afwachten op een oproep voor het interview.


Ja zeg, lijkt wel of iedereen een brief heeft ontvangen behalve ik.  ::)
#26 - 30-09-2004, 16:16 uur

heivalido

Heeft ook weer een voordeel, voor de 2006 loterij ben je de enigste die nog over is dus maak je heel veel kans.
#27 - 30-09-2004, 18:36 uur

roonlimburg

Heeft ook weer een voordeel, voor de 2006 loterij ben je de enigste die nog over is dus maak je heel veel kans.

Denk je? Ik ben bang dat met de huidige regering mensen massaal het land willen gaan verlaten hahaha. Dus ook de aanmelding voor de DV loterij zal flink gaan stijgen.
#28 - 01-10-2004, 14:31 uur

persianBrit

Heeft ook weer een voordeel, voor de 2006 loterij ben je de enigste die nog over is dus maak je heel veel kans.

ja , inderdaad !  ;)

#29 - 01-10-2004, 17:16 uur
« Laatst bewerkt op: 01-10-2004, 17:21 uur door persianBrit »

Chiefram

Jullie moesten eens weten hoeveel mensen ik de laatste tijd spreek die niets liever willen dan Nederland verlaten. Ik merk wel dat de meeste van hen wel willen in hun hart, maar overal aan vastgebonden zitten.

Nou, wij zitten ook vastgebonden hoor, maar wij gaan toch. Waar een wil is, is een weg namelijk.  :P

De reden die men opgeeft in volgorde:

- Het zich in de minderheid voelen (als Nederlander zijnde)
- De huidige manier van regeren
- Het saaie leven hier in kombinatie met het weer
#30 - 01-10-2004, 18:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15