Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies

Discussie gestart

teigetje

Hallo,

Ik heb even wat vraagjes.

Mijn vriend gaat voor 2 jaar naar de vs met zijn werk. Ik kan daar dus sowieso wonen.

Nu zou ik graag wel mee willen, maar weet dat de usa erg strenge regels heeft.
Nu heb ik daarom een paar vragen.

- Kan je op je toeristenvisum bijv eerst 90 dagen naar usa gaan dan weer is 30 dagen naar australie dan weer is 90 dagen naar usa dan weer is 20 dagen naar nl. Of is dit uitgesloten?

- Ik heb gehoord dat je wel makkelijk kan studeren in amerika. Is dit waar. En hoelang duurt zo'n visum om te regelen?

- Mag je ook werken in de usa? Ik werk nu in de zorg niv 3. Wat is dan handig?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie


#1 - 17-09-2007, 18:26 uur

hollandranch

Hallo,

Ik heb even wat vraagjes.

Mijn vriend gaat voor 2 jaar naar de vs met zijn werk. Ik kan daar dus sowieso wonen.

Nu zou ik graag wel mee willen, maar weet dat de usa erg strenge regels heeft.
Nu heb ik daarom een paar vragen.

- Kan je op je toeristenvisum bijv eerst 90 dagen naar usa gaan dan weer is 30 dagen naar australie dan weer is 90 dagen naar usa dan weer is 20 dagen naar nl. Of is dit uitgesloten?

Je kan wel regelamatig op een toeristenvisum naar Amerika, maar is meer 90 dagen USA, 90 dagen ergens anders en dan weer 90 dagen USA, maar ze kunnen je ook weigeren als ze niet geloven dat je op vakantie gaat


- Ik heb gehoord dat je wel makkelijk kan studeren in amerika. Is dit waar. En hoelang duurt zo'n visum om te regelen?


Makkelijk, als je geld genoeg hebt



- Mag je ook werken in de usa? Ik werk nu in de zorg niv 3. Wat is dan handig?


Nee, je moet een Work Permit hebben of een Green card



Ik ben benieuwd naar jullie reactie

Succes


#2 - 17-09-2007, 18:32 uur

petratimmer

Er is een max aan het aantal dagen per jaar dat je in de VS  mag zijn. Dit is 180 dagen per jaar. 90 Dagen in en dan weer 30  eruit werkt maar een paar keer. Je loopt het risico om bij grens terug gestuurd te worden.

Van een studenten visum weet ik helaas weinig van.
#3 - 18-09-2007, 04:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15