Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Als je kiest voor het Amerikaans staatsburgerschap...

Discussie gestart

xerxesc

Ja. Maar ik zou altijd kiezen voor de Nederlandse nationaliteit. Geef je in de wereld veel meer vrijheden dan de amerikaanse.

Vrijheden zoals???

Met het Nederlands paspoort heb je in de meeste landen geen last dat je een visum moet halen als je het land binnen wil komen. Dit geldt vooral voor de islamitische landen, oa ook Indonesie daartoe gerekend wordt. En zo zijn er nog meer landen in het Verre Oosten en in Afrika.

Het is algemeen bekend dat Nederlanders in de wereld meer geaccepteerd worden dan de Amerikanen.  

WHAT!!!!!!  HUH!!!!!!!!  Pfftt!!!!!! :o ??? ::)


#16 - 02-11-2004, 00:28 uur

Chiefram

Maar aan de andere kant, zonder de Amerikaanse nationaliteit, kunnen ze je ooit de toegang tot Amerika weigeren. Vooral nu ze zo paranoia zijn met het oog op terrorisme. Dus zorg wel dat je je braaf gedraagt, geen slechte records opbouwt, want dan kon je wel eens problemen krijgen als je terugkomt van je vakantie naar Holland (ik spreek uit ervaring).

Ohh... vertel! Wat heb je op je kerfstok? LOL!  ;) :D
#17 - 02-11-2004, 08:36 uur

Chiefram

Ja. Maar ik zou altijd kiezen voor de Nederlandse nationaliteit. Geef je in de wereld veel meer vrijheden dan de amerikaanse.

Vrijheden zoals???

Met het Nederlands paspoort heb je in de meeste landen geen last dat je een visum moet halen als je het land binnen wil komen. Dit geldt vooral voor de islamitische landen, oa ook Indonesie daartoe gerekend wordt. En zo zijn er nog meer landen in het Verre Oosten en in Afrika.

Het is algemeen bekend dat Nederlanders in de wereld meer geaccepteerd worden dan de Amerikanen.  

Dus het verliezen van je Nederlandse Nationaliteit heeft dus geen gevolgen voor je AOW enzo, maar meer dat je in de meeste Islamiltische landen moeilijker binnenkomt als je een Amerikaans paspoort hebt?  :D :D :D

Dan sta ik vooraan in de rij om van mijn Nederlandse Nationaliteit af te komen en mij als Amerikaans Staatsburger in te laten schrijven! Zelfs nu met mijn Nederlandse Nationaliteit weiger ik om ook maar 1 voet te zetten in een Islamitisch land, dus heb ik in feite niets te verliezen en versterk ik hierdoor alleen maar mijn princiepe.  :D
#18 - 02-11-2004, 08:40 uur

Chiefram

Of bedoel je dat ik het recht op AOW echt helemaal verlies als ik beslis om Amerikaans staatsburger te worden?

Ik heb lange tijd in NL als amerikaanse staatsburger gewerkt.  Toen ik NL verliet had ik volgens een overzicht dat ik kreeg van een of ander Social Verzekerings bank recht op 42% AOW, als de AOW er nog is als ik 65 ben.  Dus ik neem aan dat het niet afhangt van je staatsburgerschap. Tenslotte werken er vele niet-nederlanders die AOW premie betalen en er dus ook recht op hebben.

Ik maak me overigens geen illusies.  Ik moet nog zien dat de AOW nog bestaat als ik 65 ben.

Loek

Als je recht hebt op 42% van de AOW in Nederland opgebouwd, dan heb je toch aardig wat jaartjes premie (2% vanaf je 15e verjaardag) bij elkaar gesprokkeld.

Maar vult de Amerikaanse overheid nu de rest (58%) automatisch aan, of moet je daarvoor jezelf verzekeren via bijvoorbeeld een bereidwillige werkgever?
#19 - 02-11-2004, 08:44 uur

xerxesc

Ja. Maar ik zou altijd kiezen voor de Nederlandse nationaliteit. Geef je in de wereld veel meer vrijheden dan de amerikaanse.

Vrijheden zoals???

Met het Nederlands paspoort heb je in de meeste landen geen last dat je een visum moet halen als je het land binnen wil komen. Dit geldt vooral voor de islamitische landen, oa ook Indonesie daartoe gerekend wordt. En zo zijn er nog meer landen in het Verre Oosten en in Afrika.

Het is algemeen bekend dat Nederlanders in de wereld meer geaccepteerd worden dan de Amerikanen.  

Dus het verliezen van je Nederlandse Nationaliteit heeft dus geen gevolgen voor je AOW enzo, maar meer dat je in de meeste Islamiltische landen moeilijker binnenkomt als je een Amerikaans paspoort hebt?  :D :D :D

Dan sta ik vooraan in de rij om van mijn Nederlandse Nationaliteit af te komen en mij als Amerikaans Staatsburger in te laten schrijven! Zelfs nu met mijn Nederlandse Nationaliteit weiger ik om ook maar 1 voet te zetten in een Islamitisch land, dus heb ik in feite niets te verliezen en versterk ik hierdoor alleen maar mijn princiepe.  :D

Over een paar jaar hoef je je geeneens meer zorgen te maken qua visums om naar een islamitisch land te gaan, NL is straks "the Middle East"!!!!! :D :D :D
#20 - 02-11-2004, 14:04 uur

Chiefram

Hahaha... Inderdaad ja! In Nederland staat het qua geloof al op de tweede plaats namelijk. Gezien de voortplantingsrituelen zal het niet lang meer duren en men heeft het stilzwijgend overgenomen...

Blij dah'k weg ben zometeen dus!  :D
#21 - 02-11-2004, 14:54 uur
« Laatst bewerkt op: 02-11-2004, 14:54 uur door Chiefram »

Loek

Als je recht hebt op 42% van de AOW in Nederland opgebouwd, dan heb je toch aardig wat jaartjes premie (2% vanaf je 15e verjaardag) bij elkaar gesprokkeld.

Maar vult de Amerikaanse overheid nu de rest (58%) automatisch aan, of moet je daarvoor jezelf verzekeren via bijvoorbeeld een bereidwillige werkgever?

Ik kom inmiddels in aanmerking voor Social Security als ik 65 ben omdat ik ook hier lang genoeg premies heb betaald.  Er is overigens ook een verdrag tussen NL en USA met betrekking to AOW.  De details erover kun je lezen op http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=23151 en http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=30802

Overigens moet je je niet teveel van een Social Security uitkering voorstellen.  Te weinig om van te leven en teveel om van dood te gaan.  Ik zou ook nog een prive pensioen regelen.  Als je werkgever het bied dan is een 401k regeling mooi, zo niet dan moet je zelf iets doen in de vorm van een IRA pension plan

Loek
#22 - 02-11-2004, 20:05 uur

Jez

Okee, Ebelix en Chiefram, mijn ervaring is:
Mijn nicht woont al 35 jaar in Amerika, heeft daar een eigen zaak en een Amerikaanse dochter, maar heeft altijd de Nederlandse nationaliteit gehouden. Ze heeft een tijdje een "wild" leven gehad daar, maar die periode ligt alweer jaren achter haar. Ze heeft daarvoor "betaald" en sindsdien is ze braaf...
Vorig jaar september kwam ze ons hier bezoeken. Toen ze in LA terugkeerde en als Nederlandse door de immigratie wilde, werd ze geboeid en wel de bak ingegooid,omdat ze een bad record zou hebben. Het bleek dat er nog iets open stond tegen haar, en omdat ze dus Nederlandse is, werd haar in 1e instantie vriendelijk doch dringend verzocht meteen terug te keren naar haar "eigen" land, Nederland dus. Ze kon gelukkig aantonen dat ze in LA woont, werkt en er haar gezin heeft, dus mocht ze toch naar huis om de zaken uit te zoeken. Het iets dat nog open zou staan, blijkt iets heel lulligs te zijn: ze is ooit gepakt voor rijden onder invloed en daarvoor moest ze naar een cursus,maar dat heeft ze niet afgemaakt. Dus is die zaak nooit afgesloten. Dit opgeteld bij haar bad record kan genoeg reden zijn om haar het land uit te zetten! Het is nog steeds niet zeker of ze kan blijven; 11 februari is de laatste rechtszaak hierover.
#23 - 02-11-2004, 20:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

<SLIK>  :-\

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik sta daar wel eventje behoorlijk van op te kijken zeg. In de boeien... en dan op deze manier!

Maar ja, in Nederland zijn ze (justitie) als een pakje boter en dat is ook niet goed.
#24 - 02-11-2004, 20:41 uur

Chiefram

Als je recht hebt op 42% van de AOW in Nederland opgebouwd, dan heb je toch aardig wat jaartjes premie (2% vanaf je 15e verjaardag) bij elkaar gesprokkeld.

Maar vult de Amerikaanse overheid nu de rest (58%) automatisch aan, of moet je daarvoor jezelf verzekeren via bijvoorbeeld een bereidwillige werkgever?

Ik kom inmiddels in aanmerking voor Social Security als ik 65 ben omdat ik ook hier lang genoeg premies heb betaald.  Er is overigens ook een verdrag tussen NL en USA met betrekking to AOW.  De details erover kun je lezen op http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=23151 en http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=30802

Overigens moet je je niet teveel van een Social Security uitkering voorstellen.  Te weinig om van te leven en teveel om van dood te gaan.  Ik zou ook nog een prive pensioen regelen.  Als je werkgever het bied dan is een 401k regeling mooi, zo niet dan moet je zelf iets doen in de vorm van een IRA pension plan

Loek

Thanx... Gelukkig heb ik in Nederland naast mijn bestaande pensioen ook altijd een prive pensioen ernaast gehad en een aantal levensverzekeringen. Ik ben wel voornemens deze in Amerika voort te zetten (of hier in Nederland blijven doorbetalen of in Amerika opnieuw regelen). Liever ietsjes te veel aan het eind dan te kort.
#25 - 02-11-2004, 20:43 uur

Wop

Okee, Ebelix en Chiefram, mijn ervaring is:
Mijn nicht woont al 35 jaar in Amerika, heeft daar een eigen zaak en een Amerikaanse dochter, maar heeft altijd de Nederlandse nationaliteit gehouden. Ze heeft een tijdje een "wild" leven gehad daar, maar die periode ligt alweer jaren achter haar. Ze heeft daarvoor "betaald" en sindsdien is ze braaf...
Vorig jaar september kwam ze ons hier bezoeken. Toen ze in LA terugkeerde en als Nederlandse door de immigratie wilde, werd ze geboeid en wel de bak ingegooid,omdat ze een bad record zou hebben. Het bleek dat er nog iets open stond tegen haar, en omdat ze dus Nederlandse is, werd haar in 1e instantie vriendelijk doch dringend verzocht meteen terug te keren naar haar "eigen" land, Nederland dus. Ze kon gelukkig aantonen dat ze in LA woont, werkt en er haar gezin heeft, dus mocht ze toch naar huis om de zaken uit te zoeken. Het iets dat nog open zou staan, blijkt iets heel lulligs te zijn: ze is ooit gepakt voor rijden onder invloed en daarvoor moest ze naar een cursus,maar dat heeft ze niet afgemaakt. Dus is die zaak nooit afgesloten. Dit opgeteld bij haar bad record kan genoeg reden zijn om haar het land uit te zetten! Het is nog steeds niet zeker of ze kan blijven; 11 februari is de laatste rechtszaak hierover.

Dan zal dit bericht haar waarschijnlijk niet verkeerd vallen... ;

WASHINGTON (Reuters) - The U.S. Supreme Court, in an opinion by ailing Chief
Justice William Rehnquist, ruled on Tuesday that driving while intoxicated
is not a crime of violence that would warrant deportation.
The court unanimously rejected the U.S. government's position in the case of
Josue Leocal, a Haitian who was deported after pleading guilty to two counts
of driving under the influence of alcohol and causing serious bodily injury.

Rehnquist, who is undergoing radiation and chemotherapy for his recently
diagnosed thyroid cancer, was not at the court to announce the opinion. He
has been absent from the bench since Nov. 1, but said he would work on court
matters while at home.

Leocal immigrated to the United States in 1980 and became a lawful permanent
resident in 1987. In 2000, the Miami resident was charged for an accident
that injured two people.

He was sentenced to 2-1/2 years in prison. In November 2000, while he was
serving his sentence, U.S. immigration authorities began deportation
proceedings against him.

They said his conviction was a "crime of violence" and an "aggravated
felony" that made him eligible for deportation under the immigration laws.

Leocal was deported to Haiti in November 2002.

An immigration judge, the Board of Immigration Appeals and a U.S. appeals
court all ruled for the government in the case.

Rehnquist disagreed. He said state laws for driving under the influence,
which do not require guilty intent or a showing of negligence in operating
the vehicle, do not qualify as crimes of violence.

"Drunk driving is a nationwide problem, as evidenced by the efforts to
legislatures to prohibit such conduct and impose appropriate penalties. But
this fact does not warrant our shoehorning it into statutory sections where
it does not fit" he wrote in the 11-page opinion.

#26 - 10-11-2004, 22:13 uur

pellemans

Omdat ik sinds kort getrouwd ben met een Amerikaanse en ik zit te overwegen volgend jaar Amerikaanse staatsburger te worden (ik heb mijn green card dan vijf jaar), heb ik even opgezocht of ik het Nederlanderschap kwijtraak. En dat is niet het geval, vanwege uitzondering c hieronder van de website van het ministerie van buitenlandse zaken:

Als u vóór 1 april 2003 vrijwillig een andere nationaliteit heeft verkregen, dan heeft u het Nederlanderschap automatisch verloren.

Als u op of na 1 april 2003 vrijwillig een andere nationaliteit verkrijgt, geldt onder de gewijzigde Rijkswet nog steeds dat het Nederlanderschap automatisch verloren gaat. Per 1 april 2003 gelden echter de volgende uitzonderingen:

a) als u in het land van die andere nationaliteit bent geboren en u daar uw hoofdverblijf heeft op het moment dat u de andere nationaliteit krijgt, dan verliest u het Nederlanderschap niet;
b) als u voor uw 18e jaar vijf jaar lang onafgebroken hoofdverblijf heeft gehad in het land van die andere nationaliteit, dan verliest u het Nederlanderschap niet;
c) als u een andere nationaliteit wilt krijgen, verliest u het Nederlanderschap niet als u gehuwd bent met iemand van die andere nationaliteit.

-Peter

#27 - 11-11-2004, 06:44 uur

Jez

Dank je, Elmo; ik zal dat bericht uit de Washington Post doorsturen naar mn nichtje!
#28 - 11-11-2004, 12:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Ik kom nog even terug op de zaak van mijn nichtje (zoals hieronder ergens beschreven).

11 februari zou haar zaak voor de rechter komen. Haar advocaat had echter eerder die week om uitstel gevraagd, omdat ze nog niet alle stukken hebben, waaronder haar medisch dossier. Toen heeft de rechter besloten de zaak een jaartje uit te stellen! Dit is dus goed nieuws, en omdat dat medisch dossier ook zwaar mee weegt, lijkt de kans steeds groter dat ze gewoon kan blijven!!
#29 - 15-02-2005, 01:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15