Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

American Express Credit Cards

Discussie gestart

Chiefram

Zojuist heb ik het American Express (AMEX) gebeld om onze Credit Cards met ingang van december stop te zetten, omdat we gaan emigreren.

Toen men vroeg naar welk land dit is, zei men dat wij beter onze AMEX kaarten aan konden houden en mee nemen naar Amerika en ze daar bij de lokale American Express vestiging om laten zetten naar de Amerikaanse AMEX kaarten. We moeten dan alleen zo vlak voor ons vertrek even een adreswijziging in Nederland doorgeven, zodat men de (eventuele) rekeningen naar ons nieuwe adres kunnen sturen.

De reden dat men ons dit voorstelde is om het verkrijgen van een hypotheek te vergemakkelijken. Je hebt schijnbaar een Credit Card nodig om een hypotheek aan te kunnen vragen en als men in Amerika bij American Express onze Nederlandse kaarten laat vervangen door de Amerikaanse AMEX kaarten, dan nemen wij automatisch onze 'history' mee en hebben wij gelijk een geschiedenis.  :D ;)

Dit is misschien een tip voor alle andere emigranten die in Nederland ook AMEX hebben...

Onze MasterCard Credit Cards mochten wij ook gewoon meenemen naar Amerika, zolang wij maar een adreswijziging doorgeven tegen die tijd. Hoe het met onze Visa Credit Cards zit weer ik nog niet, zal daar ook eens naar informeren.
#1 - 01-10-2004, 11:44 uur

Frank S

Dat zou mooi zijn. Waarschijnlijk zal de card wel overgedragen moeten worden naar een andere bank, maar als je je credit history mee kunt nemen is dat een enorm voordeel.

Ik zal mijn account-manager bij de bank eens vragen of dat op een of andere manier ook kan met credit-history op je hypotheek.
#2 - 01-10-2004, 12:05 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Ebelix

Probeer een rekening te open bij een Nederlandse bank die actief is in Amerika. Wellicht is het dan mogelijk om de historie mee te nemen. Je kan anders altijd nog via je bank bij het BKR in Tiel een overzicht opvragen van je credithistorie. Wellicht accepteren ze dit in Amerika ook.
#3 - 01-10-2004, 12:15 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Frank S

ING is erg groot in de VS.
#4 - 01-10-2004, 12:27 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Dat zou mooi zijn. Waarschijnlijk zal de card wel overgedragen moeten worden naar een andere bank, maar als je je credit history mee kunt nemen is dat een enorm voordeel.

Ik zal mijn account-manager bij de bank eens vragen of dat op een of andere manier ook kan met credit-history op je hypotheek.

Als je inderdaad ook een credit history kunt 'meenemen' van je hypotheek, dan wil ik dat graag weten. Aegon zit namelijk ook in de USA...  :D
#5 - 01-10-2004, 13:06 uur

Ebelix

Ik zal deze vraag eens in de discussiegroep gooien van www.verenigdestatenvanamerika.com

#6 - 01-10-2004, 13:33 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Ebelix

Hier volgen de antwoorden die ik tot nu toe heb gekregen.

De vraag die ik gesteld heb in de discussiegroep luidde als volgt:

Wordt een Nederlandse kredietgeschiedenis (vb overzicht van het BKR in Tiel of een verklaring van je bank) geaccepteerd in Amerika als je daar een hypotheek wilt afsluiten.

Antwoord 1
Wij wonen inmiddels alweer een jaar in Nederland, maar onze ervaringen hiermee zijn de volgende:
Een hypotheek afsluiten was voor ons geen enkel probleem, tenminste voor een huis. Toen wij ons eerste huis in Florida kochten, kregen wij zonder problemen een hypotheek. Volgens mij zit er wel verschil in een hypotheek voor buitenlanders die hun huis verhuren voor vakantie, (short-rental), zoals wij deden, en mensen die daar gaan wonen. Wij moesten wel aantonen dat we genoeg eigen vermogen hadden, dus een verklaring van je bank in Nederland.
Voor de eerste autoverzekering die we afsloten, moesten we wel allerlei papieren overleggen van de Nederlandse verzekering, maar dat was volgens mij omdat je anders als nieuw verzekerde ontzettend hoog belast wordt, dus dat scheelde alleen voor de kosten.
De eerste creditcard die we kregen, we verbazen ons er nog wel eens over, was een kaart van Orlando Magic. Bij een bezoek aan een basketbal wedstrijd kon je een aanvraag voor creditcard invullen. Je kreeg dan een gratis OM shirt. Onze zoon vond dat wel leuk, dus we deden dat. Groot was onze verbazing toen  twee maanden later de creditcards in onze brievenbus lagen.
Tijdens de aanvraag woonden we nog niet in Florida, toen we ze kregen net wel.
Daarna heeft het nog maanden geduurd voordat we genoeg credits hadden voor een andere card.
Wat wij trouwens wel direkt hadden, was een debitcard, dus net zoiets als hier de gewone pinpas van de bank. Omdat wij een rental huis hadden, moesten we ook een bankrekening openen, wat trouwens geen enkel probleem was, en dan krijg je wel een debitcard. Kun je ook overal mee betalen, alleen het wordt direct afgeschreven, en je bouwt geen credits op denk ik.

Antwoord 2

Nee, je Nederlandse BKR gegevebs zijn zo goed als waardeloos in de VS. Je dient in de VS een nieuwe credit history op te bouwen, en dat is in de eerste 2 jaar ofzo best te doen, zolang je al je rekeningen maar betaald :)

Antwoord 3 plus suggestie 1

Ik denk dat het officieel weinig waarde heeft. De credit bureaus houden hier veel meer gegevens bij dan Tiel. Ik denk dat Tiel alleen slechte betalers bijhoudt.  Dus als ze geen gegevens van je hebben, dan is dat goed.

In de worden niet alleen je late betalingen geregistreerd, maar ook hoeveel schuld je hebt, hoe je betaalgedrag is. Men heeft gegevens van iedereen met een schuld en/of credit card . Als men geen gegevens van je heeft, dan heb je dus geen credit history en is het moeilijk een eerste credit card of schuld te krijgen.

Nu kan het natuurlijk geen kwaad om de gegevens van Tiel en de bank mee te nemen. Misschien dat het in twijfelgevallen een beslissing in je voordeel kan betekenen? Ikzelf heb het niet gedaan en toch zonder veel problemen binnen twee weken een auto gefinancierd.

Je kunt ook overwegen je betalingsgedag bij andere instellingen op te vragen, zoals je credit cards, utilities, telefoon, enz. Of het altijd zal helpen betwijfel ik, maar kwaad kan het nooit.

Suggestie 2

Eric schreef:

Nee, Het BKR doet meer dan alleen maar bijhouden wie wanbetalers zijn.
Elke lening die in Nederland wordt afgesloten door privepersonen wordt in Tiel vastgelegd. Je kan via je bank een overzicht krijgen van je uitstaande leningen en of je netjes op tijd betaald. Op zich is dit hetzelfde als dat men in Amerika doet.

Het is eigenlijk jammer dat zo'n uittreksel van het BKR niet in Amerika geaccepteerd wordt. Scheelt een hoop rompslomp.

Peter schrijft:
Dat wist ik niet. Ik denk niet dat iemand dit al eens geprobeerd heeft, maar waarom stap je niet naar een credit bureau in de VS gaan en vraag hen of zij je Tiel uittreksel accepteren? Wie weet? Je hebt niets te verliezen door het te proberen, wel? Dit is een van de grotere:
www.equifax.com. Stuur ze eens een email met de vraag.

Iedereen van de discussiegroep. Bedankt voor het meewerken. :)
#7 - 01-10-2004, 18:03 uur
« Laatst bewerkt op: 01-10-2004, 18:03 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

enny

Van mijn persoonlijke ervaring (van 3 jaar geleden), kon niet iedereen ons een hypotheek voor ons huis geven (de bank waar we onze rekening hadden bijvoorbeeld niet). We vonden een klein bureautje die van ons zoveel mogelijk info wilden, zoals een brief van de bank dat we altijd op tijd alles betaalde en geen schulden hadden. We kregen een goede "rate", net zoals elke Amerikaan, maar onze bijdrage was wel 50%. Na zo'n jaar of twee kan je dan "refinance" en dan met de credit history die ze van je hebben kunnen ze je een veel hogere (zo'n 80 % van de waarde van je huis)hypotheek geven. Aangezien de rente heel erg is gezakt de laatste twee jaren hebben heel veel mensen gerefinancieerd om een betere rate te krijgen.
De credit history moet je toch hier opbouwen, je moet credit cards gebruiken en een lening bij de bank afsluiten en die netjes op tijd afbetalen. Verder heel goed alles bewaren. Toen wij een hypotheek wilden afsluiten keken ze onze credit history na en zagen ze dat wij een ps&g (elektriciteit) rekening niet hadden betaald, gelukkig kon ik aantonen dat dat wel betaald was.
Zelfs als je een mobiele telefoon wil, dan moet je een deposit geven (omdat je geen credit history hebt) en dat deposit krijg je na een jaar terug.
Een auto leasen is ook heel ingewikkeld, vandaar dat wij tweede hands auto's hebben gekocht.
Na twee jaar is alles achter de rug en kan je kopen wat je wil.
Maar daar moet je door heen komen.
#8 - 01-10-2004, 18:37 uur

heivalido

Dat van het BKR in Tiel doen wij ook, we gaan maandag zowel het originele als een Engelse vertaling ophalen in Tiel. Ik hoop dat dit als Credit historie wordt geaccepteerd in de USA. Tevens hoop ik dat we onze Visa kunnen omzetten, dat scheelt een hoop papierwerk denk ik.
#9 - 01-10-2004, 19:20 uur

Norbert

Bij het BKR wordt alleen maar geregistreerd dat je een lening hebt afgesloten. Veelal wordt bij het BKR alleen maar consumptieve financieringen gemeld.
Zolang er bij de melding van het krediet of lening geen acheterstandscodering staat betekent dus dat je aan je verplichtingen hebt voldaan.
Of je alleen aan een registratie melding wat hebt in de VS waag ik te betwijfelen. Misschien kun je beter contact opnemen met de verstrekker van het krediet of lening en daar vragen of ze een verklaring omtrent jouw betaalgedrag willen afgeven.
Ik werk zelf bij een bank op de hypotheekafdeling en moet soms wel eens een verklaring opstellen voor iemand die zijn huis gaat verkopen en in een huurhuis gaat wonen.

Succes.
#10 - 01-10-2004, 19:54 uur

heivalido

Wij hebben geen leningen meer open staan behalve Visa dan maar dat is niet benoemenswaardig denk ik, een hypotheek hebben we ook niet want wij huren.
#11 - 01-10-2004, 22:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15