Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Arrival report.

Discussie gestart

ejb

Ik zou je boek denk ik verslinden Chief, maar om nou je eigen boek te gaan kopen  :P ;D.
Op vakantie in een land is toch altijd heel anders, je leert wel wat over de dagelijkse gebruiken en zaken, maar met een heleboel dingen heb je als toerist weinig tot niets te maken, die vind je pas uit op het moment dat je er echt woont.
#46 - 17-03-2005, 20:19 uur



newengland

Ik vond het ook een zeer leerzame text. in het forum word wel van alles en nog wat beschreven maar dit was zeg maar bijna de hele dv procedure.
Dit soort verhalen behoed mensen die ditzelfde van plan zijn voor vele fouten denk ik.


Ik sta in de rij voor je boek!
#47 - 17-03-2005, 21:02 uur
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

stinger

inderdaad,op vakantie gaan in een land is totaal anders dan er wonen,daar heb je helemaal gelijk in.ik zie het hier in de Caribbean ook vaak dat toeristen mij feliciteren dat ik hier woon;you're so lucky,you have vacation every day!!!
Ik antwoord dan ook altijd met I don't think so.
Ik woon,werk en leef hier,ik werk 50 uur per week en heb maar 1 dag vrij hoor.
Als ik op vakantie ga ga ik lekker naar de states!!!
En daar snappen ze dan meestal niks van.
de meeste zeggen als ik hier zou wonen dan zou ik nooit meer op vakantie gaan,nou dan kan ik je garanderen dat je na een jaar of 5 gek wordt op zo'n klein eilandje!!!!

Begrijp me niet verkeerd hoor,ik woon hier heerlijk,elke dag mooi weer,ik heb een waanzinnige baan,lekker op het water elke dag,wat wil je nog meer.ik geniet nog elke dag hier!!!!!

Maar dit bedoel ik te zeggen met het verschil tussen vakantie en ergens wonen.

groetjes stinger
#48 - 17-03-2005, 21:42 uur

heivalido

Ik heb begrepen dat je al direkt na binnenkomst mag gaan werken, omdat je visa (I-155 geloof ik) in je paspoort je al het recht geeft om te mogen werken.

Wij hebben ook gewacht tot de SSN binnenkwam, want we durfden het risiko ook niet te nemen, maar achteraf scheen het wel te mogen.

Absolutely TRUE: je green card I-551 stempel is je work authorization and residence permit voor het hele land (inclusief territories!!!).

Dit is inderdaad waar, maar omdat deze stempel een redelijk nieuwe systeem is, kennen ze het hier in Florida (waar stemmen al een probleem is) nog niet zo goed en wordt het dus vaak niet geaccepteerd.
#49 - 17-03-2005, 21:57 uur

heivalido

Gefeliciteerd!!!
Wanneer kunnen jullie erin?
Mocht je behoefte hebben ons over de details in te lichten (huur of koop en wat kost dat nou).......................
 ;D

Voorlopig nog ff huur totdat we een credit history hebben opgebouwd, de prijs per maand is $1000 wat in deze regio nog vrij goedkoop is, de koopprijs van dit pand zou ergens rond de $160.000 liggen. De foto` s komen zodra onze PC binnen is (zit in de container) en ook weer online is.
#50 - 17-03-2005, 21:59 uur

heivalido

Hey heivalido,

Gaan jullie ook je DV verhaal op papier zetten net als chiefram??

Ik vond het zo'n mooi en spannend verhaal dat ik bijna al me nagels heb afgebeten onder het lezen haha ;D ;D :D

Zodra we hier alles helemaal op poten hebben en de pc binnen is en online is, ga ik er eens ff een weekendje voor zitten om ons verhaal ook zo uitgebereid mogelijk op het web te publiceren.
#51 - 17-03-2005, 22:01 uur

Margo Wening

We wachten in spanning af Heivalido !

Naast het feit dat jouw verhaal zeer interessant leesvoer voor ons nog-niet-geëmigreerden zal zijn, is het een mooie afleiding van alle gedachten aan de mogelijke brievenbus-inhoud later dit jaar  ;D
#52 - 18-03-2005, 09:24 uur

ejb

We wachten in spanning af Heivalido !

Naast het feit dat jouw verhaal zeer interessant leesvoer voor ons nog-niet-geëmigreerden zal zijn, is het een mooie afleiding van alle gedachten aan de mogelijke brievenbus-inhoud later dit jaar  ;D
Inderdaad, heb er ook al helemaal zin in om jullie verhaal straks te gaan lezen. Ben alleen wel bang dat we daarna helemaal niet meer kunnen wachten totdat er (hopelijk al dit jaar) eindelijk  ;) een brief van KCC op de deurmat valt! Denk dus MarHan dat het met die afleiding wel flink tegen zal vallen  ;) ;D na het lezen worden we nog veeeeel ongeduldiger ;D
#53 - 18-03-2005, 13:28 uur



Margo Wening

oops ejb je hebt gelijk..... :-[
#54 - 18-03-2005, 20:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15