Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Auto!!! Hoe het beste!

Discussie gestart

hollandranch

Ben er nog steeds niet uit wat ik straks het beste kan doen en moet doen. Als we met een beetje mazzel over een week of 5 met ons E2 visum naar Amerika gaan, wat moet deze autoliefhebber dan kopen? We hebben al besloten dat het een Chevrolet Silverado Extended cab wordt 4x4, tot nu toe geen probleem. Maar moet ik een nieuwe, tweedehands, jonge of oude kopen. We gaan dus een bedrijf beginnen maar komen natuurlijk aan zonder SSN en zonder bedrijfsvorm (Inc. ofzo). Ik moet wel gelijk een auto kopen omdat we op het platteland wonen, dus zonder wagen kom je niet ver. Ik kan een goedkopere auto kopen en cash betalen alleen zou bouw ik geen credithistory op, wat toch belangrijk is. Ik heb de volgende opties denk ik:

a. koop een Silverado rond 1997, kost ongeveer 6000 dollars en heeft meestal heel wat mijls gelopen

b. koop een jongere occassion en probeer een financiering te krijgen, maar lukt dit zonder SSN?

c. koop eerst een tijdelijke auto, wacht tot al het papierwerk rond is en koop daarna een auto op de zaak?  Maar kan dit als Alien??

d.???!!! Wordt een beetje dol van alle mogelijkheden



Wie heeft ervaring en vooral tips, wat te doen, graag uit ervaring want is een ander landje dan Nederland?  Thanks, Hans
#1 - 05-11-2006, 19:02 uur
« Laatst bewerkt op: 05-11-2006, 19:03 uur door hollandranch »

bgroeneveld

Als ik jou was -- maar dat ben ik natuurlijk niet -- zou ik contant betalen om een auto te kopen. Je hebt dat ding immers meteen nodig om te kunnen werken en leven.

Opbouwen van krediet is inderdaad belangrijk, maar je kunt dat beter iwat rustiger aan doen, eerst SSN aanvragen en krijgen, dan een bankrekening openen, een relatie met de bank opbouwen, een kredietkaartje aanvragen bij een groot plaatselijk warenhuis (Kmart, Walmart, Home Depot, Lowe) EN/OF een kredietkaart van een benzinebedrijf (probeer er een paar, ik kreeg indertijd wel een kaart van Amoco/BP, Shell wou me niet hebben, gebaseerd op dezelfde informatie) en aan je krediet beginnen te werken.

Je hebt al genoeg te doen, maak het je niet moeilijker dan het al is door je zorgen te gaan maken over zaken waar je op korte termijn weinig aan kunt doen.



#2 - 05-11-2006, 19:47 uur

hollandranch

Als ik jou was -- maar dat ben ik natuurlijk niet -- zou ik contant betalen om een auto te kopen. Je hebt dat ding immers meteen nodig om te kunnen werken en leven.

Opbouwen van krediet is inderdaad belangrijk, maar je kunt dat beter iwat rustiger aan doen, eerst SSN aanvragen en krijgen, dan een bankrekening openen, een relatie met de bank opbouwen, een kredietkaartje aanvragen bij een groot plaatselijk warenhuis (Kmart, Walmart, Home Depot, Lowe) EN/OF een kredietkaart van een benzinebedrijf (probeer er een paar, ik kreeg indertijd wel een kaart van Amoco/BP, Shell wou me niet hebben, gebaseerd op dezelfde informatie) en aan je krediet beginnen te werken.

Je hebt al genoeg te doen, maak het je niet moeilijker dan het al is door je zorgen te gaan maken over zaken waar je op korte termijn weinig aan kunt doen.






Met deze gedachte loop ik dus ook constant, begon alleen te twijfelen of het wel een goede zet is financieel gezien, ik hou niet van leningen, maar krijg het gevoel dat het in Amerika anders werkt, hoe meer leningen, hoe sneller een credithistory, dus over een paar jaar een stuk goedkopere hypotheek en ik hou wat geld in de zak als ik hem op afbetaling koop!
#3 - 05-11-2006, 21:13 uur

hollandranch

Omdat we nu ons visum kunnen halen en over 5 weken vertrekken ben ik nu druk bezig met een auto. Het wordt toch een Silverado 1500 Extended Cab uit 1996/1997. Kosten zo'n beetje 6000 dollars ex. Tax Heb al een hele mooie op het oog met zo'n glimmende toolbox achterin  2006-05
#4 - 07-11-2006, 15:54 uur

Loek

Omdat we nu ons visum kunnen halen en over 5 weken vertrekken ben ik nu druk bezig met een auto. Het wordt toch een Silverado 1500 Extended Cab uit 1996/1997. Kosten zo'n beetje 6000 dollars ex. Tax Heb al een hele mooie op het oog met zo'n glimmende toolbox achterin  2006-05

10 jaar oud dus?  Ik zou de driveshafts even goed checken, dat is een zwak punt bij GM.  Verder indien het een 4x4 betreft ook even goed kijken naar de differential, die gaat soms bij wat oudere beestjes behoorlijk lekken.  Hou er rekening mee dat je in de US geen ANWB keuring hebt, dus probeer een onafhankelijke garage te vinden die de auto voor je na kan lopen voordat je beslist tot aankoop.  Als ik een niet nieuwe auto koop, laat ik hem bij mijn garage altijd even keuren voordat ik tot aankoop over ga.  Ik kom al jaren bij mijn garage, dus die doen het voor mij voor niets, maar voor rond de $50-60 kun je wel een andere garage bereid vinden om dat voor je te doen.  Verder zou ik ook even het VIN nummer op CarFax.com nalopen, zodat je zeker weet dat je niet een kat in de zak koopt (ex-ongeluk, of erger: gestolen auto).  Vooral in Texas kun je nog weleens een auto kopen die in een flood is geweest.  Geloof me een auto die in een flood is geweest wordt nooit meer goed, wat je er ook aan probeert.  Success met de aankoop.
#5 - 07-11-2006, 16:32 uur

hollandranch

Ik heb gelukkig een Texaanse kennis die voor mij de auto bekijkt en eventueel keurt, hij rijdt zijn hele leven al in trucks, dus moet goed komen.
#6 - 07-11-2006, 20:26 uur
« Laatst bewerkt op: 07-11-2006, 21:15 uur door hollandranch »

Rebecca

Loek, heb je in de US helemaal geen keuring, zoals wij die kennen? APK op jaarlijkse basis?
#7 - 07-11-2006, 21:13 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Loek

Loek, heb je in de US helemaal geen keuring, zoals wij die kennen? APK op jaarlijkse basis?

Dat zal per staat wel verschillen.  Bijvoorbeeld hier in Colorado hebben we alleen een verplichte "Emissions test" om het jaar voor autos die ouder dan 3 jaar zijn.  Maar wij hebben geen keuring op technische verkeersveiligheid zoals de APK in Nederland.  Aan de andere kant, de meeste autos (hier althans) zijn motorisch eerder op dan mechanisch en dan komen ze meestal in dat geval niet door de emissons test, dus worden ze van de weg gehaald.   Onze laatste auto was na 12 jaar motorische helemaal op en liep niet meer en kwam dus ook de emissions test niet door, maar er zat geen spatje roest aan. shiny
#8 - 07-11-2006, 22:51 uur

hollandranch

Loek, heb je in de US helemaal geen keuring, zoals wij die kennen? APK op jaarlijkse basis?

Dat zal per staat wel verschillen.  Bijvoorbeeld hier in Colorado hebben we alleen een verplichte "Emissions test" om het jaar voor autos die ouder dan 3 jaar zijn.  Maar wij hebben geen keuring op technische verkeersveiligheid zoals de APK in Nederland.  Aan de andere kant, de meeste autos (hier althans) zijn motorisch eerder op dan mechanisch en dan komen ze meestal in dat geval niet door de emissons test, dus worden ze van de weg gehaald.   Onze laatste auto was na 12 jaar motorische helemaal op en liep niet meer en kwam dus ook de emissions test niet door, maar er zat geen spatje roest aan. shiny

Vandaar dat er veel motoren worden vervangen, dan hoe je je auto niet weg te gooien. Ik was in April ooggetuige van een Inspection in Texas, ze checken de benzine, verlichting en emmissie en klaar, maar moet dacht ik wel jaarlijks
#9 - 09-11-2006, 12:38 uur

petratimmer

Hoi Hans,

Wij hebben hetzelfde probleem. Wij hebben ervoor gekozen om nu een goedkope, maar wel goede auto te kopen en cash te betalen. Mercurie van 2002. Een auto financieren zal zeer moeilijk zijn. i.v.m. het niet hebben van een ssn en credit history. Met ssn wordt het al makkelijker. De ssn duurt hier in NY 4 weken, maar ja uiteraard is 4 weken zonder auto of een huur geen optie.

Mochten we van gedachten veranderen dan hebben we schriftelijk op papier gekregen dat we de auto kunnen omruilen voor een andere die we dan (gedeeltelijk) financieren. We krijgen dan de prijs die we betaald hebben voor deze auto.

Of we daar gerbuik van maken weet ik nog niet. Tot nog toe bevalt ie prima!

succes met zoeken naar een car!

#10 - 09-11-2006, 19:54 uur

hollandranch

Zie al 2 dagen lang pick-ups langskomen over het scherm en droom er al bijna van, waasrchijnlijk heb ik er al 1, maar moet nog even bekeken worden ter plekke door een Texaanse vriend!
#11 - 09-11-2006, 21:27 uur

Ingetje

poeh, dat je daar tijd voor hebt, geniet er nog maar van!  ;D

wij hebben 3000 betaald voor onze auto, gewoon cash bij een particulier... zo deden we dat thuis ook :)

wij hadden trouwens geluk bij het aanvragen van onze SSN; ik zat bij een kerel aan het loketje die vond dat mijn birth certificate vertaald moest worden in het engels (dat ging nog een paar weken extra duren), mijn man zat door puur geluk bij de manager van het kantoor die zichzelf de "dutch translator" noemde en zei dat dat helemaal niet nodig was (voor mijn SSN dus ook niet)... misschien een idee om dat voor de zekerheid nog ergens officieel te laten vertalen?
#12 - 10-11-2006, 01:53 uur

hollandranch

poeh, dat je daar tijd voor hebt, geniet er nog maar van!  ;D

wij hebben 3000 betaald voor onze auto, gewoon cash bij een particulier... zo deden we dat thuis ook :)

wij hadden trouwens geluk bij het aanvragen van onze SSN; ik zat bij een kerel aan het loketje die vond dat mijn birth certificate vertaald moest worden in het engels (dat ging nog een paar weken extra duren), mijn man zat door puur geluk bij de manager van het kantoor die zichzelf de "dutch translator" noemde en zei dat dat helemaal niet nodig was (voor mijn SSN dus ook niet)... misschien een idee om dat voor de zekerheid nog ergens officieel te laten vertalen?

Ik heb heel wat auto's in Nederland gekocht, maar dan heb je wat tijd over en Texas is a very big State without a car. Ik heb gisteren een rode Silverado gereserveerd en mijn vriend gaat over een paar dagen. Als hij goed is dan neemt hij hen mee. Weer een probleem minder. Wij hebben gelukkig nog 4 weken, dus tijd genoeg om hier alles stop te zetten en voor een groot deel zaken in Texas op te starten, Godd luck. Hans
#13 - 10-11-2006, 07:14 uur

petratimmer

je kan gewoon een international uitreksel vragne bij het gemeente huis, kost niets meer
#14 - 10-11-2006, 18:11 uur

hollandranch

je kan gewoon een international uitreksel vragne bij het gemeente huis, kost niets meer


Je bedoelt waarschijnlijk: niets extra's, want er is weinig gratis bij de Gemeente  embarressed
#15 - 10-11-2006, 18:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15