Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Banen in Amerika..

Discussie gestart

Chiefram

Ik ben inderdaad erg benieuwd hoe Florida ons zal bevallen. Wij hebben het tot nu toe altijd bewust gemeden, omdat wij meer mensen zijn die van The Old West houden, zeg maar woestijn ratjes! LOL!  ;D

Ik zal flink wat zand tussen mijn tenen laten glijden in Florida en er wat van meenemen in mijn schoenen... kijken welk effekt dat op ons heeft, hihi...


Ben je weleens in NM (New Mexico) geweest, dat is een prachtige, goedkope staat!!!!  sinds je een woestijn rat bent, is dit mischien een heel goede optie...  NM is supermooi en relaxed!!!!

De opties zijn nog helemaal open en inderdaad heb ik overwogen om eens een kijkje in NM te nemen... Ik denk dat ik me er wel thuis zal voelen...
#16 - 13-12-2004, 18:12 uur

Sbull

Ja Jez ik beter gezegd wij hebben al 9 maanden in florida gewoond maar moesten weer weg omdat de law veranderd was, anders waren wij er nu nog steeds geweest.

Maar nog even en we gaan weer terug en dan kan ik weer mijn eigen licenseplate op de auto schroeven.

#17 - 13-12-2004, 23:43 uur

Jez

Oei, da's balen! Maar blijkbaar is het je goed bevallen daar en dat is goed om te horen! Was je er ook voor tijdelijk naartoe gegaan, of was het toen al de bedoeling dat je er voorgoed zou blijven?
#18 - 14-12-2004, 01:00 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Sbull

de bedoeling was om er te blijven.
we hadden alles al huis auto werk belastingnummer rijbewijs etc
Maar als de wet verandert dan is er geen overgangsregeling zo als hier maar gewoon dit is de wet en niet anders.

Maar dit heeft er niet voor gezord dat we niet terug willen, we kunnen beter zeggen liever vandaag terug dan morgen zoveel heimwee heben we.

Ga maar na gisteren 12-12 was het daar 80 gr F. en hier 28 gr.F of te wel +/- 27 gr.C en - 2 gr.C.

Wat wil je nog meer
Met de kerst BBQ in je korte broek hahahahaah
#19 - 14-12-2004, 14:35 uur

eb(Ed)


Ga maar na gisteren 12-12 was het daar 80 gr F. en hier 28 gr.F of te wel +/- 27 gr.C en - 2 gr.C.

Wat wil je nog meer
Met de kerst BBQ in je korte broek hahahahaah

Shit ik zit echt te balen nu.... met griep ..... en een winterjas
Vorig jaar lag ik nog op key biscayne in m'n zwemhosse en inderdaad eind v/d dag BBQ in biscayne park Met ongeveer 20 kilo vlees ( bij de publix gescoord )

O oeps verkeerde topic het gaat over " banen in amerika "
later
#20 - 14-12-2004, 22:07 uur

Jez

Nu zal ik nog harder voor je duimen, Sbull!!
Ik weet zeker dat ze net zolang doorgaan tot jullie nummer aan de beurt is; zo'n ervaren import-Amerikaan laten ze vast niet lopen !
#21 - 15-12-2004, 22:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Sbull

ik hoop het Jez en nogmaals bedankt.
#22 - 19-12-2004, 01:44 uur

NY3083

Als ik de meeste posts lees, lijkt het wel erg makkelijk om daar een baan te vinden, erg leuk trouwens dat mensen die reeds in de VS wonen hier nog steeds contact met elkaar hebben, maar goed lees ik het goed dat ik me eigenlijk drukke rmoete maken om dat papiertje in handen te krijgen dan daar een baan te vinden. Ik spreek 4 talen, mocht dat nog ergens goed voor zijn.

Vince
#23 - 17-01-2005, 22:24 uur

Loek

Ik hoop dat een van die vier talen spaans is.  Dat is naar mijn mening de enige taal die je een streepje voor geeft bij het vinden van een baan.  Verder als je bereid bent alles aan te pakken is het vinden van een baan niet echt moeilijk.  Wil je een goedbetaalde baan, dan zul je wat meer moeite moeten doen...

Loek
#24 - 18-01-2005, 19:10 uur

NY3083

helaas geen Spaans, maar ik zou het wel willen leren.
Voorlopig is het nog niet zo ver.
#25 - 19-01-2005, 22:50 uur

Chiefram

Over banen gesproken... Ik kreeg vanmorgen een telefoontje van het Amerikanse bedrijf dat ik ben aangenomen en dat al na het allereerste gesprek dat ik in Amerika heb gehad bij een bedrijf!

De papieren gaan vandaag de deur uit, dan kan ik het bestuderen en onderteken als ik deze baan aanneem. (Ik neem hem aan, geloof mij maar! LOL!)

Men vond het een pluspunt dat ik Duits spreek/lees omdat het een Duits moederbedrijf heeft waarmee ik heel veel te maken ga krijgen.

Nu moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat dit Amerikaanse bedrijf hetzelfde bedrijf is waarvoor ik ook in Nederland heb gewerkt en alle Duitse kontaktpersonen persoonlijk heel goed ken, haha...

Maar iedergeval, ik ga heel veel meer verdienen dan in Nederland en krijg (omdat de afstanden erg groot zijn) kantoor aan huis. Was in Nederland ook al zo, maar nu zit ik lekker in een land van mijn dromen...

Wat is het winnen van de DV Lottery toch heerlijk! Zeker als het al jaren je jongensdroom is die uit komt!

 ;)
#26 - 21-01-2005, 18:54 uur

Ebelix

Top Chief

Gefeliciteerd met je baan. Het is toch een voordeel dat je taal spreekt en iedereen persoonlijk kent.

Heb je al een aardig optrekje op het oog om te gaan wonen?

Hoe is het eigenlijk met je vrouw? Heeft zij al haar papieren al mogen ontvangen? Is ze nu ook op zoek naar een baan?

Wat een vragen allemaal. Ik ben helemaal niet nieuwsgierig ;D
#27 - 21-01-2005, 19:22 uur
« Laatst bewerkt op: 21-01-2005, 19:23 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Hi Ebelix!

Ja, we hebben al een leuk in een bosrijke omgeving gelegen woning op het oog en als alles meezit krijgen we volgende week al de sleutels (hoop ik)! We zijn wel weer toe aan een eigen woonruimte en onze eigen poes weer om ons heen.

De drukte van twee puberale tienemeisjes (nichtjes) om je heen en een drukke familie wordt ons een beetje te veel, dus ff duimen...  ;D

Met mijn vrouw gaat het goed, we hebben nu allemaal onze eigen Green Card en SSN binnen, dus we kunnen en mogen doen wat we willen doen nu, hihi...

Nee, ze is niet opzoek naar een baan, maar misschien gaat ze wel later iets voor haarzelf beginnen. Ik laat haar maar even lekker aanmodderen, hii
#28 - 21-01-2005, 19:33 uur

Ebelix

Ik heb de foto's van het huis gezien bij het forum over de vliegvelden. Volgens mij klopt dat niet. Heb je een landingsbaan in de tuin?

Ik moet geloof ik toch iets meer ingrijpen als moderator zijnde.  ;D We dwalen altijd maar van die topics af.  ;D

Ik kan me heel goed indenken dat je na 2 maanden toch weer een eigen plek wil hebben waar je alles kan doen en laten wat je wil.

Enig idee wat voor business je vrouw wil gaan beginnen? Het is gelukkig toch goed gekomen met alle papieren.
#29 - 21-01-2005, 19:30 uur
« Laatst bewerkt op: 21-01-2005, 19:33 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Hee Cheif, wat een goed nieuws allemaal, zeg! Maar pas je wel op met al je geluk? Zo maak je ons helemaal jaloers, vooral als wij er eindelijk zitten en alleen maar als pizzakoerier aan de slag kunnen...........
Nee hoor, geintje. Het is jullie van harte gegund!!!
#30 - 21-01-2005, 21:06 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15