Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Banen in Amerika..

Discussie gestart

Jackiebean

Hallo iedereen!

Ik probeer alvast een beetje research te doen naar banen enz, ook al ben ik nog lang niet begonnen met emigreren of iets dergelijks, maar het kan geen kwaad om research te doen, right?
Maar voor degenen die emigreren.. Hoe vinden jullie een baan? Ik zit nu op www.monsterboard.nl te kijken, en ik zie vele leuke vacatures.. Maar hoe doen jullie dat nou? En heeft iemand al ervaring met monsterboard? (bijvoorbeeld solliciteren vanuit NL en dan naar Amerika tijdens het hele immigratieproces?)

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jacqueline
#1 - 10-12-2004, 00:48 uur

Chiefram

Solliciteren vanuit Nederland bij een Amerikaans bedrijf is nagenoeg niet te doen! Men heeft absoluut geen interesse in mensen uit het buitenland die (nog) niet in het bezit zijn van een SSN Card, zeg maar je sofi-nummer...

Ik had dat eerst ook gedaan, maar toen men hoorde dat ik niet in Amerika mocht werken, haakten ze allemaal af. Ze willen geen ge-mekker en toestanden, dat is veel te omslachtig.

Ook ik hem mijn Resume/CV op http://www.monsterboard.com geplaatst, alleen heb daar tot nu toe nog geen enkele reaktie op gehad.

Je moet alleen wel rekening houden met de volgende punten, wil je enigszins kunnen scoren op zo'n site:

A: Laat je Resume/CV door een Amerikaan(se) nakijken en foutloos volgens de Amerikaanse regels opstellen. (Hebben wij ook gedaan).

B: Gebruik een Amerikaans adres, want men heeft echt geen behoefte aan iemand die in Nederland woont of waar dan ook.

C: Je moet ook op monsterboard.com opgeven of je wel gemachtigd bent om in Amerika te mogen werken. Zo niet, dan zal je Resume/CV nooit gelezen worden door een Amerikaanse maatschappij.

Beter is het om hier een lokale krant te kopen, er staan honderen banen in!!! Echt, ik heb het ook gekocht voor de lol gisteren...


#2 - 10-12-2004, 18:11 uur

heivalido

Ik ga gewoon heel brutaal straks alle betoncentrales, koeriersbedrijven etc langs op zoek naar een job, ik probeer het uiteraard eerst nog even bij mijn huidige werkgever. Maar ik heb al begrepen dat ik gewoon weer opnieuw moet solliciteren bij mijn baas.  :'(
#3 - 11-12-2004, 01:02 uur

Chiefram

Ik ga gewoon heel brutaal straks alle betoncentrales, koeriersbedrijven etc langs op zoek naar een job, ik probeer het uiteraard eerst nog even bij mijn huidige werkgever. Maar ik heb al begrepen dat ik gewoon weer opnieuw moet solliciteren bij mijn baas.  :'(

Hier in de Highland Park News zag ik gistsren een advertentie van jouw baas! Hij zoekt 'bijrijders' in de omgeving en ik moest gelijk aan jou denken, ook al zou je liever zelf rijden denk ik, hihi...

Trouwens, je werkgever kom je hier ook 100 keer per dag tegen! Schitterende auto's trouwens.
#4 - 11-12-2004, 01:55 uur

Jackiebean

Ha.. Nou snap ik waarom ze graag willen dat je een beetje geld hebt als je die loterij wint..  :-[
#5 - 11-12-2004, 01:59 uur

Chiefram

Dat is precies de reden! Je moet wat geld achter de hand hebben om je in de eerst komende 3 maanden te kunnen 'bedruipen'... Na die 3 maanden moet wel heel erg gek zijn dat je nog geen werk hebt gevonden lijkt mij. In feite kun je (als je wilt) gelijk al aan de slag. Wij doen het nog een beetje rustig aan, eerst even deze maand uitzingen en genieten van een soort vakantie.  ::) :P :D
#6 - 11-12-2004, 17:01 uur

Jackiebean

Ja joh,
ik werd helemaal gek toen ik op monsterboard.nl keek, volop banen!!! AAH! hahaha..
Woon je nou in Florida, of niet?
#7 - 12-12-2004, 03:03 uur

heivalido

Ik heb afgelopen week op career seeker.com gekeken en dan specifiek in de regio tampa. Werk in overvloed voor een chauffeur maar ook voor anderen bedrijfs sektoren. Ik zal alleen wel een commercial drivers licence moeten halen om te mogen werken als chauffeur. Mijn private licence is niet voldoende om mee te mogen werken.  :'(
#8 - 12-12-2004, 10:57 uur

Chiefram

Ja joh,
ik werd helemaal gek toen ik op monsterboard.nl keek, volop banen!!! AAH! hahaha..
Woon je nou in Florida, of niet?

Nope... Wij wonen in Illinois, ergens ten noorden van Chicago. Wij hebben 35 staten bezocht in de US maar Florida hebben wij nog nooit gedaan. Daar komt in 2005 verandering is, dan gaan we bij 'iemand' daar gezellig op bezoek en mocht het bevallen, dan...  ;) :D
#9 - 12-12-2004, 17:31 uur

eb(Ed)

Chiefram

Maak je borst maar nat.
Ze hebben d'r in florida een gezegde voor (iets met zand tussen je tenen en dan nog meer wilen) maar het klopt......
Als je 1 keer geweest ben blijft de drang om terug te komen.
(wij zijn pas 6 keer geweest waarvan de laatste keer met onze kleine)
Ben benieuw of je hetzelfde zal ervaren......
Heb eventueel gegevens van de dutch club in sofl voor je...
Ken je in de winter ( +/- 80 degrees ) lekker op je gemak oliebollen eten met andere hollanders op een terrasje in Miami of Ft Lauderdale
Echt helemaal top.
 
#10 - 12-12-2004, 21:54 uur

Chiefram

Ik ben inderdaad erg benieuwd hoe Florida ons zal bevallen. Wij hebben het tot nu toe altijd bewust gemeden, omdat wij meer mensen zijn die van The Old West houden, zeg maar woestijn ratjes! LOL!  ;D

Ik zal flink wat zand tussen mijn tenen laten glijden in Florida en er wat van meenemen in mijn schoenen... kijken welk effekt dat op ons heeft, hihi...
#11 - 12-12-2004, 23:36 uur

Jackiebean

Ohh!! Chicago leek mij ook altijd wel wat om te wonen... Niet zo'n grote stad als New York, maar wel een grote stad.. Maar jij woont dus buiten Chicago, you lucky bastard..  :o haha ( ik haalde jou en heivalido en jou door elkaar, vandaar  ;D)
Ik heb zelf niet zoveel met Florida... Ik wou toen ik klein was altijd in Boston wonen (vraag me niet waarom, maar t leek me altijd wat). Nu weet ik het niet meer. Het liefst wil ik bij mn ex in de buurt wonen, maar we hebben voorlopig geen contact meer.. T zou een beetje raar zijn om ineens bij m op de stoep te staan " hello darling!!" hahaha... Ik zie zn reactie al  :o >:( hahaha. Dat is Salt Lake City trouwens.

#12 - 13-12-2004, 02:30 uur

Sbull

Chiefram, geloof me het zand werkt echt.
Mijn vrouw geloofde het ook niet.
Na een week zei ze hier wil ik niet wonen.
Na 2 weken zei ze hier wil ik wel terug komen voor vacantie.
Na 3 weken wilde ze wel overwinteren.
In de 2de vacantie zei ze we moeten toch maar eens kijken om hier te kunnen wonen.

Dus 2 jaar later woonde we daar voor 9 maanden.

Nu zijn we al weer ruim 2 jaar terug maar ons hart is in Florida gebleven dus we hopen dat we voor het interview in mei 2005 moeten komen en dan kunnen we Heivalido en mijn dochter achterna.
#13 - 13-12-2004, 09:15 uur

xerxesc

Ik ben inderdaad erg benieuwd hoe Florida ons zal bevallen. Wij hebben het tot nu toe altijd bewust gemeden, omdat wij meer mensen zijn die van The Old West houden, zeg maar woestijn ratjes! LOL!  ;D

Ik zal flink wat zand tussen mijn tenen laten glijden in Florida en er wat van meenemen in mijn schoenen... kijken welk effekt dat op ons heeft, hihi...


Ben je weleens in NM (New Mexico) geweest, dat is een prachtige, goedkope staat!!!!  sinds je een woestijn rat bent, is dit mischien een heel goede optie...  NM is supermooi en relaxed!!!!
#14 - 13-12-2004, 10:02 uur

Jez


Dus 2 jaar later woonde we daar voor 9 maanden.


Hoi Sbull,

Misschien heb ik iets gemist, maar hoezo heb je al eens 9 maanden in Florida gewoond??
#15 - 13-12-2004, 17:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15