Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Banen in Amerika..

Discussie gestart

ejb

SORRY  VISUAR
Natuurlijk duimen we voor jou.

Was een fout(je) van mij.
Maar toch ook nog wel voor mij hoop ik  :-\ ;) ;D
#61 - 14-02-2005, 22:48 uur



Margo Wening

Uiteraard !  ;D

#62 - 14-02-2005, 23:01 uur

Jez



En over kansen op banen gesproken : weet iemand of dat "alles aanpakken" ook werkt als je boven de 40 bent zoals ondergetekende en echtgenieter ?

Margo

Volgens mij wel, Margo. Ik heb niet het idee dat je in Amerika net zo op leeftijd wordt gediscrimineerd als hier. Een tante van ons is tegen de 70 en werkt bij Penny's (=warenhuis) en de mevrouw op het vliegveld de laatste x was ook niet bepaald meer piep.

Hier is het probleem, dat werkgevers verwachten dat bij een ouder persoon een hoger salaris hoort; ze denken bij voorbaat al dat je, als je boven de 40 bent, vast een hoog salaris wilt. Dit is vaak ook wel zo, want je hebt tenslotte al iets opgebouwd.

Ik denk dat als je in Amerika bereid bent te werken voor welk salaris dan ook, je ook boven de 40 makkelijk werk kunt vinden. Hoop ik, want manlief is 46..............
#63 - 14-02-2005, 23:39 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

Geeft niet sbull! ;) Bedankt voor de support! En jullie natuurlijk ook succes ejb (en iedereen die het verder kan gebruiken ;))

p.s. nog niks gehoord. Geen idee hoe lang je eigenlijk kan verwachten te wachten op een reactie in the states op een sollicitatie... hmmmm, patience Rob... patience...
#64 - 15-02-2005, 21:27 uur
« Laatst bewerkt op: 15-02-2005, 21:28 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

ejb

Ja, geduld, moeilijk is dat vaak hè  ;), maar ja, als het resultaat goed is...
#65 - 15-02-2005, 23:03 uur



Astrid1965

Weet iemand van jullie soms of je, zodra je (getrouwd en wel) in de VS komt, gelijk kunt gaan solliciteren? Ik hoor allerlei nare verhalen dat je de eerste jaren nog niet mag werken. Dat is toch hopelijk niet zo?

#66 - 02-03-2005, 17:01 uur

Chiefram

Als je met een Amerikaan getrouwd bent en naar Amerika verhuist, dan kun je werken de eerstkomende tijd inderdaad wel vergeten.

#67 - 02-03-2005, 17:33 uur

schorpioenvrouw

Citaat
Een tante van ons is tegen de 70 en werkt bij Penny's (=warenhuis) en de mevrouw op het vliegveld de laatste x was ook niet bepaald meer piep.

Dat was dus bijna het eerste wat mij opviel mijn eerste keer dat ik in de VS was. Ik bedoel dat in de VS gemiddeld veel meer oudere mensen werken dan in NL (ouder dan de gepensioneerde leeftijd).
Misschien is het niet altijd werken uit vrije wil, maar is het gewoon een noodzaak!!!!
Ik ken een mevrouw van 82 jaar (je zou het overigens niet zeggen), die ook nog werkt. Ik heb haar gevraagd waarom ze nog werkt. Haar antwoordt was enerzijds omdat ze er nog plezier in heeft en anderzijds omdat het gewoon ook noodzakelijk is en zij zal beslist niet de enige zijn.
#68 - 02-03-2005, 19:14 uur
« Laatst bewerkt op: 02-03-2005, 21:33 uur door schorpioenvrouw »

Chiefram

Dat is wat mij toevallig deze week ook was opgevallen! Ik had het al eerder gemerkt, maar dacht dat het een uitzondering was... tot ik deze week ook een oude man zijn werk zag doen en vroeg waarom hij werkte op die leeftijd. Noodzaak om in zijn dagelijkse behoefte te kunnen voldoen.

Ik schrok daar toch wel een beetje van... Je hoort de laatste jaren van je leven te genieten en te reizen, inplaats van tot aan je dood te werken...

Overigens kreeg die man niet eens salaris. Hij kreeg kommissie als hij iets verkocht en er gaan soms dagen bij dat hij helemaal niets verkoopt! En dan toch ruim 12 uur per dag op zijn benen staan voor nada, niets! Ongelooflijk!
#69 - 02-03-2005, 20:17 uur

schorpioenvrouw

Citaat
Je hoort de laatste jaren van je leven te genieten en te reizen, inplaats van tot aan je dood te werken...

Ik denk daar dus precies hetzelfde over.
Werken voor je geld.......okay.......maar niet tot je, er bij wijze van spreken, bij neervalt........
#70 - 02-03-2005, 21:37 uur

heivalido

Zoals het er nu voor staat heb ik waarschijnlijk een baan als Prepper bij onze vriend. Onze vriend heeft een grote opdracht binnen en het ziet er naar uit dat ik de komende maanden me niet hoef te vervelen.
#71 - 04-03-2005, 10:44 uur

schorpioenvrouw

Misschien een rare vraag...........maar wat doet/is een prepper :-\.
Voor de doorgewinterde VS-gangers/liefhebbers zal dat wel algemeen bekend zijn, maar ik heb geen idee ???
#72 - 04-03-2005, 13:02 uur
« Laatst bewerkt op: 04-03-2005, 13:07 uur door schorpioenvrouw »

heivalido

Hihihihhihih, Er zijn waarschijnlijk niet veel mensen die het weten hoor. Een prepper doet het voorbereidende werk voor een schilder, dus gaatjes vullen, naden kitten en houtwerk schuren zodat de schilder gewoon gelijk kan beginnen met het kleurtje erop smeren :D Zwaar werk, eentonig ook vaak maar who cares, a job is a job ;D
#73 - 05-03-2005, 20:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15