Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

bedrijf starten

Discussie gestart

hollandranch

Hoi dames, 19 juni zitten wij op de Ambassade, dus het loopt bij ons eigenlijk op schema, vertrek staat gepland op oktober/november 2006-05  groet Hans
#76 - 29-05-2006, 23:33 uur

petratimmer

Ik mag toch echt hopen dat wij eerder weg zijn. Ik heb nog steeds hoop dat wij nog een stukje zomer mee kunnen pakken. Ik ben die vakantie woning waar ik nu al een half jaar in woon spuugzat. En nog belangrijker ik wil mijn meiden in sept daar op school hebben als het even kan. Ik heb nog steeds goede hoop dat dit gaat lukken.....gr Petra
#77 - 29-05-2006, 23:57 uur

hollandranch

Hoi, ken het gevoel van die vakantiewoning, wonen nu ook al weer 2 maanden in een uit de kluiten gewassen caravan   :(   Onze planning is gebaseerd op de 4 maanden tussen de visumaanvraag en het eventueel verkrijgen en wij willen ook eigenlijk na de zomer beginnen, de zomers zijn nogal heet in Texas.  Inmiddels is ook ons huis in Texas verhuurd, dus we kunnen er toch niet in en dat maakt het wachten makkelijker. Maar kan me goed jouw situatie voorstellen.
#78 - 30-05-2006, 08:12 uur

Ingetje

Hoi Hans!

Leuk om te horen dat jullie een eerste afspraak hebben bij de ambassade, gaan jullie zelf hiernaartoe? Bij ons doet onze advocaat dit.
Aanstande dinsdag moeten wij ook rond zijn met onze papiermolen, dan hebben wij weer een afspraak bij onze advocaat die dan daarop een afspraak bij de ambassade regelt voor een eerste afspraak om onze aanvraag te bekijken.
Hopelijk zitten we dus met zen allen tegen oktober in Amerika!

Succes!
Inge
#79 - 01-06-2006, 18:14 uur

hollandranch

We gaan zelf naar de Ambassade, lijkt mij ook beter. Lijkt me erg leuk als over een maand of 4, jij, Petra en wij, elkaar kunnen feliciteren en de volgende berichten vanuit ons nieuwe bestaan kunnen versturen.  Misschien zijn er nog anderen bezig met het E2 visum, geld natuurlijk ook voor hen  2006-05

#80 - 01-06-2006, 18:52 uur

petratimmer

Ik wil niet vreselijk ongeduldig klinken (al ben ik dat wel) maar ik hoop toch echt niet dat het nog 4 maanden duurt. Voorlopig zit er nog weinig schot in.

Alleen... dat ik hier in nederland van het vakantie park af moet met een dwangsom van 1500 euri's per week over 4 weken. Ik woon namelijk op een vakantie park en bij ned wet is het verboden om permanent op een vakantie park te wonen. Ja dat lees je goed " tijdelijk permanent" noemen ze dat.En dan te bedenken dat wij onze de gemeente hebben geholpen door hier te gaan wonen en dus snel onze zaak konden overdragen, omdat het pand van onze zaak is omgebouwd tot een dorpservice punt... De gemeente kon dan snel met de verbouwing beginnen en dat was goed voor ons dorp... En O wat waren wij fijne mensen dat wij meewerkten aan een snelle overdracht..

En nu???

Ik mocht al blij zijn dat ik nog geen paar weken mocht blijven zitten zodat ik de tijd genoeg had om mijn vertrek naar de VS te regelen.....er lag een heeelee vervelende opmerking voor in mijn mond...

Ik heb mij nog nooit zo onwelkom gevoeld in mijn eigen land en ik zal van mijn leven nog eens een gemeente tegemoed komen...NIET DUS... Ik sta zelfs niet eens op dit adres ingeschreven. En ik dacht ach dan regelen we toch een adres waar ik " echt huur betaal en dan geef ik bij de gemeente aan dat ik dit als vakantie chalet gebruik.

MIS....Als ik over 4 weken aangetroffen wordt overnachtend op dit park heb ik 1500 euri's boete te pakken...ONGELOOFLIJK hoe een land met zijn eigen inwoners omgaat. Ik heb er geen woorden voor....Ik voel me verjaagd in mijn eigen land..Ik moet dus met mijn man en 2 kids gewoon mijn biezen pakken en voor ..??.. weken nog even ergens anders gaan wonen...

Je begrijpt het kan mij niet snel genoeg gaan..En ik ga met nog veeeel meer plezier hier weg..

Petra
#81 - 18-06-2006, 23:39 uur

hollandranch

Vroeger stond ons landje bekend om zijn gastvriendelijkheid maar dat is allang niet meer. Het is hier zo als je meewerkt ben je alles, hebben ze je niet meer nodig dan wegwezen. Bij mijn laatste baas waar ik 8 jaar gewerkt hebt moest ik onder drang mijn ontslagbrief tekenen anders deden ze aangifte bij de politie en ik kan natuurlijk geen strafblad gebruiken gezien mijn visumaanvraag!!!!!! Ik had de eventuele strafzaak makkelijk gewonnen, maar ga natuurlijk geen risico's nemen.... Wij zitten nu ook op een vakantiepark dus kan ook ons gaan gebeuren, zo me niets verbazen. Succes Petra, leef met je mee, Hans
#82 - 19-06-2006, 05:52 uur

Ingetje

Hoi,

Hans, ik wou jullie nog even succes wensen voor morgen, het is toch wel een grote stap!

Wij zitten natuurlijk weer iets achter op schema, alles wat zowat mis kan gaan gaat ook mis....onze advocaat wil echt elk formulier hebben dat die kan hebben en doet niks voor het helemaal rond is...we hopen nu dat een dezer dagen het Certificate of Existence op zijn fax ligt zodat hij een afspraak kan maken met de ambassade....Eindelijk! jaja, wij willen ook dat het snel gaat natuurlijk! Wij willen 1 oktober openen.

Petra, is jouw aanvraag al officieel ingediend? en waar? Wat lullig zeg van jouw gemeente....kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk weg wil!
#83 - 19-06-2006, 09:27 uur

hollandranch

Bedankt voor de succeswensen, echter we komen net terug van de Ambassade  2006-05  De aanvraag ligt nu in Amsterdam en kan "Up to 3 months" duren. Wij gaan uit van langer, maar als we het visum eerder krijgen hoor je ons niet klagen  2006-10 De aanvraag stelt eiegnlijk niets voor, langs een paar loketjes en vooral wachten, er worden geen verdere vragen gesteld daarnaast laat je 170 euro achter voor 2 personen en de bekende wijsvingerafdrukken die je ook op een Amerikaans vliegveld moet doen.

Maar we zijn weer een "grote' stap verder.  nlvlag
#84 - 19-06-2006, 11:15 uur

Jez

Jeetje wat vervelend, Petra! Ik kan me voorstellen dat je straks, als het eenmaal zo ver is, blij bent dat je hier weg kunt!
Ik weet niet waar je woont, maar is anders een vakantiepark in België nog een optie voor jullie? Of gewoon in een andere
plaats dan waar je nu zit? Succes ermee in elk geval!

Groetjes, Jez
#85 - 19-06-2006, 22:03 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

petratimmer

Ik heb inmiddels al andere woonruimte gevonden. Wij hebben hier in dorp een cafe gehad en in zo'n klein dorp kent iedereen elkaar. Ons gedwongen vertrek hier van het park ging met de tam tam als een lopend vuurtje. Daardoor hebben we al een huis gevonden dat wij kunnne huren met meubels en al.
Maar mijn woede is er nog niet minder om.
petra
#86 - 19-06-2006, 22:51 uur

texas freak

Peet,
Hou nog eventjes vol, de verhuizing is het wel waard, bedenk maar ,nog effies en dan zit je daar lekker!!
In de heerlijke Adirondacls!!
groetjes, Mar
#87 - 20-06-2006, 01:37 uur

Dusza

Leuk is iets anders, zeker wanneer je een gezin hebt is verhuizen waarschijnlijk niet je favoriete tijdsbesteding op dit moment.
Maar gelukkig zie je toch dat je, ondanks het feit dat je je banden ginder door gaat knippen, toch nog op mensen kan rekenen die je steunen!
Trouwens, een Amerika-pionier krijg je niet zo snel klein!  ;)  cheer
#88 - 20-06-2006, 07:44 uur

petratimmer

Mij klein krijgen??? Geen haar op mijn hoofd. Ik ben alleen maar meer overtuigd geraakt dat ik hier zo snel mogelijk weg moet.  ;)

Maar goed we blijven lachen en vooral geduld hebben want die visa schiet ook niet erg op. Ja inderdaad Mar de Adirondacks wacht.
gr petra
#89 - 21-06-2006, 19:33 uur

hollandranch

Denk dat als iemand alles laat vallen en een compleet nieuw leven begint eigenlijk niet klein te krijgen is, met zo'n instelling vind je altijd weer een nieuwe weg naar je geluk. 2006-01
#90 - 22-06-2006, 13:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15