Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

bedrijf starten

Discussie gestart

petratimmer

Beste mensen, ik zwerf nu toch al een poosje rond op dit forum. Wat mij opvalt is dat er blijkbaar weinig mensen een eigen bedrijf beginnen in de USA. Wij zijn bezig een bedrijf te kopen daar en wij gaan voor een E2 visa. Zijn er nu echt zoweinig mensen die dit doen? Ik ben erg benieuwd naar mensen die mij voor zijn gegaan en hoe ze dit ervaren hebben. ik zou bijna denken dat er meer mensen de lotery winnen dan een E2 aanvragen of heb ik dat mis?
#1 - 09-11-2005, 00:45 uur

FreezeM

Er is dan ook wel wat lef en geld voor nodig om een bedrijf te starten, helemaal in een ander land. Maar je bent vast niet de enige.
#2 - 09-11-2005, 08:26 uur

Jez

Toen wij destijds naar mogelijkheden keken om te emigreren, kwam deze optie natuurlijk ook voorbij. Maar die hebben we meteen van de hand gewezen, inderdaad vanwege het geld wat ervoor nodig is. Het lijkt me nogal duur?
#3 - 09-11-2005, 11:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

nancyw

Hoi Petra ,  ook wij zijn daar serieus over aan het nadenken
aangezien dat toch een van de weinige manieren is om te emigreren.
Wij hebben hier ook een eigen bedrijf ,maar het is echt een ander verhaal om in de US een bedrijf te beginnen.
er is een actieve deelnemer op dit forum die je waarschijnlijk kan helpen je kan even kijken op www.pbbi.nl
Hou je ons op de hoogte ? , wij gaan ons daar waarschijnlijk
volgend jaar mee bezig houden .      
grt nancy
#4 - 10-11-2005, 09:26 uur

petratimmer

Hoi nancyw
pbbi kennen wij al. Wij werken met hen samen. zij helpen ons bij het hele project. Wij waren zelf begonnen met zoeken. En hadden dit bedrijf waar wij nu mee bezig zijn al gevonden, toen wij met hen in contact kwamen. Eerst moesten wij ons eigen bedrijf hier verkopen en hier hadden wij minstens 1 jaar voor uitgetrokken. Tot onze grote verbazing was dit in 3 mnd verkocht en nu kunnen wij dus echt beginnen. Afgelopen jaar zijn wij 4x naar de states geweest om daar naar bedrijven te kijken en informatie te verzamelen. Gelukkig hebben wij familie daar die ook een eigen bedrijf hebben en ons dus van veel belangrijke info konden en kunnen voorzien.
Ook pbbi heeft al veel opgehelderd. Toch valt het (tot nog toe ) wel mee hoor dat het anders is daar dan hier een bedrijf runnen. Er zijn uiteraard veel verschillen maar tot nog toe weinig waar wij van geschrokken zijn. Zeker op het gebied van administratie..
En ja inderdaad moet je wel geld hebben, maar wat als je de loterij wint, ook dan kun je niet zonder een flinke buffer. Het is ook weer niet zo dat je miljoenen op de plank moet hebben liggen. (hebben wij ook niet hoor).
Wat voor bedrijf hebben jullie nu?

gr petra
#5 - 11-11-2005, 22:37 uur

nancyw

He petra , mijn man zit in de ontroerendgoed en ik werk
als free-lancer.
in feb. gaan we weer naar florida om wat mensen te ontmoeten en wat afspraken na te gaan. we hebben
denk ik een goede advocaat gevonden die ons gaat
helpen /adviseren.
Maar  eigenlijk hoop ik dat we lotery winnen dat zou het
een stuk makkelijker maken qwa visa , we zullen zien.....
wat voor berdijf hebben jullie en waar in nederland ?
grt nancy
#6 - 23-11-2005, 13:16 uur

petratimmer

nancyw,
Wij hebben nu nog een cafe cafetaria zaal, maar over 11 dagen niet meer.  Ons bedrijf ligt in noorden van Limburg tegen de duitse grens aan. Zit jouw man in ned in onroerend goed of in de usa?
Het vinden van betrouwbare mensen in usa vind ik best moeilijk. Gelukkig hebben wij familie waar we veel steun aan hebben. Hier in ned worden wij geholpen door pbbi. Zij regelen de gehele visa procedure en helpen bij de aankoop van een bedrijf daar met alles wat daar bij komt kijken.
Voorlopig gan ik vanaf 6 dec weer fulltime werken om de tijd dat we hier nog zijn te overbruggen. Ik werk nu al 3 dagen in de week erbij bij een grote amerikaanse fastfoodketen. Daar kan ga straks fulltime werken tot..... Wij rekenen op de zomervakantie. het schijnt op moment al zeker 6 mnd te duren die gehele visa procedure.. aan de ene kant best lang maar aan de andere kant heeft het wel eht voordeel dat mijn dochter beide hun schooljaar hier kunnen afmaken.
Eigenlijk mogen we nog niet klagen want onze zaak was in 3 mnd verkocht, terwijl wij toch minstens op een jaar hadden gerekend. Maar al met al wordt het nu toch wel spannend hoor. zeker nu je hier de laatste dagen hebt. Volgende week vrijdag worden de meubels etc al opgehaald door het verhuisbedrijf dat ons naar de states gaat verhuizen.
gr petra
#7 - 23-11-2005, 22:25 uur

nancyw

petra,
voor dat je het weet zit je er , waar gaan jullie naar toe in de US? en gaan jullie daar ook in de horeca ?
mijn man doet op dit moment ontroerend goed in NL ,maar
wil in de toekomst ook in de US zich daar mee bezig houden in feb. gaan we eens om de tafel  zitten  met wat mensen in fort lauderdale om te kijken wat er op het moment gebeurt daar qwa zaken.
jullie zijn al een stap veder  , wat ik echt tof vind want er zijn uiteindelijk maar weinig mensen die het echt doen.
het is altijd fijn om wat evaringen uit te wissen ,maar
waarom worden jullie spullen nu al verhuist ? jullie gaan toch pas over 6 maanden ongeveer ?  grt nancy
#8 - 24-11-2005, 13:25 uur

petratimmer

Hoi Nancyw, Wij zijn bezig een motel te kopen in Warrensburg NY. Dat ligt ongeveer 400 km boven de stad NY in de adirondack. We zijn er al een hele tijd mee bezig, al ruim een jaar. In het begin alleen nog maar zoeken naar een bedrijf en in april ben ik er heen geweest om bij diverse bedrijven te kijken. Deze die wij nu op het oog hebben had onze voorkeur en wij zijn er van het begin al aan helemaal weg van geweest. Maar ja we hadden hier nog een bedrijf en dat moest eerst verkocht worden. In juni zijn wij beiden er heen geweest om zeker van onze zaak te zijn. Bij thuiskomst hebben wij in juli ons bedrijf te koop gezet met de veronderstelling dat dat best een jaar kon duren. Zoals je weet zstaan mensen hier nu niet te trappelen om een horecazaak te beginnen. In september zijn wij weer geweest samen met onze 2 dochters. Tevens om ook vakantie te houden bij onze familie, die vlak bij Albany NY wonen. Tot onze schik werd in de week dat wij in de US waren onze zaak al verkocht. En dan gaat het ineens wel erg snel hoor. Onze meubels gaan nog niet naar de US, maar gaan eerst in opslag omdat wij hier 5 dec uit moeten en wij tijdelijk in een vakantiehuisje hier in het dorp gaan wonen. Op het moment dat de visa in handen hebben kunnen wij de  inboedel laten verschepen.  Nu is het eerst zaak om zo snel mogelijk een financiering rond te krijgen. en de visa in handen te krijgen.  Ik vermoed dat dat nog wel wat maanden in beslag gaat nemen. Maar goed het voordeel is dan wel weer dat onze dochters het schooljaar hier kunnen afmaken. Wij rekenen een beetje op juli komend jaar. In de tusssen tijd ga ik gewoon weer werken en blijft mijn man bij de kinderen. ik kan namelijk mijn "oude"baan terug krijgen. Zodat wij het komend half jaar niet van ons spaargeld hoeven in te teren. http://www.warrensburgmotel.com/todo.html
Dit is een side van het motel dat wij proberen te kopen.  
Ik kan inderdaad maar weinig mensen vinden die mij voor zijn gegaan. Raar eigenlijk want volgens denkt iedereen dat je schatrijk moet zijn  om dat te doen, Maar als je de loterij wint dan heb je toch ook een mooie cent achter de hand nodig, want je moet een huis, je hebt geen werk en je moet toch leve, je moet verjuizen en ik weet inmiddels wat dat kost...
Willen jullie daar ook iets in onroerend goed gaan doen en hebben jullie kinderen??
gr petra
#9 - 25-11-2005, 14:40 uur

Jez

Dat motel ziet er goed uit, Petra! Vooral die bankjes voor de kamers maken het helemaal af! Ik weet het al; als we weer naar de Adirondacks gaan (wat we zeker willen) komen we bij jou slapen!
#10 - 25-11-2005, 14:45 uur
« Laatst bewerkt op: 25-11-2005, 14:45 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

petratimmer

Hou ik je aan Jez
gr petra
#11 - 25-11-2005, 15:15 uur

nancyw

hoi petra,
het motel ziet er  erg leuk uit zeg ! wat fijn die ruimte  erom heen en lekker rustig .wel wat ander dan hier in NL, ook een belangrijke reden om te vertrekken voor ons  .
wij houden iets meer van het mooie weer vandaar florida.
we hebben een zoon van 3 ,maar we willen voor zijn 6e in de US zijn dan kan hij meteen naar de lagere school daar , dus we hebben nog even de tijd...
we hebben een school gevonden hier die meteen vanaf groep 1 engelse les  geeft  zeer makelijk , dan kan hij zich makkelijker aanpassen daar qwa taal.
mijn man wil zich orienteren in onroerend goed in florida en in feb gaan we erheen om te kijken wat  er allemaal bij komt kijken  2 jaar geleden zijn we al 2 maanden geweest en het is ons goed bevallen .
kan je me op de hoogte houden omtrent het verloop van de visum ?
daar hebben we ons nog niet echt op verdiept en het is altijd handig om alvast wat info te hebben daarover.
ik had begrepen dat je een vergunnong krijgt voor 5 jaar en die 3 keer moet verlengen voordat je een definitieve greencard krijgt heb jij dat toevallig ook gehoord ?
grt nancy
#12 - 29-11-2005, 13:39 uur

ejb

Ook mijn gedachten gaan steeds meer richting het kopen van een bedrijf in de USA. Waarschijnlijk willen we wel eerst nog even deze Lottery afwachten. Toch heb ik vast een vraagje. Mag je ook een franchise 'filiaal' van een business kopen als buitenlander om in aanmerking te komen voor een visum?
#13 - 07-12-2005, 18:38 uur



PBBI

Het maakt niet uit of het een franchise is of niet, als de cijfers maar goed zijn, de investering voldoende en je werk verschaft aan een aantal Amerikanen.
#14 - 08-12-2005, 23:38 uur

ejb

PBBI, bedankt voor je antwoord! Dat biedt nog wat meer mogelijkheden.
#15 - 09-12-2005, 01:12 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15