Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

bedrijf starten

Discussie gestart

bgroeneveld

Gefeliciteerd. En niet om een domper op de hele zaak te zetten: hebben jullie nagekeken/na laten kijken of buitenlanders in Texas wel grond mogen kopen? In een aantal staten (waaronder Minnesota, waar ik woon, vandaar dat ik dat weet) zijn in de jaren 70 wetten aangenomen om buitenlanders grondbezit te ontzeggen. Was als gevolg van de grote aankopen van Japanners (onder meer Rockefeller Center in New York). Slaat natuurlijk nergens op (ze nemen Rockefeller Center mee naar downtown Tokyo?), maar het was wel zo.

Een paar Nederlandse melkboeren hebben onwetend grond gekocht in Minnesota (zelfs de bank wist niet van de wet) en moesten speciale dispensatie krijgen. Ze hebben nu de wet veranderd en je mag maximaal 1500 acres607 ha. kopen als buitenlander.

Nakijken wat de regels zijn zal nooit kwaad kunnen.

#31 - 25-02-2006, 21:32 uur

Chiefram

Precies waar vrienden van ons (Nederlanders) ook de boot mee zijn ingegaan. Die hebben stukken grond gekocht (werd verkocht als bouwgrond) in Indonesie. Okay, heeft niets met Amerika te doen, maar toen ze terug kwamen in Nederland, bleek dat deze grond niet eens verkocht had mogen worden en al helemaal niet als bouwgrond.

Ze zijn hun geld kwijt en dachten daar voor weinig hun droomhuis te kunnen gaan bouwen. Nu hebben ze alleen nog maar een aantal foto's met het schitterende uitzicht over de bergen, genomen vanaf hun 'plekje' dat nooit hun plekje zal zijn.

 :( :o ???
#32 - 25-02-2006, 22:55 uur

hollandranch

Alvast wat foto's http://www.hollandranch.com/februari2006/index.htm

wat betreft de regels omtrent grond kopen???? we hebben een huis gekocht met grond, dus lijkt mij totaal geen probleem, vooral niet in Texas. We hebben de zegen van de directeur van de bank en hoeveel buitenlanders hebben wel niet vakantiehuizen in Amerika of beginnen bedrijven in Amerika. Lijkt me dat iedereen die een bedrijf wil starten het gelijk kan opgeven met zulke vage berichten.
#33 - 26-02-2006, 11:13 uur

Kasj

van harte gefeliciteerd hollandranch ..

weer iemand die naar The States vertrekt.. ik vind het fantastisch.
 2006-02 2006-02
#34 - 26-02-2006, 12:54 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

petratimmer

He Hans gefeliciteerd, Blijkbaar gaat het bij jullie sneller dan bij ons. Wij zijn al 2 jaar bezig om iets geschiks te vinden.

Je vertelt dat je een ranch hebt gekocht en daar wil je die mobiele homes op zetten?

hou me op de hoogte ik ben erg benieuwd.

Heb je toevallig al foto's op je web staan?
gr petra
#35 - 26-02-2006, 13:24 uur

hollandranch

http://www.hollandranch.com/februari2006/index.htm

op bovenstaand adres staan de eerste foto's. We maken een gedeelte RV-hookups, plaatsen een aantal cabins en een aantal airstream caravans. We beginnen denk ik met de hookups, minste werk en laten een timmerman cabins bouwen. We hebben al een aantal airstreams op het oog maar daar moeten we helaas nog wachten tot we het visum hebben.

#36 - 26-02-2006, 13:27 uur

PBBI

Citaat
we hebben een huis gekocht met grond,
Citaat
Lijkt me dat iedereen die een bedrijf wil starten het gelijk kan opgeven met zulke vage berichten.
We hebben deze discussie al gevoerd en ik hoop van harte dat jullie een visum krijgen maar een huis met grond kopen is nu niet meteen gelijk aan het starten van een bedrijf. En de bankdirecteur kan wel heel aardig zijn maar die staat helemaal buiten het visum gebeuren en het visum is essentieel in het verhaal. Het is het consulaat dat aan de hand van je verhaal en je investering een visum gaat verstrekken en als ze bijv. je huis en grond zien als vakantieverblijf i.p.v. een investering in een bedrijf dan kun je het schudden.

Overigens zijn alle Amerikanen heel aardig en je krijgt van ze allemaal hun zegen maar dit , het 'No Problem' verandert nog wel eens als je ze werkelijk nodig hebt. In geval van de bankdirecteur bijv. geld voor het bedrijf zonder onroerend goed als onderpand.
#37 - 26-02-2006, 13:33 uur

hollandranch

Hoi Hans, jij weet vanwege onze telefoongesprekken precies waar we mee bezig zijn en we hebben een zeer goed ondernemingsplan wat gesteund wordt door de plaatselijke autoriteiten (schriftelijk).  Mijn reactie was op een voorafgaand bericht over Minnesota en Indonesia en hoe het vroeger was. Ik vond dat mensen niet voorbeelden van vroeger en over andere landen moeten schrijven maar alleen echt goede tips en feiten moeten schrijven. Mensen zoals wij worden hierdoor alleen maar onzeker gemaakt. Wij proberen alle eventuele bottlenecks te voorkomen en waarderen alle hulp van anderen, maar nogmaals, dingen roepen wat eventueel fout kan gaan in een andere staat of land in een vorige eeuw, daar hebben we weinig aan.
#38 - 26-02-2006, 13:48 uur

PBBI

Hallo andere Hans,
Je hebt daar gelijk is, maar dat is ook inherent aan het hele forum gebeuren, opmerkingen die geheel of gedeeltelijk naast de waarheid / werkelijkheid zitten. Hoe vaak lees ik niet dat je voor een investerings visum $500.000 of $1.000.000 nodig hebt. Dit is wel waar, maar het is een ander soort visum dan waar wij nu over spreken en brengt mensen op een dwaalspoor.
Op een forum zoals hier willen ze je zo goed als mogelijk helpen en geven dan adviezen die soms niet in je straatje passen, of die je niet wilt horen. (Het 'je' is niet persoonlijk maar algemeen bedoeld)

Persoonlijk had ik het niet zo gedaan, maar dat weet je. Je zult geen buil vallen als het visum afgewezen wordt, de grond zal zijn waarde wel houden en die kun je altijd weer verkopen. Maar als het visum afgewezen wordt dan kun je niet verder omdat een deel van je investeringsbedrag in de grond vast zit en je moet dan eerst weer de property zien te verkopen voor je verder kunt. Je bent dan als het meezit 1 1/2 jaar, als het tegenzit 2 of 3 jaar (of meer) verder.
(een visum aanvraag duurt momenteel al minimaal 6 maand) Als je voldoende geld hebt dan is dat natuurlijk geen probleem, dan ga je gewoon meteen verder na afwijzing van het visum en neem je gewoon de tijd om de grond te verkopen.

Laten we dus hopen dat degene op het consullaat die jullie aanvraag moet beoordelen er net zoveel in ziet als jullie, dan komt alles goed. 8) Ik help duimen.
#39 - 26-02-2006, 14:11 uur
« Laatst bewerkt op: 26-02-2006, 14:15 uur door PBBI »

bgroeneveld

Zoals PBBI al aangaf: ik wil niemand ontraden om naar de VS te verhuizen. Maar let wel even op dat er de nodige dingen mis kunnen gaan. Mijn voorbeeld uit Minnesota (buitenlanders mogen geen grond kopen) is echt gebeurd en was bedoeld als één van die waarschuwingen. Maar ja, als je alles zelf zo goed weet ....
#40 - 26-02-2006, 16:31 uur

houston

Hallo   Holland ranch      we worden een beetje buren van elkaar   ik woon in houston
veel succes hoor  met je bedrijf en je visum
#41 - 27-02-2006, 02:11 uur

hollandranch

leuk, kom wel langs als de sugar op is 2006-20
#42 - 27-02-2006, 08:48 uur

houston

als jij nou de suiker meeneemt   zorg ik voor koffie en appeltaart    haha
#43 - 27-02-2006, 13:18 uur

hollandranch

als jij nou de suiker meeneemt   zorg ik voor koffie en appeltaart    haha

Kijk, zelf de Nederlanders in Texas zijn aardig en gul  :P  als je maar Nederlandse koffie hebt, die standaard Amerikaanse koffie blijft slootwater, daarintegen de French Vanillia bij een tankstation is weer echt super 2006-05
#44 - 27-02-2006, 18:36 uur

houston

ik heb een kleine voorraad douwe egberts koffie    alleen  voor hele speciale gelegenheden
zoals jullie koffie komen drinken  haha

als mijn familie overkomt  is er steevast 1 koffer met levensmiddelen

we hebben hier vlakbij een hollands winkeltje   maar uiteraard  heel erg prijzig
maar dat mag de pret niet drukken  als je heel erg zin in stroopwafels of kriketten krijg  zijn ze er
#45 - 27-02-2006, 18:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15