Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

bedrijf starten

Discussie gestart

petratimmer

Even een update in onze plannen. Na 7 mnd gewoont te hebben in een chalet moesten wij per 1 aug van de camping af omdat je daar niet "permanent" mag wonen. De gemeente kent onze situaties maar daar hebben ze geen boodschap aan. Dus moesten wij maar weer verhuizen. We worden er bijna goed in.

Gelukkig konden wij van een goede kennis een gemeubileerde woning huren. Ik heb nu de duitse grens tegen mijn achtertuin aan. Mobiel internet is een drama  net als mobiele telefoons. Iedere keer nemen de duitse netwerken het over of ordt de verbinding spontaan verbroken. TV heb ik ned 2 en 3 met een spriet attenne op de tv. De schotel die hier hangt kan alleen duits ontvangen. Maar het is een normaal huis met alle gemakken van dien.

Hopelijk schieten ze bij het consulaat een beetje op want over 2 weken beginnen hier de scholen weer. Mijn oudste dochter zit op de middelbare school en ze kan alleen hier beginnen als ze de boeken heeft. Kosten 480 euro. Ik weet op dit moment niet wat ik hier mee aan moet. Thuis houden of niet...

Ook voor onze kinderen duurt het nu te lang. Ik spring z'on gigantische gat in de lucht als ik die visum in handen heb dat wil je niet weten.

Hopen dat ze een beetje opschieten....
#91 - 31-07-2006, 22:40 uur

hollandranch

Hoi, weet niet of het enig nut heeft om wat druk op de Ambassade te zetten, maar misschien proberen. Ons leuke bungalowtje is nu uit te houden, naar weken van 35 graden binnen. Maar we zitten hier nog de komende 3 maanden. Het is nu 6 weken geleden dat we onze visumaanvraag hebben ingeleverd, dus wordt spannend. Succes, en betreft de kids, denk niet dat ze een langere vakantie erg vinden en straks hebben ze in jullie Motel het hele jaar een beetje vakantiegevoel  2006-05
#92 - 31-07-2006, 22:54 uur

Dusza

Petra, ik neem aan dat je kind schoolplichtig is, dus kan je ze dan wel thuis houden? Moet je, om in orde te blijven, dan geen officiële aanvraag doen voor 'thuisonderwijs'? Je kan dan eventueel al contact opnemen met de school in Amerika, en hen vragen om je de boeken op te sturen, en dan kan je die leerstof al beginnen doornemen?
(dat is in ieder geval het scenario dat wij uitgezet hebben indien we onze datum van vertrek definitief te horen krijgen. Maar België heeft LEERplicht, geen schoolplicht, dus hier is het makkelijker om thuisonderwijs te gaan geven. Ik mag dan zelfs gewoon het Amerikaanse curriculum onderwijzen aan mijn zoon, "zo lang hij maar onderwijs krijgt en zich persoonlijk kan ontwikkelen" is het ok)
#93 - 31-07-2006, 23:15 uur

petratimmer

ja Dusza mijn dochter is leerplichti en het mag inderdaad niet. Maar om nu die boeken te kopen vind ik ook weer zonde. Ben trouwens al te laat met de boeken bestellen. Dat moest al voor half juli... Ik ben nu aan het uitzoeken hoe dat in Ned zit met schoolplicht. Die tip voor die Amerikaanse school is wel een goede. Alleen krijg ik hier bij de gemeente geen info los want dat hebben ze nog nooit bij de hand gehad.

Ik las net dat onze Belgische bondgenoot Ingetje in 1 week de visum heeft gekregen. Wij zijn 3 weken geleden geweest op consulaat en Holland ranch al 6 week geleden. Blijkbaar zijn ze in Belgie veel sneller dan hier. Maar het geeft wel wat hoop dat ze hier wellicht ook een beetje opschieten...
#94 - 01-08-2006, 22:06 uur

Dusza

Petra, kan je eventueel geen contact opnemen met het Ministerie van Onderwijs zelf?
Ik heb ondertussen via een vriend een mailtje gestuurd naar een Nederlandse kennis van hem waarvan ik denk dat ze jullie wegwijs zou kunnen maken in de Nederlandse wetgeving, maar blijkbaar is zij 2 weken op vakantie, dus eerder dan dat zal ik zeker geen antwoord krijgen...
Als je wilt, kan je me er dan over twee weken nog eens even aan herinneren? (want voor dergelijke zaken is mijn hoofd een zeef)
#95 - 01-08-2006, 22:46 uur

petratimmer

Ik heb het min van onderwijs via de mail gevraagt, maar ik kreeg een automatische reaktie terug dat ik binnen 6 weken antwoord krijg. Ja dat lees je goed. Binnen 6 week al, daar heb ik wat aan. Maar ik zal je zeker even herinneren Dank je Dusza.
#96 - 03-08-2006, 21:34 uur

hollandranch

Ja, de Nederlandse ambtelijke molen loopt weer soepel, maar die mensen hebben het ook enorm druk met ...............   ny-angry   Good Luck.
#97 - 04-08-2006, 09:00 uur

kibri(natalie)

laat die malle molen maar draaien,dan zijn er weer een paar mensen gelukkig :),ik duim voor jullie ;)
#98 - 04-08-2006, 11:53 uur
Groetjes natalie

hollandranch

Thanx, we kunnen alle hulp gebruiken  2006-05
#99 - 06-08-2006, 09:15 uur

Ghate

Hello,

Mijn naam is Ghate. Ik ben opzoek naar mensen die net zoals ik graag willen ondernemen in amerika of dat al doen. IK ben eerlijk gezegd nog niet zo goed ingelezen. En ben slechts aan het orienteren wat dit allemaal met zich mee brengt.

Hebben jullie nog tips?

Hartelijke groet,

Ghaty
#100 - 04-06-2009, 19:18 uur

hollandranch

Hello,

Mijn naam is Ghate. Ik ben opzoek naar mensen die net zoals ik graag willen ondernemen in amerika of dat al doen. IK ben eerlijk gezegd nog niet zo goed ingelezen. En ben slechts aan het orienteren wat dit allemaal met zich mee brengt.

Hebben jullie nog tips?

Hartelijke groet,

Ghaty

Wat ben je van plan te gaan doen?
#101 - 04-06-2009, 19:29 uur

ned in MO

Als je nederlander bent en in nederland woont en wilt gaan ondernemen in Amerika komt daar heel veel bij kijken.
Of woon je al in de USA?
#102 - 06-06-2009, 06:42 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Johnnyboy

Hallo mis ik iets?

Zit met heel veel interesse alle bladzijdes te lezen over de avonturen van Petra en Hollandranch en Ingetje.
Nu gingen de posts ineens van 08-06 naar 07-09.

Hoe is het nu met Petra, Hollandranch en Ingetje?
Ben daar heel erg nieuwsgierig naar, leefde zeer met hun mee.

Wie o wie?
#103 - 13-07-2009, 22:21 uur

hollandranch

Hallo mis ik iets?

Zit met heel veel interesse alle bladzijdes te lezen over de avonturen van Petra en Hollandranch en Ingetje.
Nu gingen de posts ineens van 08-06 naar 07-09.

Hoe is het nu met Petra, Hollandranch en Ingetje?
Ben daar heel erg nieuwsgierig naar, leefde zeer met hun mee.

Wie o wie?


Wij zijn er nog zie  http://hollandranch.blogspot.com/  Petra in Oneonta is ook erg aktief, Ingetje zit dacht ik op St. Thomas bonbons te maken  ;)

#104 - 13-07-2009, 22:48 uur

ned in MO

maken of eten? ;D
#105 - 13-07-2009, 23:22 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15