Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Belangrijk nieuws voor nieuwe emigranten

Discussie gestart

roonlimburg

Op de website www.murthy.com is een bericht te lezen dat belangrijk is voor mensen die binnenkort emigreren naar de VS.
Wanneer men landt in de VS en door de Immigration gaat met het visa pakket, krijgt men een stempel in het paspoort, die stempel heet I-551 , het is in feite een tijdelijke GreenCard totdat men de echte Greencard heeft (dit kan in sommige gevallen zeer lang duren, de een krijgt hem binnen een paar weken, de ander zit een jaar of langer te wachten). Tot nu toe stond deze stempel gelijk aan de plastic GreenCard, maar er is een kans dat daar deze maand nog verandering in gaat komen. Er mag dan niet meer gereisd worden met het stempel. Dat betekent dat mensen die van plan zijn om direct weer terug te gaan naar het land waar ze vandaan komen om nog wat zaken af te handelen een probleem hebben, ze zullen in de VS moeten wachten totdat ze de werkelijke GreenCard in hun bezit hebben.
Het artikel kan je lezen op deze link:

http://www.murthy.com/nflash/nf_101504.html
#1 - 19-10-2004, 12:53 uur
« Laatst bewerkt op: 19-10-2004, 12:53 uur door roonlimburg »

enny

" At this time it is not clear whether a person who tries to reenter on an I-551 stamp after the stamps are phased out will encounter difficulties in returning"

Dat is vreemd, want als je voor de een of andere reden het land uit moet; werk, familie enz.???? ???
#2 - 19-10-2004, 14:29 uur

heivalido

Nou ja, op het consulaat hebben ze nadrukkelijk gezegd dat terug reizen geen enkel probleem was zolang het in overleg met de Immigratiedienst was.  ??? Maar ik was toch niet van plan het risico te gaan nemen, ik blijf lekker thuis na aankomst. hahahaha
#3 - 19-10-2004, 14:38 uur

Chiefram

Wij nemen ook maar geen risiko! Net als Heivalido blijven wij ook lekker thuis na aankomst, hahaha...

Wat klinkt dat gaaf!  :D ;)

#4 - 22-10-2004, 09:47 uur

pellemans

" At this time it is not clear whether a person who tries to reenter on an I-551 stamp after the stamps are phased out will encounter difficulties in returning"

Dat is vreemd, want als je voor de een of andere reden het land uit moet; werk, familie enz.???? ???

Je moet dan een Advance Parole aanvragen.

-Peter
#5 - 04-11-2004, 02:21 uur

roonlimburg

Met andere woorden, als greencard houder mag je alleen nog maar de VS verlaten en weer binnenkomen wanneer de autoriteiten daar toestemming voor verlenen. Zelf wanneer je de VS maar voor een korte periode verlaat.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met mensen die vergeten om toestemming te vragen.
Tot nu toe is het alleen nodig wanneer je het land voor een lange periode verlaat.
#6 - 04-11-2004, 14:41 uur

xerxesc

de I-551 stamp will continue.  So no need to worry.
#7 - 04-11-2004, 17:24 uur

pellemans

Met andere woorden, als greencard houder mag je alleen nog maar de VS verlaten en weer binnenkomen wanneer de autoriteiten daar toestemming voor verlenen. Zelf wanneer je de VS maar voor een korte periode verlaat.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met mensen die vergeten om toestemming te vragen.
Tot nu toe is het alleen nodig wanneer je het land voor een lange periode verlaat.

Vroeger was het niet echt anders. Gedurende de aanvraag van mijn green card mocht ik ook het land niet uit (voor ettelijke jaren). Toen ik vanwege werk toch naar het buitenland moest, heeft mijn lawyer parole aangevraagd zodat ik het land weer binnen mocht. Je wordt dan bij aankomst wel even bij de ongewenste vreemdelingen gezet die allemaal met een voetketting vastzaten. Ik kreeg overigens geen ketting :-)

-Peter
#8 - 04-11-2004, 19:32 uur

roonlimburg

Gelukkig dat je niet aan de ketting hoefde, maar toch wel een beetje vreemd hoor. Men wantrouwt bij voorbaat al iedere Greencard houder.
#9 - 08-11-2004, 15:14 uur

Frank S

Als je vooraf toestemming vraagt, krijg je dat dan altijd, of alleen met bepaalde redenen?
#10 - 08-11-2004, 16:30 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

pellemans

Als je vooraf toestemming vraagt, krijg je dat dan altijd, of alleen met bepaalde redenen?

Toen ik naar het buitenland moest en ik een parole nodig had, moest mijn werkgever verklaren dat dat nodig was voor de zaak. Dat was in 1998; hoe het tegenwoordig is weet ik niet. Ik betwijfel of je voor je plezier een parole kunt krijgen, maar zeker weet ik dat niet.

-Peter
#11 - 10-11-2004, 07:13 uur

ejb

Misschien een rare vraag (oh nee, die bestaan niet hè  ;)), hoe zit het nu eigenlijk als je de greencard al in bezit hebt. Dat je gewoon voor vakantie het land uit kan, dat is logisch, maar stel dat het door familieomstandigheden o.i.d. handig is om toch weer tijdelijk, bv een jaartje, in Nederland te gaan wonen, blijft je greencard dan geldig, cq, kun je zonder al te veel problemen weer terug?
#12 - 19-11-2004, 18:57 uur



Chiefram

Je kunt voor maximaal 1 jaar terug naar Nederland, maar moet je wel binnen dat jaar weer in de US zijn.

Wil je langer weg blijven, bijvoorbeeld 2 jaar (wat het maximale is), dan moet in in de US al toestemming vragen.

Ik weet niet precies waar (INS ofzo??), maar dat kunnen anderen je misschien wel vertellen.
#13 - 19-11-2004, 19:28 uur

xerxesc

http://uscis.gov/graphics/lawsregs/handbook/m618-2.pdf  (pagina 3 en 4)

korter dan 6 maanden geen problem met immigratie
langer dan 6 maanden moet je kunnen bewijzen dat de U.S. je home is.

 meer dan 6 maanden of 1 jaar of langer heb je een re-entry permit nodig.
#14 - 19-11-2004, 19:56 uur

ejb

Bedankt voor jullie antwoorden! Het is wel mogelijk dus, maar niet makkelijk.
#15 - 19-11-2004, 20:16 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15