Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Bewijs van financieel support

Discussie gestart

Jackiebean

Ik heb begrepen uit Chieframs verhaal dat je een bewijs van financieel support nodig hebt, kan iemand mij vertellen wat dat inhoud?
Wat als je nou geen huis hebt, en alleen een paar duizend euro op je bankrekening hebt, zou dat voldoende zijn?
Betekend dat dat ik de komende jaren niet op vakantie kan :o?! haha..

#1 - 13-01-2005, 18:49 uur

PBBI

Ik heb de opmerkingen hierover ook gelezen, wat ik me afvraag is of je wel moet gaan naar een land als Amerika als je helemaal geen financiële armslag hebt. Je moet een huis huren, auto kopen, een aantal maanden (of veel langer) zonder inkomen rond moeten komen etc.

Ok, als je een greencard hebt gewonnen dan kun je de gok wagen. Maar wat als je een hele familie mee moet nemen, baan opzeggen, kinderen mee, huis opzeggen etc. Dan moet je toch minstens $30,000 tot $40,000 achter de hand hebben en eigenlijk nog meer.
#2 - 13-01-2005, 22:00 uur

xerxesc

Een collega van mij kwam in 1991 naar Atlanta met $10 op zak, haar 2 kinderen en echtgenoot (refugees from the former Soviet Union), ze kregen hulp van een christelijke family in Savannah, GA en nu werkt de man voor Boeing als ingenieur, en zij als tolk/vertaler, they own a house near Pasadena and both kids are enrolled in college (The UC system in California).  

Er zijn veel verhalen over families and individuals die hier zonder geld komen en de gok wagen, ik heb hier geen mening over, ik sta wel open om nieuwe immigranten (zoals het voorbeeld boven) te helpen.  

Een goede film is "In America" dat deels autobiografisch is, dat een voorbeeld geeft over een family die naar NYC verhuisd met weinig geld.

Jackie: ik raad je aan om te sparen!!!  Heivalido heeft volgens mij een berichtje op deze forum gepost waarin hij zei dat 5,000 euro genoeg was.  
#3 - 13-01-2005, 22:27 uur

Jackiebean

5.000 is nog wel te doen....  ;D

 ;)
#4 - 13-01-2005, 22:30 uur

visuar

#5 - 14-01-2005, 19:12 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Het enige dat ik kan vertellen is onze eigen ervaring.

Wij hebben de mazzel dat we gratis en voor niets bij familie in kunnen wonen en nog geen vaste lasten hebben. We hebben ruim 18.000 euro om van te leven tot we gaan werken, maar daarvan moesten we toch een auto kopen (we moeten er eigenlijk 3 hebben hier, wil je naar je werk kunnen) en je dagelijkse boodschappen enzo.

Ook moeten we hiervan nog steeds onze hypotheek in Nederland van betalen... Tot nu toe redden we het gemakkelijk, maar er gaat alleen geld van de rekening af en er komt (nog) niets bij.

Gelukkig heb ik afgelopen woensdag mijn sollicitatiegesprek gehad en dat was positief. Ik denk dat ik zometeen werk heb en dan ga ik heel wat meer verdienen dan in Nederland.

Zouden wij geen familie hebben gehad hier, dan hadden we elke baan direkt moeten aannemen die we konden vinden, maar nogmaals... je MOET per persoon een eigen auto hebben hier. Anders kom je gewoon niet op je werk!
#6 - 14-01-2005, 19:55 uur
« Laatst bewerkt op: 14-01-2005, 19:56 uur door Chiefram »

visuar

Dat zal toch ook wel een beetje verschillen? Als je in een (grote) stad woont dan kan ik me voorstellen dat je het openbaar vervoer pakt. Weinig nut om met de andere new yorkers in de file te gaan staan ;)
#7 - 15-01-2005, 03:50 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

enny

Ja klopt, als je in de grote stad woont zoals New york kan je beter geen auto hebben. De auto parkeren is ook nog eens hartstikke duur!
#8 - 15-01-2005, 16:07 uur

Jackiebean

Hmm Interessant, die thread van jou Visuar. Heivalido had 5.000, maar volgens mij gaat ie niet in z'n eentje naar Amerika.. Dus, 5.000 zou toch genoeg moeten zijn.
Ach, ik heb ook schulden, maar ik hoop de schuld die ik bij de bank heb afbetaald te hebben voor ik klaar ben met school en ik mee ga doen met de loterij.
Maar jij stelde een goede vraag in je thread..  Of ze ook nog info willen van BKR.. Weet iemand hier iets vanaf?
 ???
#9 - 16-01-2005, 01:01 uur

wjsliedrecht

Ik had fin bewijs, en een contract, toen ze het contract zagen, vroegen ze helemaal niet meer een fin. bewijs.

Verder heb ik altijd vernomen, dat als je alleen gaat er vele factoren mee spelen, opleiding je kansen enz. maar dat 10,000$  meer dan genoeg moet zijn.

#10 - 16-01-2005, 13:59 uur
« Laatst bewerkt op: 16-01-2005, 14:00 uur door wjsliedrecht »

visuar

Hopen dat die euro -> dollar keurs goed staat tegen die tijd dan, hahaha...
#11 - 16-01-2005, 20:09 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

NY3083

Dat moet ik nog even doorsparen wat ik heb nog een hypotheek en een DK openstaan, maar goed zonder geld daarheen verhuizen lijkt me niet echt een goed idee.
#12 - 19-01-2005, 23:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15