Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

creditcard in NL om bank credit op te bouwen

Discussie gestart

Liberator

Ik heb op het forum gezocht maar de topics gingen voornamelijk over de aankoop van onroerend goed.
Als ik in NL een creditcard erbij neem en betalingen doe via die creditcard kan ik dan niet op die wijze al wat credit opbouwen
voor als ik naar de USA emigreer ?
#1 - 24-03-2006, 08:07 uur
American Patriot living in Europe

bgroeneveld

Waarschijnlijk niet. Tenzij het een Amerikaanse credit card is.

Je zult je krediet hier in de VS moeten opbouwen. Toen ik naar de VS verhuisde, wilde zelfs de ABN-AMRO in New York mij niet helpen. Ik had een bankrekening bij hen in Amsterdam, maar daar stond 'wat' minder op dan het minimum dat ze wilden hebben om me te helpen.
#2 - 24-03-2006, 08:12 uur

hollandranch

Bij The Bank of America kan je als Nederlander een rekening openen, moet je wel in Amerika doen. Als je ook nog een adres hebt in Amerika waar ze pasjes en cheques naar toe kunnen sturen dan kan je in ieder geval een beetje een credithistory opbouwen. Daarnaast kan je in Nederland een American Express Card nemen en deze straks verhuizen naar Amerika, dan heb je ook weer wat credit als je daar bent. Wij zitten dus midden in onze emigratie en nemen het zekere voor het onzekere. Dus een Amerikaanse rekening, diverse Nederlandse Creditcards en allerlei verklaringen van Creditcardmaatschappijen en het BKR. In Amerika doen we zaken met een kleine plaatselijke bank en dat scheelt natuurlijk ook, kost wat meer maar zijn ook menselijker, succes Hans
#3 - 24-03-2006, 08:50 uur

Dusza

Daarnaast kan je in Nederland een American Express Card nemen en deze straks verhuizen naar Amerika, dan heb je ook weer wat credit als je daar bent.

"Credit" kan je dan inderdaad hebben, als je wilt bedoelen 'beschikbaar geld', maar "credit history" krijg je er niet mee (heb ik me laten vertellen) omdat het American Express gene malle moer zou kunnen schelen wat jij met je Nederlandse kaart hebt gedaan, je begint van nul af aan bij hen in Amerika terug opnieuw.
Of heb jij andere info gekregen (die ze op papier/per mail) bevestigd hebben?
#4 - 24-03-2006, 09:42 uur

hollandranch

"Credit" kan je dan inderdaad hebben, als je wilt bedoelen 'beschikbaar geld', maar "credit history" krijg je er niet mee (heb ik me laten vertellen) omdat het American Express gene malle moer zou kunnen schelen wat jij met je Nederlandse kaart hebt gedaan, je begint van nul af aan bij hen in Amerika terug opnieuw.
Of heb jij andere info gekregen (die ze op papier/per mail) bevestigd hebben?
Citaat

Niet op papier, maar wel via de Forums, opgebouwde American Express credit schijn je gewoon mee te kunnen verhuizen naar Amerika. Voor de zekerheid laten we de rekeningen eerst achter in Nederland en gaan dan op zoek naar andere mogelijkheden, anders zit je misschien opeens zonder krediet en dat is behoorlijk onhandig in Amerika.
#5 - 24-03-2006, 09:55 uur

PBBI

Citaat over Credit History.
Unfortunately, credit companies in the USA don't look at payment records from other countries. So, according to credit bureaus in the USA, newcomers have no credit history

Hans, als je het zeker wilt weten neem dan contact op met AE, dan weet iedereen of het klopt of dat het weer zo'n verhaal is wat rondwaart op de forums.

#6 - 24-03-2006, 10:59 uur

Dusza

Hans, dat is inderdaad wat ik ook altijd gehoord had, vandaar dat ik aan  Hollandranch vroeg of ze 'bewijzen' op papier hebben. 'k Zou het sneu voor ze vinden dat ze denken goed bezig te zijn, om daarna zo'n onaangename ontdekking te moeten doen.

Hollandranch, ben je zeker van de mensen die zo'n dingen op forums schrijven, want voor zover ik weet heb ik het HIER alleszins nog nooit gelezen, integendeel!
#7 - 24-03-2006, 11:14 uur

hollandranch

Hans, dat is inderdaad wat ik ook altijd gehoord had, vandaar dat ik aan  Hollandranch vroeg of ze 'bewijzen' op papier hebben. 'k Zou het sneu voor ze vinden dat ze denken goed bezig te zijn, om daarna zo'n onaangename ontdekking te moeten doen.

Hollandranch, ben je zeker van de mensen die zo'n dingen op forums schrijven, want voor zover ik weet heb ik het HIER alleszins nog nooit gelezen, integendeel!

Hoi, ik denk dat je niet teveel moet uitgaan van alle verhalen, alle adviezen zijn wel zeer nuttig en we zijn er erg dankbaar voor, maar je moet ze wel in je eigen situatie proberen te vertalen. Wij nemen alle raad aan en proberen zelf uit te vinden hoe het in de praktijk uiteindelijk is. Het zijn hele moeilijke zaken, banken, visum etc. Raad ook iedereen aan om een bureau in te schakelen die een gedeelte gaat begeleiden, maar je kan een hoop zelf doen en dat kan een hoop geld besparen. Wij hebben ook zelf een hypotheek geregeld in Texas.
#8 - 24-03-2006, 11:22 uur

FreezeM

We zullen even moeten wachten tot Chiefram wakker is maar volgens mijn heeft hij verwoede pogingen gedaan om zijn Amex CC gegevens over te zetten naar de VS, zonder success.
#9 - 24-03-2006, 11:22 uur

PBBI

Citaat
Raad ook iedereen aan om een bureau in te schakelen die een gedeelte gaat begeleiden, maar je kan een hoop zelf doen en dat kan een hoop geld besparen. Wij hebben ook zelf een hypotheek geregeld in Texas.
Misschien zou je eens voor iedereen een lijstje kunnen maken met wat je zelf kunt doen, hoe je dat het beste kunt doen en wat je daarmee bespaart, zoiets in de trend van wat Chiefram gedaan heeft met het opbouwen van de credit history. Bijv. hypotheek zelf regelen, bij xxx banken langs gaan, vragen xxxx, besparing $ XX etc.
#10 - 24-03-2006, 14:31 uur
« Laatst bewerkt op: 24-03-2006, 14:33 uur door PBBI »

bgroeneveld

Ik heb indertijd mijn American Express kaart overgezet van Nederland naar de VS. Met credit historie heb ik veel later te maken gekregen. Ik was in het begin al blij dat ik in een jaar tijd maar liefst $500 bijeen had gespaard, zodat mijn checking account gratis werd.
#11 - 24-03-2006, 14:45 uur

Chiefram

FreenzeM, ik ben wakker hoor! LOL!  ;D ;)

Dit is mijn persoonlijke ervaring met Nederlandse Credit Cards:

In Nederland heb ik een gelimiteerde (2500 euro) VISA kaart gehad; een gelimiteerde MasterCard (5000 euro) en een ONGELIMITEERDE AmericanExpress, dus hiervan kon ik aankopen doen zoveel en zovaak ik maar wilde, zonder aan een maximaal limiet te zitten.

Deze kaarten heb ik zeker 15 tot 20 jaar in mijn bezit gehad en altijd zonder enige vorm van boete of rente keurig netjes terugbetaald aan het eind van de maan, ongeacht de hoogte van het uitgegeven bedrag. Deze bedragen liepen wel eens op tijdens de vakanties tot bijna 10.000 euro's, dus de kaarten werden wel degelijk goed gebruikt door ons.

Toen wij naar Amerika gingen verhuizen, wilde ik in Amerika ook credit cards hebben, maar die kregen wij niet. (Ik wist toen nog niet van het bestaan van de zogenaamde secured cards af, maar dat even ter zijde).

Wij hebben met zowel VISA, MASTERCARD en AMEX afgescproken dat wij in Amerika gewoon onze eigen Nederlandse credit cards mochten gebruiken om (grote) aankopen te doen waarbij (vaak) geen cash geld werd geaccepteerd. In Amerika zouden wij dan verklaringen kunnen overleggen van de BKR dat er never nooit schulden of achterstanden zijn geweest en dat wij ruim 15 a 20 jaar ons goed met de Credit Cards zijn omgegaan.

Met name AMEX (American Express) zei dat ze onze Nederlandse Credit Card gemakkelijk in de USA konden omruilen, omdat dit de enige maatschappij is (en dat is ook zo) die direkte verbindingen heeft in Amerika. Visa en MasterCards dragen dus wel dezelfde naam, maar zijn NIET verbonden tussen de Europese en Amerikaanse vestigingen.

Nou, ik kan je zeggen dat ze ook hier in Amerika bij AMEX totaal geen interesse tonen in de Nederlandse AMEX Credit Card en dat er van 'we zullen dat wel eventjes voor u regelen, meneer' er echt helemaal niets geregeld wordt. Veel getetter vanuit Amerika dat een BKR verklaring een aanbevelingsbrieven wel zullen meewegen in beslissingen, is allemaal 'lucht'. er wordt NIET GEKEKEN naar geen enkel bewijs van goedgedrag in Nederland of waar dan ook. Alleen je Amerikaanse Credit History geldt hier, maar die heb je in het begin nog niet opgebouwd.

Ook is het NIET zo dat als je in Amerika woont en je je Nederlandse Credit Card gebruikt, dat je dan in Amerika hier je Credit Card History mee kunt opbouwen. Dit is echt niet zo. Wij hebben voor meer dan 30.000 dollar spullen gekocht in Amerika met onze AMEX kaart, maar dat zal de Amerikanen een worst wezen.

Overigens is het ook NIET zo dat als je in Amerika woont en een bankrekening opent en je checks en bankpasjes krijgt toegezonden, dat je met deze dingen je Credit History kunt opbouwen. Checks en bankpasjes (dit heet hier een Debit Card) hebben totaal GEEN effekt op je Credit History.

Mijn advies is dat ook om direkt bij binnenkomst in Amerika een SECURED Credit Card te nemen. Je stort dan een vast bedrag op een geblokkeerde spaarrekening (minimaal $250 dollar) en je krijgt dan een echte Credit Card waarmee je tot het maximaal gestorte bedrag per maand mag gaan uitgeven. (Ga hier NOOIT overheen, want je krijgt direkt strafpunten op de Credit Report, met vermelding dat je niet met je Credit Card kunt omgaan!!!)

Na ongeveer een half jaartje of jaartje krijg je dan bij goedgedrag een brief, waarin staat dat ze je limiet hebben verhoogd en je ecured Credit Card is omgezet naar een normale Credit Card. De eerder gestorte borg krijg je dan vrij, dus die geblokkeerde spaarrekening wordt dan weer aan je teruggegeven.

Geloof mij maar, ik heb veel bedrijven en instelling in Amerika horen zeggen dat ze ook 'overzee' zullen gaan kijken en dat dit ook zal meewegen in hun besluit, maar dit is stuk voor stuk allemaal achteraf gelul en afgewezen. Trap hier maar niet in, Nederlandse bewijzen zeggen hier niets of niet veel.

Je moet je hier in de US kunnen bewijzen met je hier opgebouwde Credit History, ongeacht of je miljoenen aan dollar op je Amerikaanse rekening hebt staan of niet.



 
#12 - 24-03-2006, 17:21 uur

hollandranch

Goede duidelijk tips, Chief. Ga de Vice-president van de Local Bank weleens lastig vallen met vragen over de diverse creditcards. Zag snel op Internet dat de kosten van Secured snel kunnen oplopen. Denk dat als we de grote oversteek wagen onze Nederlandse creditcards nog niet gaan verbranden. 2006-01
#13 - 25-03-2006, 09:25 uur

Dusza

Hollandranch, ik denk dat je uit dit draadje een heel belangrijk iets kan leren:

Amerikan ZEGGEN wel 'everything is gonna be ok', maar zo lang ze het niet SCHRIFTELIJK bevestigen, kan je er beter niet op bouwen hoor!
#14 - 25-03-2006, 10:36 uur

hollandranch

Hollandranch, ik denk dat je uit dit draadje een heel belangrijk iets kan leren:

Amerikan ZEGGEN wel 'everything is gonna be ok', maar zo lang ze het niet SCHRIFTELIJK bevestigen, kan je er beter niet op bouwen hoor!

De les hadden we al geleerd, we werden voor het eerst op een dwaalspoor gebracht door een Belgische Amerikaan, een Financial expert, ahum. Een gesprek mee gehad in omgeving Houston, daarna zelfs geen antwoorden op diverse e-mails, ronduit onbeschoft. In Buffalo hebben we in totaal bijna 4 uur gezeten bij de Vice-President van de bank en al hun toezeggingen hebben ze tot nu toe waar gemaakt. Er zijn ook betrouwbare Amerikanen ;D

Moet je eens in Nederland een hypotheek proberen te krijgen met een eigen bedrijf, in ons geval zelfs 2 en ruim aan de financiele eis voldoen. Diverse zogenaamde hypotheekadviseurs hebben zich stuk gebeten hierop en gaven geen thuis meer. Een bezoekje bij de Rabobank deed wonderen, was binnen een uur geregeld, dus ook hierin verschilt Amerika niet zoveel als Nederland
#15 - 25-03-2006, 10:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15