Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

creditcard in NL om bank credit op te bouwen

Discussie gestart

Jez

In Nederland moet je eens na je 65ste proberen een baan te vinden.

Dan is het juist weer makkelijker, omdat je dan geen sociale premies meer hoeft af te dragen, dus ben je goedkoper voor een werkgever. Het zal je verbazen hoeveel 65+-uitzendburo's er tegenwoordig zijn!
#31 - 27-03-2006, 01:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ik dacht dat het VERBODEN was in Nederland om te werken?

Ik herinner mij een ex-kollega die na zijn 65 jaar gewoon bij het bedrijf wilde blijven doorwerken, omdat hij het niet zag zitten de hele dag bij zijn vrouw te zijn. Zonder dollen, dat zou die man zijn leven gaan kosten! LOL!

Mocht niet van de wet, zei men hem. Dus hij is op zijn 65ste gedwongen gestopt met werken, terwijl het thuis zitten echt niet zag zitten.

Dus het schijnt dus wel (weer) te mogen, begrijp ik hier uit?
#32 - 27-03-2006, 05:46 uur

Jez

Okee, ik was iets te enthousiast in mijn berichtje; het is niet persé makkelijk, maar het mag en kan wel.
Als je er meer over wilt weten, kijk bijv. eens hier .
#33 - 27-03-2006, 08:09 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

eb(Ed)

Heel simpel,

Naar de usa met cash $5000,- ofzo en een referentiebrief van je bank, en een schriftelijk bewijs waar je het geld vandaan hebt.
De rekening is dan zo geopend. ( althans zo ging het bij mij in miami BOA ) wel ff een groot filiaal zoeken want dan kan je bij problemen ( of als je zin niet krijgt) ff dreigen dat je de kantoor manager wilt spreken ...................werkt altijd daaro ( weg promotiekansen voor de persoon in kwestie)
Succes
#34 - 14-04-2006, 17:21 uur

Dusza

Eb, het is me niet duidelijk op welk berichtje je eigenlijk reageert.
Bedoel je dat je op die manier een credit history opbouwen?
Of bedoel je dat je op die manier een bankkaart kan krijgen?
Of bedoel je nog iets anders?
#35 - 14-04-2006, 17:29 uur

eb(Ed)

private bankaccount openen en creditcard aanvragen, je kan dan je geld in NL met vermelding van IBAN / SWIFT over je bankrekening in de USA laten lopen en dan weer periodiek geld opnemenoverboeken in/naar NL ( wel de juiste account aanvragen)
#36 - 14-04-2006, 17:43 uur

hollandranch

Wij hebben ook een bankrekening bij The Bank of America, maar voor een Creditcard heb je toch echt een Social Security nummer nodig, pas nog geprobeert, maar lukte niet, Hans
#37 - 14-04-2006, 17:46 uur

eb(Ed)

heum ff kijken 16 cijfers in combinatie van 4 , experatie datum....., 3digits on the back.............
Ja it's toch een creditcard verkegen zoals hiervoor omschreven. ( was wel wat overredingskracht voor nodig )
Credit wordt meestal opgebouwd aan de hand van cashflow (geldstroom over je account)
Volgende keer gewoon weer proberen en je niet met een kluitje in het riet laten sturen.
#38 - 14-04-2006, 17:52 uur

eb(Ed)

Wat ik soms ook doe (en bij CompUSA laatst gedaan heb), is op luide toon vragen om de manager van het filiaal. En dan luidkeels klagen over de slechte bediening. En dan weg lopen.




jaha lache man werkt altijd daar als je maar attitude hebt...............:-)
Hiero en zeker in rotjeknor intreseerd het ze echt geen zak .............
#39 - 14-04-2006, 17:58 uur

Liberator

private bankaccount openen en creditcard aanvragen, je kan dan je geld in NL met vermelding van IBAN / SWIFT over je bankrekening in de USA laten lopen en dan weer periodiek geld opnemenoverboeken in/naar NL ( wel de juiste account aanvragen)

Kun je mij hier wat meer informatie over geven ?
Ik wil dit ook proberen te regelen. Wat is de juiste account ? Welke bank in Miami ben je geweest ? Zijn er bepaalde dingen die je aanraad om wel of juist niet te zeggen ?
#40 - 10-05-2006, 07:59 uur
American Patriot living in Europe

petratimmer

SS number voor een credit card???
 Ja dat heb ik ook veel gehoort. Bij de bank of america kon ik niet eens een bankrek krijgen (grote vestiging) Na zo'n beetje alle banken af te zijn geweest kom ik gefrustreerd bij mijn oom thuis en hij rolt van zij stoel van verbazing. Hoezo geen bankrek zonder ss number?  Kom maar eens mee, was zijn antwoord. Hij nam mij mee naar een klein kantoortje van bank of america  in een grote supermarkt. Binnen tien min stonden we buiten MET bankrek EN een credit card die werd aangevraagd en inmiddels er al is. Het kan dus wel !!!! En dan bedoel ik geen debt card maar een gewone credit card. Een paspoort en rijbewijs was voldoende. (2 foto identificaties)


gr Petra
#41 - 16-05-2006, 00:57 uur

visuar

Petra: vroegen ze er niet om of lulde hij zich er uit?
#42 - 18-05-2006, 09:24 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

hollandranch

Bankrekening openen was geen probleem, een creditcard was onmogelijk zonder SS number, we hebben het een paar keer geprobeerd bij verschillende banken, maar vraag 1 was: wat is uw SS number, einde oefening. Maar heb wel het gevoel dat elke bank anders is, zelfs binnen The Bank of America
#43 - 18-05-2006, 09:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15