Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

datum interview bekend

Discussie gestart

Wop

Go Johan! cheer Go Johan!  cheerb Go Johan!  cheerg Go Johan!  cheerr

Goodbye  nlvlag

Succes ! ;)
#16 - 19-11-2008, 08:58 uur

Hans B

Thumbs Up Succes.

Hans
#17 - 19-11-2008, 10:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mrjn

Leuk! En spannend! Ik hoop dat het allemaal meevalt.
#18 - 19-11-2008, 20:54 uur

Johan

 ;D ;D ;D

Bedankt allemaal voor de reacties! Mocht het allemaal lukken staat Wop zo ook op Schiphol uit te zwaaien  ;)
#19 - 19-11-2008, 21:24 uur

Pieter79

Eindelijk, a dream comes true!
#20 - 19-11-2008, 21:46 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

We moeten natuurlijk nog wat stappen ondernemen om de droom werkelijkheid te laten worden!

Vandaag kregen we de papieren uitnodiging binnen van het consulaat. Het blijkt dat we zelf een afspraak moeten maken met de dokter voor het medische onderzoek en de x-ray foto.
Er zit een sealed envelop bij met medische documenten. Het is mij niet helemaal duidelijk maar zoals ik het inschat moet ik die gesloten houden tot we bij de dokter zijn. Klopt dit?

Ben benieuwd of we hier ervaringsdeskundigen hebben die dit weten ;-)
#21 - 20-11-2008, 15:15 uur

RuCaJas

Dag Johan,

Wij hebben geen ervaring maar zitten in dezelfde situatie. De envelop moet inderdaad gesloten blijven. Hebben jullie ook de envelop van het KCC nog gehad? Hierin geven ze aan dat ze alles overgedragen hebben naar het consulaat. Alleen hadden wij de brief van het consulaat al eerder dan die van het KCC. In deze envelop van het KCC zitten kopieën van de formulieren die ook in de gesloten envelop zitten. De formulieren die de arts moet invullen!

btw, wij moeten volgende week op keuring en de week erop naar het consulaat.

Groet,
Ruud en Carola
#22 - 20-11-2008, 23:44 uur

Johan

Hoi Ruud en Carola,

Dan hebben we dat weer goed ingeschat, opmerkelijk dat het niet aangegeven staat dat die envelop dicht moet blijven. Gelukkig werkte het gezond verstand nog, je zou hem maar open maken ;-)
Wij hebben gisteren pas de brief van het consulaat binnen gekregen dus dan zal de brief van de KCC nog wel binnen komen rollen, dus nee nog niet gehad.

Ik ga vandaag de afspraak maken voor het medische onderzoek, we zetten dat als het gaat op 1 week voor de afspraak op het consulaat.
Vergeet vooral die stapel geld niet ;-) Pfff wat een fees zeg! Maar heb het er graag voor over uiteraard hahaha.
In ieder geval veel succes in de aankomende twee weken!
Laat ons weten hoe het is gegaan als jullie willen.

Groet
Johan
#23 - 21-11-2008, 07:48 uur

Dusza

Johan, heb je al uitzicht op een baan in  Amerika? Zelf doe ik ook mee aan de loterij, maar op dit moment lijkt het niet zo makkelijk om ginder een job te vinden. En natuurlijk zou ik heel graag winnen de volgende keer, toch hoop ik dat het dan ondertussen wat beter gaat met de economie ginder, want dat maakt mij toch wel wat bang en onzeker.
#24 - 21-11-2008, 13:53 uur

Johan

Nee, ik heb nog geen zicht op een baan en zal als we daadwerkelijk gaan ook op zoek moeten. Ik hoop echter, gezien de tak waarin ik werkzaam ben alhier, dat ik wel wat kan vinden. In mijn tak is het zo dat des te slechter de economie, des te meer werk ;-) ALs dat in den beginne niet lukt dan gaan we naar het uitzendbureau. Daarnaast ben ik de mogelijkheden aan het bekijken om iets voor mijzelf te gaan doen in de States. Ben hier ook 5 jaar zelfstandige geweest. Toch geeft de slechte economie mij ook wel de kriebels. Maar ik ga er maar vanuit dat we daar hier ook last van krijgen. Je ziet het immers als gebeuren. Waar ik me meer zorgen om maak is de verkoopbaarheid van onroerend goed (hier) omdat ik voor een deel afhankelijk ben van het geld wat ik daar uit haal. Het is maar zeer de vraag of het mij gaat lukken binnen de gestelde 6 maanden te vertrekken. De kans dat ik een re- entry permit moet aanvragen is zeer zeker aanwezig. Maar goed zo ver zijn we allemaal nog niet. Eerst maar eens zorgen dat we door deze ronde komen ;-)
#25 - 21-11-2008, 17:41 uur

Mickey99

Spannend allemaal zeg! Ik zal ook voor jullie duimen  :afro:
#26 - 21-11-2008, 18:07 uur

Johan

Dank dank je! Thumbs up, we zullen ze nodig hebben  ;)
#27 - 21-11-2008, 18:51 uur

karinita

Spannend Johan!

Is het zo dat als het medisch onderzoek en interview goed gaan, je 100% zeker een greencard hebt?

Ik duim ook voor je!

Karin
#28 - 21-11-2008, 20:56 uur

Johan

Dank je Karin, inderdaad als het medisch onderzoek en het interview goed gaan dan hebben we onze greencard. (dan nog wel een tijdelijke tot het moment dat je daadwerkelijk ook vertrekt) We weten dus 12 januari ook precies hoe het zit!
#29 - 22-11-2008, 11:57 uur

Pieter79

Je blijft dan hopelijk hier toch nog wel online als je aan de overkant woont?
#30 - 22-11-2008, 12:16 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15