Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

De grote stap (Trouwen)

Discussie gestart

wjsliedrecht

Hallo allemaal,

Is er iemand die mij kan adviseren over de beste manier om een greencard te krijgen voor mijn huidige vriendin, ik hoop toekomstige vrouw. ::)

Ik ben nu een tijd hier in chicago, Ik heb een vaste baan, verdien genoeg boven modaal.

Zodra ik trouw, kan zij dan automatische ook de LPR status aanvragen? Kan ik gewoon trouwen in Nederland, of is de States makkelijker voor het gehele proces.

Ik heb mijn DV greencard helemaal zelf geregeld zonder advocaat, is dit proces ook te doen zonder advocaat?

Als er iemand goede tips heeft, of nog beter de ervaring!! Hoor ik het graag!


#1 - 01-12-2005, 21:50 uur
« Laatst bewerkt op: 01-12-2005, 22:17 uur door wjsliedrecht »

Loek

Volgens mij krijgt zij alleen een greencard als ze met een US Citizen trouwt.  Als ik het goed begrijp ben jij slechts permanent resident (greencard holder).  Ik denk niet dat dat voldoende is om voor haar een greencard procedure te starten.
#2 - 02-12-2005, 22:57 uur

wjsliedrecht

Loek ik weet dat je als LPR wel je vrouw een LPR status kan geven;

WHAT RIGHTS DO I HAVE AS A LAWFUL PERMANENT RESIDENT?

An LPR has the right to live and work in the United States, and to file petitions for certain family members - spouse, and unmarried children and adult sons and daughters - so that they may gain LPR status too.

Dus dat kan, maar wat is de beste manier!??
#3 - 03-12-2005, 00:05 uur

Loek

Ik dacht dat je al getrouwd moest zijn voordat je de greencard kreeg, maar blijkbaar is dat niet meer zo.
#4 - 03-12-2005, 00:39 uur

wjsliedrecht

Ok,

Ik heb het volgende uitgevonden,

Zodra je trouwd, kan je een V visa aanvragen, vervolgens of zelfs tegelijk kan je Employment Authorization Document (EAD) aanvragen
Met de V-1 hebben je een verblijfs vergnning, en EAD een werkvergunning. Dit alles terwijl je wacht op je eigen greencard. Wat dus 4 jaar kan duren!!

http://uscis.gov/graphics/howdoi/hdinonimm.htm

http://uscis.gov/graphics/howdoi/EAD.htm 

#5 - 05-12-2005, 03:56 uur

Amsterican

Ok,

Ik heb het volgende uitgevonden,

Zodra je trouwd, kan je een V visa aanvragen, vervolgens of zelfs tegelijk kan je Employment Authorization Document (EAD) aanvragen
Met de V-1 hebben je een verblijfs vergnning, en EAD een werkvergunning. Dit alles terwijl je wacht op je eigen greencard. Wat dus 4 jaar kan duren!!

http://uscis.gov/graphics/howdoi/hdinonimm.htm

http://uscis.gov/graphics/howdoi/EAD.htm 



Who Can Get a V Visa?

Spouses (husbands and wives) and unmarried children under the age of 21 of lawful permanent residents may apply for V visas under these conditions:

Lawful Permanent Resident (LPR) petitioner MUST have filed the I-130 immigrant visa petition on or before December 21, 2000;
Priority date is at least three years old;
Priority date is not current;
Applicant has not already had an immigrant visa interview or been scheduled for an interview;
Petition is not already at an embassy or consulate abroad; and
Applicant is otherwise eligible as an immigrant
The priority date is the date the US Citizenship and Immigration Services (USCIS) received the petition.


deze info is direct van de travel.state.gov, de agency die over immigratie gaat over je toekomstige vrouw (she's a foreigner in a foreign country).

Het ziet ernaar uit dat ze niet eligible zal zijn voor de V-Visum. 

get an attorney!
#6 - 08-12-2005, 20:52 uur

wjsliedrecht

Ja dat laatste had ik dus ook gisteren ontdekt, dat V visa geen optie.

Zo als ik het nu bekijk is Studie visum de beste optie, omdat de HB visa tot 10-2006 op zijn voor nederland.

Tenzij iemand anders een goed idee heeft!!!! hoor ik die graag! Want dit is allemaal aardig deprimerend! ??? ???
#7 - 09-12-2005, 01:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15